Deze interactieve ééndaagse workshop is gericht op salespersoneel, waaronder sales managers, accountmanagers, field sales en interne sales, en heeft als doel de perceptie van de waarde van producten of diensten te verhogen. De workshop maakt gebruik van de Valueselling-methodiek en biedt een mix van oefeningen en high-level discussies om de deelnemers te helpen bij het verkopen van meer 'waarde'.
Tijdens de workshop worden de deelnemers ondergedompeld in de Valueselling-methodiek, waarbij de focus ligt op het verkopen van meer dan alleen het basisproduct of de basisdienst. Er worden diverse concrete tools en tips aangereikt om de 'waarde' te bepalen die het product of de dienst biedt, en om een duurzame positieve impact op de resultaten te creëren en zich te onderscheiden van de concurrentie.
Het programma richt zich op het begrijpen en communiceren van de toegevoegde waarde die het product of de dienst biedt aan klanten. Dit omvat aspecten zoals het genereren van meer inkomsten voor de klant, het verbeteren van operationele efficiëntie, het verhogen van de kwaliteit en productiviteit, het vergroten van de klanttevredenheid, enzovoort.
Doelgroep en voorkennis
Deze opleiding is geschikt voor:
eigenaars/ ondernemers.
managementprofielen
sales professionals
Iedereen die verder wil evolueren in sales skills en sales processen met een blijvende impact
iedereen die onrechtstreeks met sales te maken hebben. (General Management, HR-afdeling, Finance afdeling, R&D, Marketing…)
Er is geen specifieke ervaring in de sales vereist.
Wat is een goede sales benadering?
- Evaluatie van een sales conversatie
- Wat betekent dit voor ons?
- Hoe goed zijn wij? Zelf-evaluatie oefening
Matching de koop-verkoop cyclus
- Hoe kopen klanten? De verschillende koopmotieven
- Hoe verloopt een beslissingsproces bij de klant?
Het verkopen van de waarde van mijn bedrijf.
- Definitie van de kwalitatieve en kwantitatieve waarde
- De totale waarde-ervaring voor de klanten
- Het kwantificeren van onze waarde voor de klant
- Verkopen met toegevoegde waarde: intrinsieke, extrinsieke en strategische waarde
Waarde gedreven Face-to-Face gesprekken.
- Multi-level selling en waarde-verkoop: users, aankopers, consultants, strategische
aankopers, C-level - High level sales meeting voorbereiden: Voorbereiding, agenda, productieve vragen,
voordelen verkopen, objecties behandelen, afsluiten. - Hoe krijg je de klant hoger op de ‘aanvaardingsladder’?
- Voorbereiding sales meeting
Actie plan
- Feedback, leerpunten en actieplan
Gemiddelde evaluatiescore: 89%
Jouw docent
Maak kennis met Peter Tans, Managing Partner Valueselling BV
- een uitgebreide carrière in verkoop, verkoopmanagement en algemeen management in de farma-, industrie- en bouwsector.
- Hij heeft voor verschillende internationale en lokale klantprojecten gewerkt
- Hij heeft diverse sales boeken geschreven (Let's boost your business, Het Grote Verkoopboek, de Valueselling Toolkit en Strategic Selling Simplified).