Overslaan en naar de inhoud gaan

Social media is een krachtig kanaal, maar hoe zorg je ervoor dat je content niet verdwijnt in de massa? Tijdens deze tweedaagse training leer je hoe je een gestructureerd socialmediaplan opstelt en de juiste kanelen kiest die jouw publiek aanspreekt en je bedrijfsdoelen ondersteunt. We houden het pragmatisch en richten ons op wat werkt in de praktijk.

 

Social media lijkt eenvoudig, maar zonder een goed plan is het lastig om consistent resultaten te boeken. Deze training helpt jou:

•    Een overzichtelijk en effectief socialmediaplan te maken dat je strategie ondersteunt.
•    Je tijd en budget optimaal in te zetten met een doordachte content- en publicatieplanning.
•    Meer engagement en impact te creëren met je socialmediacampagnes.

Wij bieden je een praktische aanpak die direct toepasbaar is voor jouw bedrijf.

Programma

Dag 1: Bouw de basis van je socialmediaplan

  • Introductie en wat je kunt verwachten.
  • Het contentframework ontwikkeld door The House of Marketing
  • Diagnose: waar sta je nu?
  • Contentstrategie: waarom, wat en hoe.
  • Key takeaways en huiswerk: Pas het THOM-framework toe op je eigen bedrijf
     

Dag 2: Van strategie naar planning

  • Hoe maak je een redactionele kalender die werkt?
  • Contentkalender: tools, templates en hoe je deze invult.
  • Tips en best practices om je planning consistent en succesvol te houden.
  • Oefening: Creëer jouw eigen content- en publicatiekalender.

Doelgroep 

Deze training is ideaal voor:
•    Marketeers die consistent en strategisch meer impact willen halen uit hun socialmediainspanningen.
•    Businessleiders die een hands-on plan willen om social media effectief in te zetten.

Over de trainer 

Bij The House of Marketing geloven we in strategie die werkt. Onze trainers zijn socialmedia-experts met jarenlange ervaring in zowel B2B als B2C. We combineren bewezen frameworks met praktische tips om jouw socialmediaplanning naar een hoger niveau te tillen. Geen theorie voor de theorie, maar een aanpak die direct waarde toevoegt aan jouw bedrijf.

Contactpersoon

Chloe Verlinden

Coördinator opleidingen en lerende netwerken

Wanneer

Prijs

Leden: €475 (excl. 21% btw)
Niet-leden: €700 (excl. 21% btw)

Meteen profiteren van ledentarief? Vraag hier je offerte voor lidmaatschap aan.
Kmo-portefeuille van toepassing, zie voorwaarden.

Voorwaarden

Annulatie
Annuleren kan enkel schriftelijk tot en met 12 mei. Nadien blijft het volledige bedrag van de factuur verschuldigd. Een ingeschreven deelnemer mag zich wel door een andere persoon laten vervangen. De Kamer behoudt zich het recht om de opleiding te annuleren indien, ondanks alle inspanningen, de omstandigheden ons ertoe dwingen. Het volledige inschrijvingsgeld wordt dan teruggestort.

Kmo-portefeuille
Recupereer een deel van je opleidingskosten via de kmo-portefeuille. De aanvraag moet ten laatste twee weken na de start van de opleiding gebeuren op www.kmo-portefeuille.be. Indien je beroep doet op de kmo-portefeuille, dien je nog btw op de volledige opleidingskost te betalen.
Benodigde informatie kmo-portefeuille
Het registratienummer van Voka – Kamer van Koophandel Antwerpen-Waasland: DV.O104083.
Type dienstverlening: Opleiding hoe maak je een socialmediaplan op
Datum inschrijving: 19 mei 2025
Projectbedrag: €475 voor leden, €700 voor niet-leden
Aantal opleidingsuren: 6
Thema: Beroepsspecifieke competenties

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Contactpersoon

Chloe Verlinden

Coördinator opleidingen en lerende netwerken

Wanneer

Prijs

Leden: €475 (excl. 21% btw)
Niet-leden: €700 (excl. 21% btw)

Meteen profiteren van ledentarief? Vraag hier je offerte voor lidmaatschap aan.
Kmo-portefeuille van toepassing, zie voorwaarden.

Voorwaarden

Annulatie
Annuleren kan enkel schriftelijk tot en met 12 mei. Nadien blijft het volledige bedrag van de factuur verschuldigd. Een ingeschreven deelnemer mag zich wel door een andere persoon laten vervangen. De Kamer behoudt zich het recht om de opleiding te annuleren indien, ondanks alle inspanningen, de omstandigheden ons ertoe dwingen. Het volledige inschrijvingsgeld wordt dan teruggestort.

Kmo-portefeuille
Recupereer een deel van je opleidingskosten via de kmo-portefeuille. De aanvraag moet ten laatste twee weken na de start van de opleiding gebeuren op www.kmo-portefeuille.be. Indien je beroep doet op de kmo-portefeuille, dien je nog btw op de volledige opleidingskost te betalen.
Benodigde informatie kmo-portefeuille
Het registratienummer van Voka – Kamer van Koophandel Antwerpen-Waasland: DV.O104083.
Type dienstverlening: Opleiding hoe maak je een socialmediaplan op
Datum inschrijving: 19 mei 2025
Projectbedrag: €475 voor leden, €700 voor niet-leden
Aantal opleidingsuren: 6
Thema: Beroepsspecifieke competenties

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.