Het is niet omdat je geen verkoper pur sang bent, dat je geen commerciële rol hebt! Zo goed als elke functie heeft een commercieel aspect, en net daar wil deze opleiding je in helpen versterken.
Je bent misschien geen geboren verkoper, maar toch kan jij een groot verschil maken in de sales van je onderneming. Want elke klant die met jou een fijn contact heeft, betekent potentieel extra omzet. Hoe ga jij dus om met (mogelijke) klanten? En hoe haal je er commercieel voordeel uit? Tijd om de theorie én praktijk bij te schaven!
Caroline Raes is salescoach en zet in op een interactieve, praktijkgerichte opleiding. Vanuit je eigen werkcontext ga je op zoek naar salesopportuniteiten, en ontdek je hoe je ze verzilvert. Dit komt aan bod:
Programma
- De relatie met je klant: klantenbestand uitbreiden, goede contacten leggen, top of mind blijven, klachten behandelen, ...
- Opvolgen van contactmomenten: dringend vs. belangrijk: overzicht houden; nazorg en vervolgacties, continuïteit in je klantencontact, ...
- Sales verzilveren: opportuniteiten creëren, weerstand wegnemen, succesvol afspraken vastleggen, de do's en don'ts van een gesprek
- Jouw meerwaarde: hoe kan je hét verschil maken voor je klant?
Voor wie?
Elke medewerker die in contact komt met klanten en zijn commerciële vaardigheden wil versterken: internal sales, techniekers, customer service, ...