Meer waarde verkopen dan alleen je product of dienst? De value selling-methode leert je hoe je de impact van je aanbod vergroot en je onderscheidt van je concurrenten.
Value selling, wat is dat?
Als salesprofessional merk je hoe moeilijk het is om je aanbod te onderscheiden wanneer je vooral praat over functies en prijzen. Je ziet klanten aarzelen, je concurrenten bieden schijnbaar vergelijkbare oplossingen en je weet dat je meer impact kunt maken, maar je mist de concrete tools om écht meer waarde te verkopen.
In deze interactieve workshop ontdek je hoe je met de Valueselling-methodiek de focus verlegt van enkel ‘product push’ naar echte waardecreatie voor je klant. Je leert koopmotieven te doorgronden, klantgesprekken strategisch voor te bereiden en je waardepropositie glashelder over te brengen. En daardoor genereer je meer impact, behaal je hogere marges en bouw je structureel vertrouwen op.
Maak werk van value selling en schrijf snel in!
Wat mag je verwachten?
Dit komt onder meer aan bod:
- Een goede salesbenadering
- Evaluatie van een salesgesprek
- Wat betekent dit voor ons?
- Hoe goed zijn we? Zelf-evaluatie
- Matching de koop/verkoop-cyclus
- Hoe kopen klanten? Inzicht in koopmotieven
- Hoe verloopt een beslissingsproces bij je klant?
- Verkoop de waarde van je bedrijf
- Definitie van kwalitatieve en kwantitatieve waarde
- De totale waarde-ervaring van je klant
- Verkopen met toegevoegde waarde: intrinsieke, extrinsieke en strategische waarde
- Waardegedreven face-to-face-gesprekken
- Multi-level selling en waardeverkoop: users, aankopers, consultants, strategische aankopers, C-level
- Hoe bereid je een high-level salesmeeting voor? Agenda, productieve vragen, voordelen verkopen, objecties behandelen, afsluiten
- Hoe krijg je je klant hoger op de 'aanvaardingsladder'?
- Actieplan: feedback, leerpunten en je eigen actieplan
Onze expert
Peter Tans (Managing Partner Valueselling BV) bouwde zijn expertise uit in verkoop en algemeen management in verschillende factoren. Naast het uitbrengen van verschillende boeken rond verkoop en value selling, geeft hij deze trainingen om ondernemingen vooruit te helpen.
Voor wie?
Iedereen die met meer waarde wil verkopen: eigenaars/ondernemers, management, salesprofielen en professionals die onrechtstreeks met sales te maken hebben (hr, finance, R&D, marketing, ...).
Ook interessant
Nog meer sales? Je vindt het aanbod hieronder!