Overslaan en naar de inhoud gaan
  • Nieuws
  • Elk jaar 250 ton CO2 besparen via multimodaal transport? Dat is Goede Zaken doen.

Elk jaar 250 ton CO2 besparen via multimodaal transport? Dat is Goede Zaken doen.

Mechelen-Kempen
  • 15/09/2023

ODTH First Class Logistics werd opgericht in 1978 door Jos De Wael en is intussen uitgegroeid tot de referentie in de regio Rumst-Willebroek-Mechelen voor hoogwaardige logistiek.

ODTH First Class Logistics heeft vier vestigingen en telt momenteel meer dan 150.000 m² magazijnruimte. Meer dan 170 eigen medewerkers dragen zorg voor uw goederen. De afgelopen jaren werd een gestage groei bestendigd. Onze strategie is duidelijk. Wij investeren reeds jaren in onze processen, infrastructuren en locaties en zijn eigenaar van onze magazijnen en IT-systemen. We hanteren dus een asset-based filosofie.

Onze mensen zijn goed opgeleid en hebben het bedrijf mee groot gemaakt. Zelfs in een uitdagende arbeidsmarkt is het personeelsverloop te verwaarlozen. Onze klanten zijn dus zeker van een echte en concrete “jarenlange” ervaring. Als logistiek bedrijf geloven we in de ontwikkeling van de multimodale logistiek. Onze unieke site in Willebroek is geconnecteerd met de binnenland terminal van Hutchison Ports.

Op deze manier verschepen we jaarlijks meer dan 15.000 TEU via het binnenwater. Dat levert onze klanten (en de planeet) een aanzienlijk CO2-besparing op.

Lees meer

Bart Van Craeynest
Voka nationaal
Nieuws

Odoo en Lighthouse tonen de weg: nog enorm potentieel van meer ondernemerschap

Straf bedrijfsnieuws deze week. Een groep internationale topinvesteerders investeert 500 miljoen euro in de Waalse softwareontwikkelaar Odoo. De operatie waardeert het bedrijf op 5 miljard euro. Daarnaast haalde het Gentse Lighthouse, aanbieder van hotelmanagementsoftware, 350 miljoen euro op, wat hun waardering ruim boven 1 miljard duwt. Twee inspirerende topverhalen uit de Belgische tech-scene die voor een welkome afwisseling zorgen na al het sombere bedrijfsnieuws van de voorbije weken. Meteen ook een duidelijk bewijs (voor wie eraan zou twijfelen) dat ondernemen in België nog altijd kan. Dat schrijft Bart Van Craeynest, hoofdeconoom van Voka, in zijn recentste column.

Haven
Oost-Vlaanderen
Persbericht

North Sea Port bevestigt Europese koppositie in duurzame personenmobiliteit

Dagelijks verplaatsen duizenden werknemers, leveranciers en bezoekers zich door het Gentse havengebied. Uit de driejaarlijkse mobiliteitsenquête van Voka|VeGHO blijkt dat 33% van de werknemers kiest voor een duurzame manier van woon-werkverkeer, met bijna 30% die op de fiets springt. Ondanks deze indrukwekkende cijfers blijft de auto met 66% het meest gebruikte vervoermiddel. Voka|VeGHO roept op om verder te investeren in veilige fietsinfrastructuur, efficiënte verkeersverbindingen en een multimodaal mobiliteitsplan. Deze inspanningen zijn noodzakelijk om van North Sea Port een toekomstbestendige, duurzame en aantrekkelijke werkplek te maken.

Beeld
Voka nationaal
Nieuws

Wordt de inkrimping van de auto-industrie een voorbeeld voor de hele industrie?

Vorige week werd de zoektocht naar een overnemer voor de Audi-fabriek in Vorst afgesloten zonder succes. Dat luidt meteen het einde voor de fabriek in, die eind februari dichtgaat. Een paar weken geleden gaf Volkswagen al aan dat ze van plan is om in Duitsland drie autofabrieken te sluiten. Dat past allemaal in een structurele transformatie van de Europese auto-industrie, die nog lang niet ten einde is.

Jouw advertentie in Ondernemers?

Adverteren via Voka Mechelen-Kempen

Klik hier

Artikel uit publicatie