Deze ééndaagse opleiding is ontworpen om werknemers van alle afdelingen binnen een bedrijf inzichten en praktische tools te bieden om bij te dragen aan de verkoop van producten of diensten en aan het succes van de onderneming als geheel. Het doel is om een sales perspectief te creëren bij alle medewerkers, zodat ze vanuit waarde gedreven klantencommunicatie kunnen handelen.
Tijdens de opleiding worden de noodzakelijke stappen van het salesproces behandeld en worden interactieve sessies gehouden met verschillende handige tools en tips. De focus ligt op het begrijpen en communiceren van de waarde die het product of de dienst biedt aan klanten. Dit stelt medewerkers in staat om effectief bij te dragen aan de verkoop en het succes van de onderneming.
Door de opleiding bij te wonen, zullen medewerkers een beter begrip krijgen van het salesproces en hoe ze waardegedreven klantencommunicatie kunnen toepassen in hun dagelijkse werk. Ze zullen worden voorzien van praktische tools en tips die hen helpen om bij te dragen aan de verkoopinspanningen en het behalen van bedrijfsdoelstellingen. Het uiteindelijke resultaat is een organisatie waarin alle afdelingen vanuit een sales perspectief handelen en bijdragen aan het succes van de onderneming.
Doelgroep en voorkennis
Deze opleiding is geschikt voor:
eigenaars/ ondernemers.
managementprofielen
sales professionals
Iedereen die verder wil evolueren in sales skills en sales processen met een blijvende impact
iedereen die onrechtstreeks met sales te maken hebben. (General Management, HR-afdeling, Finance afdeling, R&D, Marketing…)
Er is geen specifieke ervaring in de sales vereist.
De waarde van mijn bedrijf
- Waar staat mijn bedrijf voor?
- Definitie van de kwalitatieve en kwantitatieve waarde
- De totale waarde-ervaring voor de klanten
- Hoe de kwaliteits- of waardeperceptie verbeteren?
- Het kwantificeren van onze waarde voor de klant
Het aanbod van mijn bedrijf of product
- De bedrijfspresentatie
- The one minute elevator pitch
- Oefeningen
Hoe dragen wij bij tot het succes van ons bedrijf?
- Concept van multi-level selling
- Upselling & Cross-selling
- Oefeningen
Waarde-gedreven communicatie
- Een positieve aanpak ontwikkelen
- Een connectie maken
- De behoefte achter de behoefte ontdekken
- Voordelen verkopen
- Hoe maak je van een bezwaar een opportuniteit?
- Afsluiten
Praktijk & Actieplan
- Feedback & leerpunten
- Actieplan
Gemiddelde evaluatiescore: 89%
Jouw docent
Maak kennis met Peter Tans, Managing Partner Valueselling BV
- een uitgebreide carrière in verkoop, verkoopmanagement en algemeen management in de farma-, industrie- en bouwsector.
- Hij heeft voor verschillende internationale en lokale klantprojecten gewerkt
- Hij heeft diverse sales boeken geschreven (Let's boost your business, Het Grote Verkoopboek, de Valueselling Toolkit en Strategic Selling Simplified).