Overslaan en naar de inhoud gaan

De werkomgeving van logistiek- en supplychain-verantwoordelijken verandert in een razendsnel tempo en de uitdagingen die op hen afkomen brengen veel vragen met zich mee. Ben je verantwoordelijk voor een goed georganiseerde waardeketen en wil je jouw kennis bijschaven en nieuwe inzichten opdoen? Wil je de logistieke processen beter op elkaar afstemmen en ben je op zoek naar een klankbord? Dan is dit Lerend Netwerk Logistiek je op het lijf geschreven!

Waarom deelnemen aan dit lerend netwerk?

Dit netwerk stimuleert jouw efficiënt en resultaatgericht denkvermogen. Het geeft je een overzicht van diverse soorten van probleemaanpak. En dankzij de ervaringsuitwisseling met collega's van andere bedrijven krijg je nieuwe inzichten. Bovendien start elke sessie met een bedrijfsrondgang in een deelnemend productiebedrijf. Een boost voor de inspiratie!

Onze aanpak

In dit lerend netwerk komen functiegenoten uit verschillende productiebedrijven regelmatig samen om kennis en ervaringen uit te wisselen. We creëren een sfeer van openheid en vertrouwen, waarbij wederzijdse inspiratie centraal staat. Wist je dat we maar liefst 70% van onze kennis op een informele manier verwerven? Bij ons is leren dus zeker geen eenrichtingsverkeer. Bereid je voor op een dynamisch netwerk dat nieuwe inzichten en kennis biedt, waar volop interactie mogelijk is tussen de deelnemers en de gastspreker.

Programma

De sessies gaan telkens door op donderdagavond van 17.00 tot 21.00 uur. De thema's van de eerste 4 sessies liggen vast, de thema's van de laatste 2 sessies worden bepaald op de kick-off op donderdag 3 oktober. Om jouw stem te laten gelden, is het belangrijk dat je daarop aanwezig kan zijn.

Mogelijke thema’s zijn: strategisch voorraadbeheer, KPI’s, creatief oplossingen zoeken, automatisatie, klantgericht maar toch kostenbesparend werken, conflictbemiddeling, leren delegeren.

3 oktober 2024Kick-off
7 november 2024Sessie 2: Digitalisatie en labelling
5 december 2024Sessie 3: Bezoek Log!Ville
30 januari 2025Sessie 4: Efficiënt magazijnbeheer
27 februari 2025Sessie 5: Omgaan met veranderingen
27 maart 2025Sessie 6: Vrij te kiezen thema
8 mei 2025Sessie 7: Vrij te kiezen thema
5 juni 2025Sessie 8: Slothappening

Dit lerend netwerk wordt al meerdere jaren ondersteund door de expertise van twee mentoren: 

  • Simon Popelier, Innovation Manager bij Logflow
  • Mathieu Bruyneel, Logistiek Manager bij Skylux

Voor wie?

Dit lerend netwerk is bedoeld voor logistiek- of warehouseverantwoordelijken.

Kmo-portefeuille

Voor dit seminarie kan je ook gebruikmaken van de kmo-portefeuille. Jouw aanvraag dient te gebeuren ten laatste binnen de 14 dagen na de start van de sessie via www.kmo-portefeuille.be.

Benodigde informatie kmo-portefeuille 

  • Het registratienummer van Voka - Kamer van Koophandel West-Vlaanderen: DV.O104126 
  • Type dienstverlening: opleiding 
  • Startdatum prestaties: 3/10/2024 
  • Einddatum prestaties: 5/06/2025
  • Projectbedrag: €1200 voor leden, €1800 voor niet-leden 
  • Aantal opleidingsuren: 32 uren 
  • Thema: Beroepsspecifieke competenties

Contactpersoon

Lisa Popelier

Adviseur digitalisering, innovatie en operations & supply

Wanneer

Prijs

  • Voka-leden: 1.200 euro
  • Niet-leden: 1.800 euro

Voorwaarden

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Kosteloos annuleren kan enkel per mail naar de genoemde verantwoordelijke en dit uiterlijk tot 7 werkdagen voor aanvang van de opleiding. Bij laattijdige annulatie zal het volledige bedrag verschuldigd blijven. U kunt zich wel laten vervangen door een collega die aan de doelgroep voldoet.

Vraag het @ Voka

Een prangende vraag? Wij antwoorden binnen de 2 werkdagen!

Stel hier jouw vraag

Contactpersoon

Lisa Popelier

Adviseur digitalisering, innovatie en operations & supply

Wanneer

Prijs

  • Voka-leden: 1.200 euro
  • Niet-leden: 1.800 euro

Voorwaarden

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Kosteloos annuleren kan enkel per mail naar de genoemde verantwoordelijke en dit uiterlijk tot 7 werkdagen voor aanvang van de opleiding. Bij laattijdige annulatie zal het volledige bedrag verschuldigd blijven. U kunt zich wel laten vervangen door een collega die aan de doelgroep voldoet.

Vraag het @ Voka

Een prangende vraag? Wij antwoorden binnen de 2 werkdagen!

Stel hier jouw vraag