Overslaan en naar de inhoud gaan
Map
  • Nieuws
  • WELL Communications (25 jaar): Pionierend ondernemerschap in elke vezel

WELL Communications (25 jaar): Pionierend ondernemerschap in elke vezel

  • 06/06/2024

Jezelf onderscheiden: het stond altijd met stip op het prioriteitenlijstje van WELL Communications genoteerd. Dat die filosofie werkt, bewijst het team rond Nic Vermaut en Vanessa Ronquetti intussen al 25 jaar. Het marketing- en communicatiebureau uit Roeselare ligt bij talrijke grote en kleine ondernemingen in de bovenste schuif, omdat het strategisch meedenkt én handelt.

WELL Communications Nic Vermaut

Toen Nic Vermaut op het eind van de vorige eeuw zijn ouders vertelde zelfstandig websitebouwer te willen worden, was zijn vader ervan overtuigd dat daar geen business inzat. Enkele jaren later dreef Nic toch zijn zin door, mét klinkend succes. 

Bekende merken 

“In 1999 dachten veel kmo’s dat een website alleen voor grote ondernemingen weggelegd was. Gedurende die eerste jaren hebben we inderdaad vooral voor bekende merken gewerkt. Zo hebben we toen onder meer de allereerste website van Heinz Belgium gemaakt. Op dat moment was online marketing voor veel traditionele reclamebureaus nog een ver-van-mijn-bedshow.” 

Onze holistische benadering laat toe de voor onze klanten gewenste resultaten te boeken.

Nic Vermaut

Lange tijd hadden Nic en Vanessa het gevoel met het bouwen van high end websites en applicaties het verschil te kunnen maken, tot corona op de deur klopte. “Voor onszelf was die periode een echt kantelpunt. We zijn toen weer op zoek gegaan naar ons echte doel, een manier om ons opnieuw als pionier te profileren. Omdat veel ondernemers in die jaren met gelijkaardige uitdagingen kampten – ‘hoe relevant blijven als je business plots stilvalt’ – zijn we ons toen echt gaan toeleggen op strategisch denken, om op die manier nieuwe businessopportuniteiten te creëren. Tot onze voldoening heeft dat bij veel bestaande en nieuwe klanten de zingeving en de goesting om te ondernemen fors aangewakkerd”, stipt Vanessa aan. 

Eigenheid en differentiatie 

Vandaag is dat de grote toegevoegde waarde van WELL: ondernemingen helpen bij hun zoektocht naar eigenheid en differentiatie, dat vertalen naar een (circulair) businessmodel én daar een passend marketingplan voor ontwerpen en uitvoeren, gebruikmakend van de juiste communicatietools. 

“Daarbij krijgen we uitgebreide ondersteuning van een team gespecialiseerde freelancers, die elk in één of enkele facetten van marketing helemaal thuis zijn. Voor elk specifiek project bundelen we de krachten met de meest geschikte experts, waarbij wij altijd de teugels van de strategische marketing en communicatie in handen houden. Die holistische benadering, gesteund door een krachtig ecosysteem, laat toe de voor onze klanten gewenste resultaten te boeken.” De uitgebreide ervaring van WELL deelt Nic Vermaut via het recent verschenen boek ‘Wat Wel Werkt’, uitgegeven bij Borgerhoff & Lamberigts. De publicatie richt zich op 5 duurzame pijlers voor een impactvolle onderneming en is verkrijgbaar bij elke Belgische en Nederlandse boekhandel. 

Knapenstraat 5, 8800 Roeselare 
051 250 600 
info@well.be 
www.well.be

Well Communications

Vraag het @ Voka

Een prangende vraag? Wij antwoorden binnen de 2 werkdagen!

Stel hier jouw vraag

Artikel uit publicatie