Overslaan en naar de inhoud gaan

In 5 dagen krijg je een overzicht van de belangrijkste onderdelen van online marketing, en praktische tips om deze onderdelen efficiënt te laten samenwerken voor een optimaal rendement.

Wil je meer zichtbaarheid, klanten of sollicitanten? In 5 dagen bespreken we de belangrijkste onderdelen van online marketing, en hoe je deze onderdelen optimaal laat samenwerken om je doelen te bereiken. Je krijgt praktische tips om efficiënter te werken (onder meer met AI) en het rendement van je marketing te vergroten. We werken met een kleine groep en voorzien veel ruimte voor oefeningen, interactie en feedback.

Wat heb je geleerd na dit traject?

  • De basisprincipes van online marketing.
  • Het opstellen en uitvoeren van een marketingstrategie.
  • Het optimaliseren van een website voor betere vindbaarheid (SEO).
  • Het verhogen van conversies op de website (CRO).
  • Het efficiënter en rendabeler maken van content marketing.
  • Het bereiken en activeren van meer mensen en klanten via sociale media en advertenties.
  • Hoe AI kan bijdragen aan het verbeteren van efficiëntie en rendement.
  • Het zelfstandig plannen en uitvoeren van marketingactiviteiten.
  • Het ondersteunen van een marketingteam.
  • Het kritisch analyseren en opvolgen van voorstellen van externe leveranciers (webdesigners, advertentiespecialisten, sociale mediaspecialisten, marketing agencies).

Doelgroep en voorkennis

Deze opleiding is ontwikkeld voor bestuurders en (junior) marketingmedewerkers die snel een grondig overzicht van online marketing willen, en efficiënt aan de slag willen gaan. Deelnemers krijgen veel ruimte om vragen te stellen, en oefeningen om de theorie in de praktijk te brengen. 

Er is geen voorkennis van (online) marketing vereist.

Programma in detail

Module 1: De fundamenten van online marketing

  • Het scherpstellen van doelen en doelgroepen om de effectiviteit van marketing te verbeteren.
  • Het verkrijgen van een overzicht van de belangrijkste componenten van online marketing, zoals strategie, website, content marketing, SEO, CRO, sociale media, advertenties, marketing automation en analysetools.
  • Het leren optimaliseren van de samenwerking tussen verschillende marketingcomponenten voor een beter resultaat.
  • Het ontwikkelen van vaardigheden om fouten te vermijden en efficiënter meer rendement te behalen.

 

Module 2: Webdesign, SEO en marketing automation

  • Overzicht van de essentiële onderdelen van een goed opgebouwde website.
  • Een stappenplan voor het snel en efficiënt (laten) maken van een website.
  • Inzicht in hoe je meer en relevante bezoekers naar de website kunt trekken (SEO).
  • Vaardigheden om het aantal conversies op de website te optimaliseren (CRO).
  • Methoden om onbekende bezoekers om te zetten in tevreden klanten.
  • Hoe de website actief kan worden ingezet in het salesproces.
  • Analysemethoden om de prestaties van de website te monitoren en te verbeteren.

 

Module 3: Content marketing: de brandstof voor je online marketing

  • Het uitwerken van een duidelijke content marketingstrategie.
  • Het opstellen van een sterke publicatiekalender die de gestelde doelen ondersteunt.
  • Overzicht van verschillende soorten content die inspelen op de behoeften van doelgroepen in verschillende fasen van de customer journey.
  • Tips om sneller teksten, foto’s en video’s te creëren, eventueel met ondersteuning van AI.
  • Inzicht in hoe meer rendement uit content marketing kan worden gehaald.

 

Module 4: Sociale media

  • Het effectief gebruiken van sociale media om in contact te komen met doelgroepen.
  • Inzicht in het behalen van meer rendement door rekening te houden met algoritmes.
  • Praktische tips om direct verbeteringen aan te brengen in sociale media en strategie.
  • Specifieke focus op LinkedIn, met aandacht voor het vergroten van bereik, engagement, connecties en rendement, ook bij een gebrek aan inspiratie.

