In deze basismodule staan we stil bij je positionering, doelen, doelgroepen en aanbod. We bespreken ook de rol van je website, content marketing, sociale media en advertenties in je marketing, en hoe je deze onderdelen optimaal laat samenwerken voor meer rendement.
Deze module introduceert een framework van online marketing Er wordt veel tijd voorzien om vragen te stellen. We voorzien ook oefeningen om de theorie toe te passen in de praktijk en je eigen marketing meteen sterker te maken.
Wat heb je geleerd na dit traject?
- Het scherpstellen van doelen en doelgroepen om de effectiviteit van marketing te verbeteren.
- Het verkrijgen van een overzicht van de belangrijkste componenten van online marketing, zoals strategie, website, content marketing, SEO, CRO, sociale media, advertenties, marketing automation en analysetools.
- Het leren optimaliseren van de samenwerking tussen verschillende marketingcomponenten voor een beter resultaat.
- Het ontwikkelen van vaardigheden om fouten te vermijden en efficiënter meer rendement te behalen.
Doelgroep en voorkennis
Deze opleiding is ontwikkeld voor bestuurders en (junior) marketingmedewerkers die snel een grondig overzicht van online marketing willen, en efficiënt aan de slag willen gaan. Deelnemers krijgen veel ruimte om vragen te stellen, en oefeningen om de theorie in de praktijk te brengen.
Er is geen voorkennis van (online) marketing vereist.
Module 1: De fundamenten van online marketing
- Het scherpstellen van doelen en doelgroepen om de effectiviteit van marketing te verbeteren.
- Het verkrijgen van een overzicht van de belangrijkste componenten van online marketing, zoals strategie, website, content marketing, SEO, CRO, sociale media, advertenties, marketing automation en analysetools.
- Het leren optimaliseren van de samenwerking tussen verschillende marketingcomponenten voor een beter resultaat.
- Het ontwikkelen van vaardigheden om fouten te vermijden en efficiënter meer rendement te behalen.
Jouw docent
Maak kennis met Christophe Van Bael, oprichter van Lincelot (°2011)
- ondersteuning aan kmo’s in België en Nederland met strategisch marketingadvies, praktische marketingondersteuning (webdesign, SEO, sociale media, advertenties, marketing automation, copywriting, foto- en videoshoots) en marketingopleidingen
- marketingdocent aan de AP Hogeschool Antwerpen geweest
- dagelijkse begeleiding voor bedrijven in hun zoektocht naar meer zichtbaarheid, klanten en sollicitanten.