In 5 dagen krijg je een overzicht van de belangrijkste onderdelen van online marketing, en praktische tips om deze onderdelen efficiënt te laten samenwerken voor een optimaal rendement.
Wil je meer zichtbaarheid, klanten of sollicitanten? In 5 dagen bespreken we de belangrijkste onderdelen van online marketing, en hoe je deze onderdelen optimaal laat samenwerken om je doelen te bereiken. Je krijgt praktische tips om efficiënter te werken (onder meer met AI) en het rendement van je marketing te vergroten. We werken met een kleine groep en voorzien veel ruimte voor oefeningen, interactie en feedback.
Wat heb je geleerd na dit traject?
- De basisprincipes van online marketing.
- Het opstellen en uitvoeren van een marketingstrategie.
- Het optimaliseren van een website voor betere vindbaarheid (SEO).
- Het verhogen van conversies op de website (CRO).
- Het efficiënter en rendabeler maken van content marketing.
- Het bereiken en activeren van meer mensen en klanten via sociale media en advertenties.
- Hoe AI kan bijdragen aan het verbeteren van efficiëntie en rendement.
- Het zelfstandig plannen en uitvoeren van marketingactiviteiten.
- Het ondersteunen van een marketingteam.
- Het kritisch analyseren en opvolgen van voorstellen van externe leveranciers (webdesigners, advertentiespecialisten, sociale mediaspecialisten, marketing agencies).
Doelgroep en voorkennis
Deze opleiding is ontwikkeld voor bestuurders en (junior) marketingmedewerkers die snel een grondig overzicht van online marketing willen, en efficiënt aan de slag willen gaan. Deelnemers krijgen veel ruimte om vragen te stellen, en oefeningen om de theorie in de praktijk te brengen.
Er is geen voorkennis van (online) marketing vereist.
Module 1: De fundamenten van online marketing
- Het scherpstellen van doelen en doelgroepen om de effectiviteit van marketing te verbeteren.
- Het verkrijgen van een overzicht van de belangrijkste componenten van online marketing, zoals strategie, website, content marketing, SEO, CRO, sociale media, advertenties, marketing automation en analysetools.
- Het leren optimaliseren van de samenwerking tussen verschillende marketingcomponenten voor een beter resultaat.
- Het ontwikkelen van vaardigheden om fouten te vermijden en efficiënter meer rendement te behalen.
Module 2: Webdesign, SEO en marketing automation
Module 3: Content marketing: de brandstof voor je online marketing
- Het uitwerken van een duidelijke content marketingstrategie.
- Het opstellen van een sterke publicatiekalender die de gestelde doelen ondersteunt.
- Overzicht van verschillende soorten content die inspelen op de behoeften van doelgroepen in verschillende fasen van de customer journey.
- Tips om sneller teksten, foto’s en video’s te creëren, eventueel met ondersteuning van AI.
- Inzicht in hoe meer rendement uit content marketing kan worden gehaald.
Module 5: Adverteren met impact
- Inzicht in de opzet, werking en optimalisatie van online advertenties.
- Bespreking van verschillende advertentiemogelijkheden en tips per kanaal.
- Praktische oefening in het voorbereiden van advertenties voor de eigen organisatie.
Jouw docent
Maak kennis met Christophe Van Bael, oprichter van Lincelot (°2011)
- ondersteuning aan kmo’s in België en Nederland met strategisch marketingadvies, praktische marketingondersteuning (webdesign, SEO, sociale media, advertenties, marketing automation, copywriting, foto- en videoshoots) en marketingopleidingen
- marketingdocent aan de AP Hogeschool Antwerpen geweest
- dagelijkse begeleiding voor bedrijven in hun zoektocht naar meer zichtbaarheid, klanten en sollicitanten.
Interesse in één of meerdere sessies van dit traject?
Donderdag 13/02/2025: De fundamenten van online marketing
Donderdag 13/03/2025: Webstrategie: Bouw, Optimaliseer & Automatiseer
Donderdag 03/04/2025: Content marketing: de brandstof voor je online marketing
Donderdag 08/05/2025: Social media mastery: bouw jouw merk en bedrijf
Donderdag 05/06/2025: Adverteren met impact: naamsbekendheid, bezoekers en leads
Telkens van 9u00 tot 17u00