Overslaan en naar de inhoud gaan
  • Netwerkevents
  • Opleiding: Managementrapportering - Krijg inzicht in jouw cijfers - Najaar 2025

Opleiding: Managementrapportering - Krijg inzicht in jouw cijfers - Najaar 2025

West-Vlaanderen

Wil je meer inzicht krijgen in de kostenstructuur van jouw organisatie? Wat zijn variabele en vaste kosten? Uit welke componenten is de bruto contributie van jouw bedrijf opgebouwd?… Deze opleiding zorgt voor de antwoorden. Nadien heb je ook een eigen tool in Excel die inzicht geeft in jouw kosten én opbrengsten.

Waarom deelnemen aan deze opleiding?

Tegenwoordig merken we dat de marges steeds kleiner worden, de kosten hoog oplopen, de concurrentie toeneemt… Als gevolg hiervan is het uitermate belangrijk de kosten van jouw organisatie in kaart te brengen en deze goed te beheren. Alles begint dus met het opmaken van een eigen managementrapport. Uiteraard eindigt het verhaal hier niet. Vanuit dit rapport ontstaan diverse afgeleide mogelijkheden zoals budgetteren, kostprijsberekening, rendabiliteitsoefeningen… Na het volgen van deze opleiding zal je finaal beter onderbouwde beslissingen kunnen nemen en op een frequente en gestructureerde manier jouw cijfers kunnen opvolgen.

Programma

  • Sessie 1: Managementrapportering: hoe en wat? Onderscheid tussen variabele en vaste kosten, directe en indirecte kosten, contributie en managementrapportering, indicatoren...
  • Sessie 2: Inzicht in & analyse van de eigen kostenrekeningen en deze opdelen naar soort en type kosten 
  • Sessie 3: Welke toepassingen vloeien uit jouw managementrapport: budget, scenario-analyses… 

Naast deze 3 sessies voorzien we ook een persoonlijk coachingmoment voor iedere deelnemer. Op die manier wordt er gewerkt aan een werkbaar en sturend instrument op basis van jouw eigen cijfers.

Spreker

Kristof De Vlieger is zaakvoerder van Dux Belgium. Hij begeleidt ondernemingen bij het opzetten van indicatoren die inzicht geven in de dagelijkse werking en verleent van daaruit advies bij het nemen van de juiste beslissingen. Daarnaast zetelt Kristof in meerdere adviesraden uit diverse sectoren waar hij ondernemers en ondernemingen helpt met management rapporteringen, budgetteringsprocessen, kostprijsberekening en businessplannen.

Voor wie?

Bedrijfsleiders, aandeelhouders en financiële managers.

Kmo-portefeuille

Voor deze opleiding kan je gebruikmaken van de kmo-portefeuille. Jouw aanvraag dient te gebeuren ten laatste binnen de 14 dagen na de eerste sessie via www.kmo-portefeuille.be. Indien je beroep doet op de kmo-portefeuille, dien je nog btw op de volledige opleidingskost te betalen. 

Benodigde informatie kmo-portefeuille 

  • Het registratienummer van Voka – Kamer van Koophandel West-Vlaanderen: DV.O104126 
  • Type dienstverlening: opleiding 
  • Startdatum opleiding: 01/10/2025 
  • Einddatum opleiding: 06/11/2025
  • Projectbedrag: € 1.000 voor leden, € 1.500 voor niet-leden 
  • Aantal opleidingsuren: 12u 
  • Thema: Bedrijfsstrategie

Contactpersoon

Francis Evenepoel

Member Services/Groei

Adres

Voka | Brugge (Bedrijvencampus O-Forty)
Kapellestraat 138
8020 Oostkamp

Wanneer

Prijs

  • Voka-leden: 1.000 euro
  • Niet-leden: 1.500 euro

Voorwaarden

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Kosteloos annuleren kan enkel per mail naar de genoemde verantwoordelijke en dit uiterlijk tot 7 werkdagen voor aanvang van de opleiding. Bij laattijdige annulatie zal het volledige bedrag verschuldigd blijven. U kunt zich wel laten vervangen door een collega die aan de doelgroep voldoet.

Contactpersoon

Francis Evenepoel

Member Services/Groei

Adres

Voka | Brugge (Bedrijvencampus O-Forty)
Kapellestraat 138
8020 Oostkamp

Wanneer

Prijs

  • Voka-leden: 1.000 euro
  • Niet-leden: 1.500 euro

Voorwaarden

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Kosteloos annuleren kan enkel per mail naar de genoemde verantwoordelijke en dit uiterlijk tot 7 werkdagen voor aanvang van de opleiding. Bij laattijdige annulatie zal het volledige bedrag verschuldigd blijven. U kunt zich wel laten vervangen door een collega die aan de doelgroep voldoet.