In deze module krijg je tips & tricks om LinkedIn, Facebook en Instagram in te zetten voor personal branding, employer branding en de algemene marketing van je bedrijf. We brainstormen ook over ideeën voor jouw bedrijf waarmee je meteen aan de slag kan.
Deze module combineert theorie met praktijk. Je leert hoe je sociale media kunt gebruiken om je zichtbaarheid, naamsbekendheid en vindbaarheid te vergroten, en vooral ook om je doelgroepen te leren kennen, ermee in gesprek te gaan, hen te activeren en te betrekken bij je merk. Je gaat ook aan de slag om je eigen sociale media strategie vorm te geven.
Wat heb je geleerd na dit traject?
- Het effectief gebruiken van sociale media om in contact te komen met doelgroepen.
- Inzicht in het behalen van meer rendement door rekening te houden met algoritmes.
- Praktische tips om direct verbeteringen aan te brengen in sociale media en strategie.
- Specifieke focus op LinkedIn, met aandacht voor het vergroten van bereik, engagement, connecties en rendement, ook bij een gebrek aan inspiratie.
Doelgroep en voorkennis
Deze opleiding is ontwikkeld voor bestuurders en (junior) marketingmedewerkers die snel een grondig overzicht van online marketing willen, en efficiënt aan de slag willen gaan. Deelnemers krijgen veel ruimte om vragen te stellen, en oefeningen om de theorie in de praktijk te brengen.
Er is geen voorkennis van (online) marketing vereist.
Jouw docent
Maak kennis met Christophe Van Bael, oprichter van Lincelot (°2011)
- ondersteuning aan kmo’s in België en Nederland met strategisch marketingadvies, praktische marketingondersteuning (webdesign, SEO, sociale media, advertenties, marketing automation, copywriting, foto- en videoshoots) en marketingopleidingen
- marketingdocent aan de AP Hogeschool Antwerpen geweest
- dagelijkse begeleiding voor bedrijven in hun zoektocht naar meer zichtbaarheid, klanten en sollicitanten.