 

Module 5: Adverteren met impact

  • Inzicht in de opzet, werking en optimalisatie van online advertenties.
  • Bespreking van verschillende advertentiemogelijkheden en tips per kanaal.
  • Praktische oefening in het voorbereiden van advertenties voor de eigen organisatie.

Jouw docent

Maak kennis met Christophe Van Bael, oprichter van Lincelot (°2011)

  • ondersteuning aan kmo’s in België en Nederland met strategisch marketingadvies, praktische marketingondersteuning (webdesign, SEO, sociale media, advertenties, marketing automation, copywriting, foto- en videoshoots) en marketingopleidingen
  • marketingdocent aan de AP Hogeschool Antwerpen geweest
  • dagelijkse begeleiding voor bedrijven in hun zoektocht naar meer zichtbaarheid, klanten en sollicitanten.
Christophe Van Bael

Interesse in één of meerdere sessies van dit traject?

Donderdag 13/02/2025: De fundamenten van online marketing
Donderdag 13/03/2025: Webstrategie: Bouw, Optimaliseer & Automatiseer
Donderdag 03/04/2025: Content marketing: de brandstof voor je online marketing
Donderdag 08/05/2025: Social media mastery: bouw jouw merk en bedrijf
Donderdag 05/06/2025: Adverteren met impact: naamsbekendheid, bezoekers en leads

Telkens van 9u00 tot 17u00

Hulp nodig of meer informatie over uw inschrijving? Contacteer:

Laura Van Wijmeersch

Manager Kameracademie en themanetwerken

Full bio of Laura Van Wijmeersch

Lisa Scheepers

Coördinator Kameracademie

Full bio of Lisa Scheepers

Adres

Voka – Kamer van Koophandel Limburg
Gouverneur Roppesingel 51
3500 Hasselt, BE

Wanneer

Prijs

Voka-leden:
€ 2.160,00 excl. btw

Niet-leden:
€ 3.240,00 excl. btw

Nog geen lid? Neem contact op met erika.paps@voka.be voor info over onze vele ledenvoordelen

Voorwaarden

Vlaams Opleidingsverlof (VOV)

Voor deze opleiding is Vlaams Opleidingsverlof niet van toepassing. 

KMO-portefeuille

Voor deze opleiding is KMO-portefeuille niet van toepassing.

Annulatie

Annuleren kan enkel schriftelijk via mail tot en met 30/01/2025. Nadien blijft het volledige bedrag van de factuur verschuldigd. Een ingeschreven deelnemer mag zich wel door een andere persoon laten vervangen. De kamer behoudt zich het recht om de opleiding te annuleren, indien ondanks alle inspanningen, de omstandigheden ons ertoe dwingen. Het volledige inschrijvingsgeld wordt dan teruggestort binnen een redelijke periode.

Privacy

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Adres

Voka – Kamer van Koophandel Limburg
Gouverneur Roppesingel 51
3500 Hasselt, BE

Wanneer

Prijs

Voka-leden:
€ 2.160,00 excl. btw

Niet-leden:
€ 3.240,00 excl. btw

Nog geen lid? Neem contact op met erika.paps@voka.be voor info over onze vele ledenvoordelen

Voorwaarden

Vlaams Opleidingsverlof (VOV)

Voor deze opleiding is Vlaams Opleidingsverlof niet van toepassing. 

KMO-portefeuille

Voor deze opleiding is KMO-portefeuille niet van toepassing.

Annulatie

Annuleren kan enkel schriftelijk via mail tot en met 30/01/2025. Nadien blijft het volledige bedrag van de factuur verschuldigd. Een ingeschreven deelnemer mag zich wel door een andere persoon laten vervangen. De kamer behoudt zich het recht om de opleiding te annuleren, indien ondanks alle inspanningen, de omstandigheden ons ertoe dwingen. Het volledige inschrijvingsgeld wordt dan teruggestort binnen een redelijke periode.

Privacy

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.