Innovatieve starterssteun
VLAIO (het Vlaams Agentschap Innoveren & Ondernemen) biedt starters opnieuw de kans op begeleiding en een vast steunbedrag via de oproep 'Innovatieve Starterssteun'.
VLAIO (het Vlaams Agentschap Innoveren & Ondernemen) biedt starters opnieuw de kans op begeleiding en een vast steunbedrag via de oproep 'Innovatieve Starterssteun'.
In Toms bedrijf draait alles om ademhaling en koudeblootstelling voor een beter fysiek en mentaal welzijn. Hij organiseert trainingen in bedrijven, teambuildings, weekends en individuele begeleiding van ondernemers.
Wie in aanmerking komt voor een lening bij de bank en bij die lening gebruikmaakt van een waarborg via de Vlaamse investeringsmaatschappij PMV, kan er voortaan automatisch een achtergesteld krediet bij krijgen. Die Automatische Cofinanciering is beperkt tot de helft van het aangevraagde bankkrediet, met een maximum van 50.000 euro. Het initiatief moet het vooral voor startende en sterk groeiende ondernemers makkelijker maken om meer financiering te mobiliseren om hun groeiplannen waar te maken.
Van een ambitie om wereldwijd positieve impact te maken tot een snelgroeiende startup die bedrijven en levens verbetert. Manual.to timmert hard aan internationaal succes. Voor CEO Jorim Rademaker was deel uitmaken van de Top 100 op de Entrepreneurship World Cup (EWC) in Riyad, de hoofdstad van Saudi-Arabië, een belangrijke stap om zijn visie op een groter podium te delen. "Het gaat dan niet alleen om een goed idee te pitchen, maar om te laten zien wie je bent, waarom je doet wat je doet en hoe je impact wilt maken," zegt Jorim. In dit artikel vertelt hij over de uitdagingen, inzichten en toekomstplannen van zijn snelgroeiende Gentse startup.
Steel Magnolias had ze in de jaren tachtig. In de jaren negentig was er die andere Hollywoodfilm, ‘My Best Friend’s Wedding’ met Julia Roberts. En ook in de iconische trouwfeesten uit TV-series Friends en Sex and the City kon je ze spotten: bruidsmeisjes in matchende feestkledij.
Zeggen dat AI de toekomst is, is een open deur intrappen. Toch blijkt artificiële intelligentie voor veel bedrijven een ver-van-mijn-bedshow.
Als ondernemer heb je de unieke kans om je eigen visie te realiseren en impact te maken. Net dat vooruitzicht stimuleerde Pieter Neels om Astra+ op te richten.
Een pitch is een krachtige manier om je boodschap over te brengen op potentiële klanten, investeerders of partners. Of het nu gaat om een verkooppitch, een netwerkpitch of een investeerderspitch, het doel is altijd om binnen een korte tijd overtuigend je verhaal te vertellen. In dit artikel behandelen we de belangrijkste elementen van een succesvolle pitch en hoe je deze kunt perfectioneren.
Het vinden van je eerste klanten is een van de grootste uitdagingen voor startende bedrijven. Dit artikel biedt eenvoudige strategieën om die eerste, cruciale klanten binnen te halen.
Als startend bedrijf is het opbouwen van een sterke online aanwezigheid cruciaal om klanten aan te trekken en je merk te vestigen. Dit artikel biedt eenvoudige stappen om een solide online basis te creëren.
Een pitch is meer dan een eenvoudige presentatie. Het is een krachtige manier om je boodschap over te brengen en je publiek te overtuigen. Of je nu nieuwe medewerkers wil aantrekken, een klant wil overtuigen of investeerders wil aantrekken. Een effectieve pitch kan het verschil maken. Maar hoe begin je aan een pitch? En welke soorten pitchen zijn er?
Je eigen bedrijf beginnen start vaak met een uniek idee, maar je hebt ook een goede strategie nodig en moet mogelijke valkuilen zien te vermijden. Twee belangrijke stappen hierbij zijn de Proof of Concept (PoC) en de Proof of Market (PoM). Deze vormen de basis voor een succesvolle onderneming.
“Ook fietskleding voor vrouwen mag mooi en comfortabel zijn” Opmerkelijke spreker op de Grand Départ van Voka Vélo West-Vlaanderen dit jaar was Marie Geusens. Haar start-up Fuganti ontwerpt en verkoopt fietskleding die écht past bij dat waarnaar de vrouwelijke sportieve fietster op zoek is.
Wave of Engagements bedenkt en ontwerpt belevingsruimtes voor retail, showrooms en hospitality. Interieur, technologie en communicatie moeten elkaar in een multi-zintuigelijke beweging kunnen versterken. Een combinatie die Tim Gielen, voor hij Wave of Engagements oprichtte, nog miste op de markt.
Mijn ondernemersverhaal heeft er altijd ingezeten. Ik heb lang in loondienst gewerkt in de evenementensector maar ben altijd een intrapreneur geweest.
Maak een profiel aan voor:
Ben je Voka-lid? Dan krijg je ook: