Straalt jouw merk uit wat je voor ogen hebt? Perceptie kan je niet helemaal controleren, maar je merkstrategie natuurlijk wel. In deze masterclass krijg je alle handvatten om je merk een stevige boost te geven.
Het gevoel dat jouw merk bij je consument oproept, het imago van je bedrijf, de kwaliteit die je product uitstraalt... Je zou denken dat het subjectieve ervaringen zijn, maar een doorwinterde marketeer weet dat je als merk ook zelf aan de knoppen zit.
Een vlijmscherpe merkstrategie bevat een heldere analyse en kijkt naar de échte meerwaarde voor de klant. De customer journey of user experience bepalen ook nog eens sterk hoe jouw merk gepercipieerd wordt. Benieuwd hoe je zo’n merkbeleving en -strategie succesvol uitbouwt? Deze masterclass zet je op weg. Merkstrateeg en auteur Stef Verbeeck weet alles over brand identity en deelt zijn expertise in drie praktische sessies.
Programma
23 april, 14.00 uur tot 17.00 uur
- Breng de motieven van jouw ideale klant in beeld: wat overtuigt hen rationeel en emotioneel?
- Een duidelijke visie die jou op de markt onderscheidt van je concurrenten: de juiste positionering
- Welke rol speelt je merk in het leven van je doelgroep?
29 april, 14.00 uur tot 17.00 uur
- Hoe ontwikkel je échte meerwaarde voor jouw klant? Value proposition en purpose.
- De meerwaarde van storytelling als basis voor je merk: merkverhaal en elevator pitch
- Waarom merkstrategie eigenlijk antropologie is en emoties moet prikkelen
- Vertalen van je merkstrategie naar een identiteit die de juiste associaties opwekt bij je doelgroep
7 mei, 14.00 uur tot 17.00 uur
- De oneindige customer journey en hoe je meerwaarde creëert bij elke touch point
- Wegnemen van frictie en het optimaliseren van communicatie en beleving
- Het uitbouwen van langetermijnrelaties met je doelgroep
Voor wie?
Zaakvoerders, marketingprofessionals en beslissingsnemers van kmo’s.
Toegankelijkheid
Heb je nood aan specifieke assistentie of kunnen we dit event toegankelijker voor je maken? Stuur je opmerking mee in bij je inschrijving en we bekijken in samenspraak de mogelijkheden.