Overslaan en naar de inhoud gaan
  • 06/09/2024

Diepgaande marketing als sleutel voor ambitie 

Zeg niet zomaar ‘gordijn’ tegen een creatie van Inside Blinds. Het familiebedrijf van Dominique Lampe focust zich sinds jaar en dag op creaties die voor een ander geluid in de markt zorgen. Na België en buurlanden gaat de onderneming nu ook de Amerikaanse en Aziatische toer op, al blijft de productie wel volledig in Roeselare.

Inside Blinds mikt op export naar wereldsteden Ben Verleysen

De grootvader van Dominique Lampe begon in 1935 een weverij, die onder de naam Lampe Textiles vandaag nog altijd bestaat. Met Inside Blinds schrijft Dominique Lampe samen met vennoten Ben Verleysen en Johan Pauwels een eigen verhaal. “Dominique heeft in deze markt naam gemaakt door systemen voor vouwgordijnen te optimaliseren”, getuigt Ben Verleysen. “Die innovatiekracht koppelt hij aan kwaliteit en betrouwbaarheid. We mikken met onze producten dan ook op het mid high-segment van de markt. Die klanten kiezen voor ons omdat onze stoffen voor 85% exclusief zijn en geproduceerd bij Lampe Textiles: van de fijnste voiles tot dikker fluweel.” 

3D-printers 

Inside Blinds heeft zowat 2.000 stoffen in collectie en maakt alles uitsluitend op maat. “De confectie gebeurt in ons eigen atelier en vormt een goede mix van verregaande automatisering en verfijnd handwerk. Kleine tools en accessoires vervaardigen we op één van onze 20 3D-printers. Dat lokale accent past volledig in onze duurzaamheidsfilosofie. Zelfs de afwerking van de afstandsbediening en ander toebehoren maken we op die manier. Dat geeft alles meer cachet en is bovendien mogelijk aan vrij democratische prijzen.” 

De onderneming mikt via b2c-dealers vooral op retailers in België, Frankrijk, Nederland en Luxemburg. Nu wil ze ook grootsteden in Europa (Scandinavië), de Verenigde Staten, Dubai en Azië veroveren. “Onze marketinginspanningen zijn sterk gericht op tweeverdieners in steden. Om die mensen te bereiken, zijn we volop bezig met de uitbouw van een distributeursnetwerk in die steden. We hebben momenteel niet de schaalgrootte om meteen een heel land te willen coveren, maar dat hoeft ook niet. Daarnaast willen we in landen waar we al aanwezig zijn ons marktaandeel doen groeien. We focussen ons vanaf dit najaar ook nadrukkelijk op de projectmarkt in de Benelux, door dealers te ondersteunen voor projecten in onder meer boutique hotels, prestigieuze appartementen, kantoren, enzovoort.” 

Bij Inside Blinds werken momenteel circa 70 mensen. De omzet bedraagt een kleine 10 miljoen euro. “We zien nog heel veel mogelijkheden om dat zakencijfer te verhogen, onder meer door te blijven inzetten op nieuwe ontwikkelingen”, besluit Ben Verleysen. (BVC - Foto DD) 

www.insideblinds.com

Leren op dummy-niveau 

Dé sleutels tot verdere expansie zijn diepgaande marketing én opleiding. “Er zijn uiteraard de fysieke opleidingen, maar daarnaast hebben we op ons portaal Inside Butler heel wat video’s gepost, waar installateurs alles op dummy-niveau kunnen leren. Door dit te ondersteunen met AI-stemmen, kunnen we de instructies bovendien op een financieel laagdrempelige manier in allerlei talen aanbieden.”

Vraag het @ Voka

Een prangende vraag? Wij antwoorden binnen de 2 werkdagen!

Stel hier jouw vraag

Artikel uit publicatie