Overslaan en naar de inhoud gaan
Map
  • Nieuws
  • School for Butlers & Hospitality blijft vernieuwen

School for Butlers & Hospitality blijft vernieuwen

  • 15/12/2023

Opleiding voor nanny’s en digitaal platform voor ‘digitale guestology’ 

Wat ruist er door het struikgewas van de bossen van Hertsberge? Heel wat, in het geval van de School for Butlers & Hospitality. “We starten volgend najaar met een opleiding voor nanny’s én een digitaal platform voor ‘digitale guestology’. Zo zullen klanten hun digitale customer journey niet alleen kunnen ontwerpen, maar ook onderhouden”, vertelt Vincent Vermeulen.

school for butlers & hospitality

Met een overgrootvader die butler was bij de kasteelheer van Tillegem (Sint-Michiels) viel de appel niet ver van de (stam)boom. “Nadat ik een feestzaal en hotel had gehad, werd ik zelf butler. In 2013 startte ik in een klein seminariezaaltje van een Brussels vijfsterrenhotel de School for Butlers & Hospitality. Eind 2015 verhuisden we naar Domein Canteclaer in Hertsberge. Ondertussen hebben we honderden butlers getraind, maar dat is slechts het topje van de ijsberg. We hebben ook een rekruteringsdienst waarop families van over heel de wereld een beroep doen om butlers te plaatsen. Daarnaast doen we ook particuliere trainingen etiquette voor heren en voor dames, en etiquettekampjes voor 8- tot 14-jarigen. Die zijn een echt succesnummer.” 

De butleropleiding wordt straks uitgebreid met een nanny-opleiding, door de grote vraag naar nanny’s. “Anders dan het buurmeisje dat komt babysitten of een buitenlandse au-pair die de zorg voor de kinderen ondersteunt, is een professionele nanny breed geschoold – vaak medisch – en is ze ook op de hoogte van dieetleer, kindstimulatie, gezinstherapie, veiligheid en bescherming van het kind (anti-kidnapping). Aan het Engelse Norland College studeren elk jaar 100 nanny’s af in de bacheloropleiding. Dat is de top van de top, die terechtkomt in koningshuizen en héél rijke families. Zelfs Vlaamse begoede families geraken er niet aan, door die schaarste. Met een opleiding van 3 weken willen wij daaraan tegemoetkomen. Norland College werkt alles rond het kind uit en wij alles rond het huis: service, gastvrijheid, housekeeping. We starten volgend najaar met 8 nanny’s en kijken vanaf 2025 hoe we het verder kunnen uitbouwen.”

We doen ook particuliere trainingen etiquette voor heren en voor dames, en etiquettekampjes voor 8- tot 14-jarigen. Die zijn een echt succesnummer.

Vincent Vermeulen

Customer journey 

Ruim de helft van de activiteiten van de School for Butlers & Hospitality is gericht op bedrijven. “De mindset van een butler op het vlak van service en gastvrijheid is heel gelijkaardig als die van een bedrijfsleider. Daarrond ontwierp ik een model: ‘Guestology 2.0 – de nieuwe manier om klantbeleving te creëren in organisaties’. Dat is ook de titel van mijn nieuw boek. Voor kleinere bedrijven hebben we de Guestology Bootcamp van 1 dag. Grote(re) bedrijven wereldwijd en in diverse sectoren huren ons privé in om hun customer journey door te lichten en medewerkers te trainen naar een duurzaam hoger serviceniveau. Maar ook de digitale customer journey is belangrijk. Recent had ik 3 weken na een online vraag aan 4 bedrijven van geen énkele reactie gekregen. Op die manier verlies je niet alleen klanten, maar ook veel geld. Met ons digitaal opleidingsplatform willen we er vanaf volgend voorjaar voor zorgen dat bedrijven op zijn minst die menselijke connectie leggen, door snel online in contact te treden met hun (potentiële) klant.”

www.schoolforbutlers.com

Vraag het @ Voka

Een prangende vraag? Wij antwoorden binnen de 2 werkdagen!

Stel hier jouw vraag

Artikel uit publicatie