Overslaan en naar de inhoud gaan

Wist je dat 70% van de marketingplannen nooit volledig wordt uitgevoerd? Deze opleiding neemt je mee van strategie tot actie: leer hoe je een marketingplan opstelt dat échte resultaten oplevert.

Hoe maak je een marketingplan?

De valkuil van een marketingplan is dat het niet concreet genoeg is: je blijft al snel steken in concepten of strategische krijtlijnen. En hoewel een goed plan altijd start met een sterke strategie, het moet wel eindigen in concrete acties om écht resultaat te boeken. Dat is waar we tijdens deze opleiding op focussen. 

We combineren essentiële marketingconcepten met praktische oefeningen die jou helpen om direct impact te maken. Geen fluffy theorie, maar een hands-on aanpak die waarde creëert voor jouw bedrijf:

  • Je ontwikkelt een actiegericht marketingplan dat aansluit bij je bedrijfsdoelen
  • Je verscherpt je marketingstrategie en vertaalt ze in haalbare prioriteiten
  • Je ontdekt tools, templates en technieken die je meteen kan toepassen

Ontdek hieronder het programma en schrijf in voor jouw ideale marketingplan!

Inschrijven

Programma

Sessie 1
11 februari

De basis van een sterke marketingstrategie

  • Wat is een marketingstrategie en waarom is die essentieel?
  • Overzicht van de jaarlijkse businesscyclus
  • Framework voor marketingstrategie: diagnose, strategie, tactiek
  • Tools en tips voor een snelle diagnose
  • Focus op doelstellingen: de why, funnel, en OMTM (one metric that matters)
  • Barrières en kansen identificeren
  • Oefening: Stel duidelijke doelstellingen op voor je eigen bedrijf
Sessie 2
18 februari

Je klant en aanbod centraal

  • Recap sessie 1
  • Diepgaand in je klantkennis:
    • Segmentatie
    • Persona canvas & customer journey mapping
  • Positionering en proposities:
    • Korte termijn vs. lange termijn: brand vs. operationeel
    • Value proposition canvas en de 4P's (product, prijs, plaats, promotie)
  • Multi- en omnichannel marketing
  • Intern communiceren over je strategie en de gebruikte tools
  • Oefening: Ontwikkel een strategische one-pager voor je bedrijf
Sessie 3
25 februari

Van strategie naar uitvoering

  • Recap sessie 1 & 2 
  • Prioriteren van doelstellingen en strategische pijlers
  • Tactische verdieping
    • Demand vs. lead generation
    • ABM en markteting automation
    • Contentstrategie: paid, owned & earned media
    • Media- en contentplanning
    • PR, influencers en UGC
    • Sales enablement
  • Tools & dashboarding
  • Valkuilen vermijden
  • Oefening: Maak jouw marketingplan! 

 

Onze expert

The House of Marketing is al meer dan een kwarteeuw een sterke partner voor bedrijven in marketing en innovatie. Zij leveren een expert-spreker die actiegericht advies levert voor jouw marketingplan, in de realiteit van je onderneming. Een naam lees je hier later! 

Voor wie?

Marketingverantwoordelijken en beslissingnemers die nood hebben aan een concreet marketingplan dat resultaten oplevert. 

Contactpersoon

Chloe Verlinden

Coördinator opleidingen en lerende netwerken

Adres

Kantoor Antwerpen
Markgravestraat 12
2000 Antwerpen

Wanneer

Prijs

Leden: €850 (excl. 21% btw)
Niet-leden: €1.350 (excl. 21% btw)

Meteen profiteren van ledentarief? Vraag hier je offerte voor lidmaatschap aan.
Kmo-portefeuille van toepassing, zie voorwaarden.

 

Voorwaarden

Annulatie
Annuleren kan enkel schriftelijk tot en met 29 januari. Nadien blijft het volledige bedrag van de factuur verschuldigd. Een ingeschreven deelnemer mag zich wel door een andere persoon laten vervangen. De Kamer behoudt zich het recht om de opleiding te annuleren indien, ondanks alle inspanningen, de omstandigheden ons ertoe dwingen. Het volledige inschrijvingsgeld wordt dan teruggestort.

Kmo-portefeuille
Recupereer een deel van je opleidingskosten via de kmo-portefeuille. De aanvraag moet ten laatste twee weken na de start van de opleiding gebeuren op www.kmo-portefeuille.be. Indien je beroep doet op de kmo-portefeuille, dien je nog btw op de volledige opleidingskost te betalen.
Benodigde informatie kmo-portefeuille
Het registratienummer van Voka – Kamer van Koophandel Antwerpen-Waasland: DV.O104083.
Type dienstverlening: Opleiding Bouw een marketingplan in 3 dagen
Datum inschrijving: 11 februari 2025
Projectbedrag: €850 voor leden, €1350 voor niet-leden
Aantal opleidingsuren: 9
Thema: beroepsspecifieke competenties
 

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Contactpersoon

Chloe Verlinden

Coördinator opleidingen en lerende netwerken

Adres

Kantoor Antwerpen
Markgravestraat 12
2000 Antwerpen

Wanneer

Prijs

Leden: €850 (excl. 21% btw)
Niet-leden: €1.350 (excl. 21% btw)

Meteen profiteren van ledentarief? Vraag hier je offerte voor lidmaatschap aan.
Kmo-portefeuille van toepassing, zie voorwaarden.

 

Voorwaarden

Annulatie
Annuleren kan enkel schriftelijk tot en met 29 januari. Nadien blijft het volledige bedrag van de factuur verschuldigd. Een ingeschreven deelnemer mag zich wel door een andere persoon laten vervangen. De Kamer behoudt zich het recht om de opleiding te annuleren indien, ondanks alle inspanningen, de omstandigheden ons ertoe dwingen. Het volledige inschrijvingsgeld wordt dan teruggestort.

Kmo-portefeuille
Recupereer een deel van je opleidingskosten via de kmo-portefeuille. De aanvraag moet ten laatste twee weken na de start van de opleiding gebeuren op www.kmo-portefeuille.be. Indien je beroep doet op de kmo-portefeuille, dien je nog btw op de volledige opleidingskost te betalen.
Benodigde informatie kmo-portefeuille
Het registratienummer van Voka – Kamer van Koophandel Antwerpen-Waasland: DV.O104083.
Type dienstverlening: Opleiding Bouw een marketingplan in 3 dagen
Datum inschrijving: 11 februari 2025
Projectbedrag: €850 voor leden, €1350 voor niet-leden
Aantal opleidingsuren: 9
Thema: beroepsspecifieke competenties
 

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.