In deze module bespreken we hoe je Google Ads en advertenties op LinkedIn, Facebook en Instagram kunt inzetten om je naamsbekendheid en zichtbaarheid te vergroten, meer bezoekers en leads te krijgen en meer te verkopen. We geven inspiratie en tips voor je eerste advertenties.
Deze module geeft je de theoretische basis om online advertenties op verschillende platformen in te richten, en om ze zo op elkaar af te stemmen dat ze je doelstellingen optimaal ondersteunen. We brainstormen ook over advertenties voor je organisatie, en hoe je deze best kunt inrichten.
Wat heb je geleerd na dit traject?
- Inzicht in de opzet, werking en optimalisatie van online advertenties.
- Bespreking van verschillende advertentiemogelijkheden en tips per kanaal.
- Praktische oefening in het voorbereiden van advertenties voor de eigen organisatie.
Doelgroep en voorkennis
Deze opleiding is ontwikkeld voor bestuurders en (junior) marketingmedewerkers die snel een grondig overzicht van online marketing willen, en efficiënt aan de slag willen gaan. Deelnemers krijgen veel ruimte om vragen te stellen, en oefeningen om de theorie in de praktijk te brengen.
Er is geen voorkennis van (online) marketing vereist.
Module 5: Adverteren met impact
- Inzicht in de opzet, werking en optimalisatie van online advertenties.
- Bespreking van verschillende advertentiemogelijkheden en tips per kanaal.
- Praktische oefening in het voorbereiden van advertenties voor de eigen organisatie.
Jouw docent
Maak kennis met Christophe Van Bael, oprichter van Lincelot (°2011)
- ondersteuning aan kmo’s in België en Nederland met strategisch marketingadvies, praktische marketingondersteuning (webdesign, SEO, sociale media, advertenties, marketing automation, copywriting, foto- en videoshoots) en marketingopleidingen
- marketingdocent aan de AP Hogeschool Antwerpen geweest
- dagelijkse begeleiding voor bedrijven in hun zoektocht naar meer zichtbaarheid, klanten en sollicitanten.