Overslaan en naar de inhoud gaan

Leer de behoeften van je gesprekspartner beter inschatten, om zo jouw communicatie met iederéén te versterken

Boodschappen op een krachtige en efficiënte manier brengen zodat klanten, collega’s, leidinggevenden… kunnen horen wat je te zeggen hebt én zin hebben om rekening te houden met je boodschap.
Tijdens de workshop gaan we in op “lastige situaties” met “uitdagende” persoonlijkheden. We oefenen nieuwe manieren van effectieve communicatie in. Als “instrument” gebruiken we het Insights Discovery© model dat mensen inzicht verschaft in de eigen gedragsvoorkeuren en die van de gesprekspartner.

Wat win je erbij?

Verbindende communicatie helpt medewerkers in het opbouwen van een duurzame relatie met klanten, collega’s, leidinggevenden. Door rekening te houden met de behoeften van de klant, met de eigen behoeften én met de behoeften op organisatieniveau creëert de medewerker een positief werkklimaat.
Collega’s kunnen op een respectvolle manier met elkaar praten én luisteren op een manier dat de andere zich begrepen voelt. De ultieme customer experience, begint bij een tevreden medewerker!

Inhoud

  • Hoe zien anderen mij? Kan ik de manier waarop ik overkom, beïnvloeden?
  • De verschillende persoonlijkheidsvoorkeuren van mensen (in 4 kleuren): wie is je “tegengestelde” en hoe kan je toch verbinding maken met hem/haar?
  • Je sterktes en ontwikkelpunten op vlak van communicatie
  • Introversie versus extraversie
  • Luisteren als krachtig communicatiemiddel
  • Op een constructieve manier omgaan met kritiek of oordelen van anderen.
  • Feedback geven om de relatie te verbeteren
  • Persoonlijk leiderschap en werkgeluk

Wat bereik je tijdens en na een opleiding "Verbindende Communicatie"?

  • Een open en directe communicatie tussen medewerkers, klanten en andere betrokkenen in de werksituatie.
  • Een positieve sfeer waarin mensen zich gehoord voelen en begrepen worden.
  • Nieuwe luistervaardigheden bij medewerkers: ze zijn in staat om op zo’n manier naar klanten te luisteren dat die zelf beter begrijpen wat ze voelen, willen en denken.
  • Een gevoelige stijging van de kwaliteit van werken in de organisatie. Dankzij een waardevolle communicatie tussen alle betrokkenen verloopt het werk efficiënter én aangenamer.

Doelgroep

iedereen die op een respectvolle, assertieve en verbindende manier wil communiceren met klanten, medewerkers en collega's.

Ik schrijf me in

Deze opleiding in je eigen bedrijf?

Jouw expert

Ilse Vantilborgh - Ariadne Training & consulting

Ilse heeft als ondernemer en als trainer-coach jarenlange ervaring op gebied van klantgerichte communicatie. Als gewezen bankdirecteur kan ze zich beroepen op een commerciële ingesteldheid. Haar vaardigheden in NLP-technieken combineert ze met een ruime didactische bekwaamheid.

Ilse Vantilborgh - Ariadne Training & consulting

Past deze datum niet of is de opleiding volzet, klik dan hier voor een actueel overzicht.

Adres

Voka - KvK Mechelen-Kempen (kantoor Geel)
Kleinhoefstraat 9
2440 Geel

Wanneer

Prijs

Leden:
€980 (excl. btw)

10% korting vanaf een 2de deelnemer van hetzelfde bedrijf

Niet-leden:
€1480 (excl. btw)

Klik hier voor meer info over jouw ledenvoordelen

Voorwaarden

Lees hier onze voorwaarden.

Meer info?

Adres

Voka - KvK Mechelen-Kempen (kantoor Geel)
Kleinhoefstraat 9
2440 Geel

Wanneer

Prijs

Leden:
€980 (excl. btw)

10% korting vanaf een 2de deelnemer van hetzelfde bedrijf

Niet-leden:
€1480 (excl. btw)

Klik hier voor meer info over jouw ledenvoordelen

Voorwaarden

Lees hier onze voorwaarden.

Meer info?