Overslaan en naar de inhoud gaan
Map
  • Nieuws
  • Proximus NXT neemt hele proces van smartphoneleasing uit handen

Proximus NXT neemt hele proces van smartphoneleasing uit handen

  • 03/05/2024

Steeds meer kmo’s kiezen voor smartphoneleasing

Plaats- en tijdsonafhankelijk werken zorgt voor meer flexibiliteit en efficiëntie, maar brengt ook uitdagingen met zich mee. Het aankopen, beheren en monitoren van smartphones en tablets kost tijd die medewerkers nuttiger kunnen besteden. Julien Guyot van Proximus NXT legt uit hoe leasing van mobiele toestellen resulteert in een maximale ontzorging.

Proximus NXT neemt hele proces van smartphoneleasing uit handen Julien Guyot

Het beheer van de mobiele toestellen van medewerkers behelst veel meer dan het louter overhandigen van een nieuwe smartphone of tablet. “De configuratie van de toestellen, de beveiliging ervan, gebruikersprofielen beheren, tariefplannen opvolgen, praktische vragen beantwoorden, schadegevallen melden bij de verzekering, toestellen vervangen: het zijn maar enkele van de zaken waar IT- of hr-medewerkers zich om moeten bekommeren. Dat leidt hen af van hun kerntaken en laat bovendien de kosten oplopen”, vertelt Julien Guyot, Key Account Manager Indirect Sales bij Proximus NXT. Proximus NXT neemt met Engage Packs die zorgen uit handen. “Engage Packs staat voor een huurformule die een smartphone, de verzekering ervan en een helpdesk bundelt tegen een vaste prijs. Medewerkers kiezen uit de nieuwste modellen voor een vast bedrag per maand en genieten daarbij van alle ondersteuning.”

De service start bij het ter beschikking stellen van de aangewezen toestellen voor de medewerkers. “Teamleden vragen in functie van het budget dat ze toegewezen kregen hun toestel en toebehoren aan via een online portaal. Die toestellenlijst actualiseren we op regelmatige basis, zodat de medewerkers altijd kunnen kiezen uit de meest recente smartphones en tablets.” 

Volledige ontzorging 

Het leasen en ter beschikking stellen van de toestellen maakt bij Proximus NXT deel uit van een groter geheel, onder de noemer ‘Advanced Mobile Services’. “Samen met de klant leggen we het gewenste tariefplan, de verzekering en de verschillende gebruikersprofielen met eigen toegangsrechten vast. Het proces van de configuratie en beveiliging van de toestellen tot de facturatie nemen we eveneens volledig uit handen. Zo treden we van A tot Z op als een consultant van mobiele diensten en als partner voor bedrijven die een duurzame mobile policy willen uittekenen”, aldus Julien. “We stellen bovendien een helpdesk ter beschikking van de eindgebruiker. Zij contacteren ons dus rechtstreeks met hun vragen rond hun toestellen, abonnement, herstellingen, vervangtoestellen en meer. We voorzien ook een gedetailleerde rapportage, die inzicht biedt in alle relevante parameters.” 

Waar tot voor enige tijd vooral grotere ondernemingen met meer dan 200 medewerkers de voorkeur gaven aan leasing, merken we dat ook kmo’s het model intussen omarmen.

Julien Guyot

Een complete ontzorging blijkt de factor te zijn waar elke ondernemer nadrukkelijk naar streeft. “De vraag naar het leasingmodel is exponentieel gestegen”, zegt Julien. “Waar tot voor enige tijd vooral grotere ondernemingen met meer dan 200 medewerkers de voorkeur gaven aan leasing, merken we dat ook kmo’s met enkele tientallen personeelsleden het model intussen omarmen. Wanneer zij de kosten-batenanalyse maken, stellen ze vast dat de tijds- en efficiëntiewinst zwaarder doorweegt dan de eigenlijke leasingkosten.” 

Het leasen van mobiele toestellen kent bovendien een belangrijke duurzaamheidscomponent. “De toestellen krijgen na de verhuurtermijn een nieuw leven op de tweedehandsmarkt. We refurbishen of reviseren de smartphones en tablets, zodat ze ook na die eerste periode nog een lange levensduur genieten. Van toestellen die niet in aanmerking komen, zorgen we voor een maximale recyclage van de onderdelen. Bedrijven die voor die oplossing kiezen zullen in de toekomst ook ‘carbonZero’-certificaten ontvangen die ze vanaf 2025 zullen kunnen toevoegen aan hun Environmental, Social and Governance (ESG)-rapport”, besluit Julien. (Eigen foto) 

www.proximus.be/engagepacks

Vraag het @ Voka

Een prangende vraag? Wij antwoorden binnen de 2 werkdagen!

Stel hier jouw vraag

Artikel uit publicatie