ODTH First Class Logistics werd opgericht in 1978 door Jos De Wael en is intussen uitgegroeid tot de referentie in de regio Rumst-Willebroek-Mechelen voor hoogwaardige logistiek.
ODTH First Class Logistics heeft vier vestigingen en telt momenteel meer dan 150.000 m² magazijnruimte. Meer dan 170 eigen medewerkers dragen zorg voor uw goederen. De afgelopen jaren werd een gestage groei bestendigd. Onze strategie is duidelijk. Wij investeren reeds jaren in onze processen, infrastructuren en locaties en zijn eigenaar van onze magazijnen en IT-systemen. We hanteren dus een asset-based filosofie.
Onze mensen zijn goed opgeleid en hebben het bedrijf mee groot gemaakt. Zelfs in een uitdagende arbeidsmarkt is het personeelsverloop te verwaarlozen. Onze klanten zijn dus zeker van een echte en concrete “jarenlange” ervaring. Als logistiek bedrijf geloven we in de ontwikkeling van de multimodale logistiek. Onze unieke site in Willebroek is geconnecteerd met de binnenland terminal van Hutchison Ports.
Op deze manier verschepen we jaarlijks meer dan 15.000 TEU via het binnenwater. Dat levert onze klanten (en de planeet) een aanzienlijk CO2-besparing op.
Lees meer
VCDO populairst bij Vlaamse ondernemingen
Het Voka Charter Duurzaam Ondernemen (VCDO) is het bekendste en meest gebruikte hulpmiddel bij Vlaamse bedrijven die werken aan duurzaamheid.
Terugkomdag Voka Zomerstages in het Errerahuis
Afgelopen woensdag zagen parlementsleden en bedrijfsleiders elkaar terug na hun Voka bedrijfsstage afgelopen zomer. Vlaams minister-president Matthias Diependaele stelde voor de gelegenheid het Errerahuis open, de officiële ambtswoning van de Vlaamse regering.
Odoo en Lighthouse tonen de weg: nog enorm potentieel van meer ondernemerschap
Straf bedrijfsnieuws deze week. Een groep internationale topinvesteerders investeert 500 miljoen euro in de Waalse softwareontwikkelaar Odoo. De operatie waardeert het bedrijf op 5 miljard euro. Daarnaast haalde het Gentse Lighthouse, aanbieder van hotelmanagementsoftware, 350 miljoen euro op, wat hun waardering ruim boven 1 miljard duwt. Twee inspirerende topverhalen uit de Belgische tech-scene die voor een welkome afwisseling zorgen na al het sombere bedrijfsnieuws van de voorbije weken. Meteen ook een duidelijk bewijs (voor wie eraan zou twijfelen) dat ondernemen in België nog altijd kan. Dat schrijft Bart Van Craeynest, hoofdeconoom van Voka, in zijn recentste column.
Hola Santiago! Maak kennis met de Cámara Chilena
Als je internationaal wil ondernemen, zit je goed bij de Kamer van Koophandel. In bijna alle landen van de wereld vind je één Kamer van Koophandel of meerdere. Deze maand trekken we naar Santiago, Chili. Ann Bruggeman is er CEO van de Chileens-Belgisch-Luxemburgse Kamer van Koophandel.
Voka|VeGHO lid in de kijker: Oleon
Geregeld zetten we een Voka-VeGHO-lid in de kijker. Deze maand: Oleon, producent van groene oleochemicaliën voor B2B-klanten in onder meer voeding, cosmetica, smeermiddelen, gewasbescherming en industriële toepassingen.
TRIXXO, STVV & Medialife zijn winnaars van Marcom-Awards 2024
De Marcom-Awards van Voka – KvK Limburg hebben dit jaar drie mooie winnaars opgeleverd. STVV scoorde met de Limburgse Marketingcampagne van het Jaar, Medialife mag zich het Limburgse B2B-merk van het Jaar noemen en TRIXXO neemt de Limburgse Persprijs mee naar huis.
Netwerkcarrousel XL in de Handelsbeurs
Netwerkcarrousel XL zette de Antwerpse Handelsbeurs op stelten met zo'n 180 deelnemers.
North Sea Port bevestigt Europese koppositie in duurzame personenmobiliteit
Dagelijks verplaatsen duizenden werknemers, leveranciers en bezoekers zich door het Gentse havengebied. Uit de driejaarlijkse mobiliteitsenquête van Voka|VeGHO blijkt dat 33% van de werknemers kiest voor een duurzame manier van woon-werkverkeer, met bijna 30% die op de fiets springt. Ondanks deze indrukwekkende cijfers blijft de auto met 66% het meest gebruikte vervoermiddel. Voka|VeGHO roept op om verder te investeren in veilige fietsinfrastructuur, efficiënte verkeersverbindingen en een multimodaal mobiliteitsplan. Deze inspanningen zijn noodzakelijk om van North Sea Port een toekomstbestendige, duurzame en aantrekkelijke werkplek te maken.
Wordt de inkrimping van de auto-industrie een voorbeeld voor de hele industrie?
Vorige week werd de zoektocht naar een overnemer voor de Audi-fabriek in Vorst afgesloten zonder succes. Dat luidt meteen het einde voor de fabriek in, die eind februari dichtgaat. Een paar weken geleden gaf Volkswagen al aan dat ze van plan is om in Duitsland drie autofabrieken te sluiten. Dat past allemaal in een structurele transformatie van de Europese auto-industrie, die nog lang niet ten einde is.
Vlaanderen moet leren leren maar wie toont de weg?
Begin november verscheen het Monitoringsrapport 2024 over Opleiding van het Steunpunt Werk. Het rapport van het Steunpunt brengt opnieuw overzichtelijk de data in kaart over deelname, inspanningen, motivaties en drempels. De conclusies klinken vertrouwd maar blijven niettemin frappant, zeker in het licht van de povere resultaten van Vlaanderen (en België) in het Europese peloton.