Skip to main content
 Lab: Growth Marketing

Lab: Growth Marketing

Hoe kan u op een korte tijd met beperkte middelen een bedrijf snel laten groeien? Voor velen de vraag van één miljoen. Maar wij hebben het antwoord: Growth Marketing. We laten de klassieke marketingstrategieën links liggen en zetten voluit in op een mix waarin onder meer innovatie, data, creativiteit en experimenteren de kroon spannen. 

Tijdens het Growth Marketing traject geven we u de zogenaamde 'Quick Wins' mee. We vertellen welke tools u het best inzet en welke u gerust achterwege mag laten. We leren u enkele simpele technieken die ervoor zorgen dat uw budget optimaal wordt ingezet. Na alle sessies bent u in staat om met een minimale inspanning een optimaal resultaat te bereiken. U weet welke technieken echt resultaat opleveren en u goochelt werkelijk met alle data. U kunt de juiste experimenten uitvoeren, de juiste conclusies trekken die er dan weer voor zorgen dat u alles grondig kunt optimaliseren. Want dat is waar Growth Marketing om draait: experimenteren, meten, testen en optimaliseren.

Programma:

Sessie 1:

  • Kennismaking
  • Introductie tot growth marketing
  • Persona's definiëren
  • Google Tag Manager
  • Quick wins: smart bars, exit pop-ups enz.
  • Maximale cost per conversie/acquisitie berekenen

Sessie 2:

  • Het ABC van landingspagina's
  • Hoe een optimale landingspagina bouwen
  • UTM-tags inzetten
  • A/B testing
  • Wat doen mijn bezoekers op de website?
  • Wie zijn mijn bezoekers?
  • Informatie over bezoekers verzamelen
  • Hoe de juiste cijfers meten?

Sessie 3:

  • Google Ads, SEO of sociale media?
  • Het bepalen van een funnel
  • Lookalike audiences
  • Online advertising campagnestructuren bouwen + remarketing 
  • Landingspagina's gebruiken in elke fase
  • Bounce rate verlagen
  • Evergreen content
  • Prospecteren via e-mail
  • LinkedIn automatisering

Sessie 4:

  • E-mail marketing
  • Ga op zoek bij de concurrent
  • North star metric bepalen
  • Live chat
  • Voorstellen van eigen case

Wie geeft het lab? 

Digital KIXX is een online performance agency. "Wij geloven niet in toeval en geluk; we gebruiken data, onderzoek, technologie en creatieve inzichten die leiden tot doordachte beslissingen. Kleine wijzigingen, evalueren en bijsturen, dat is waar je bedrijf anno 2019/2020 mee bezig moet zijn, wil het snel kunnen schakelen met de veranderende trends binnen digitale marketing."

Doelgroep

Bedrijven jonger dan 5 jaar.

Contactpersoon

Astrid De Clerck

Member Services - Startend ondernemen

Adres

Voka - West-Vlaanderen
President Kennedylaan 9A
8500 Kortrijk

Wanneer

Prijs

Dit lab is volzet. Inschrijven is niet meer mogelijk.

Extra info

Het is op dit moment niet mogelijk om te registreren voor deze activiteit.

Voorwaarden

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Vraag het @ Voka

Een prangende vraag? Wij antwoorden binnen de 2 werkdagen!

Vraag het @ Voka

Hulp nodig?

DHL
ING
Logo Mensura
Proximus
SD Worx