Overslaan en naar de inhoud gaan

Ben je ondernemer van een bedrijf met minstens 50 werknemers en zoek je een klankbord? Deel dan jouw ervaringen met gelijkgestemden, laat je inspireren door ondernemersgetuigenissen en pak jouw strategische uitdagingen aan. 

Wat mag je verwachten?

  • Deel jouw ervaringen met gelijkgestemden

Samen met 10 tot 15 andere ondernemers van groeiende, middelgrote kmo's deel je best practices en managementuitdagingen. De ondernemers, mentoren en externe bedrijfsleiders fungeren als klankbord voor mogelijke strategische opportuniteiten binnen je bedrijf.

  • Leer bij van inspirerende ondernemersgetuigenissen

We selecteren de vraagstukken die de groep het belangrijkste acht en nodigen vervolgens een ondernemer uit die soortgelijke uitdagingen heeft overwonnen of een expert in het thema. Ze laten je graag meekijken in hun visie en aanpak.

  • Pak jouw strategische uitdagingen aan
     

De uitdagingen die aan bod komen zijn afhankelijk van de vraagstukken van de deelnemende ondernemers, en kunnen betrekking hebben op:

  • De veranderende arbeidsmarkt: het nieuwe HR-beleid van aanwerving tot exit
  • Employer branding, medewerkersbetrokkenheid, de rol van cultuur binnen een middelgrote KMO
  • Persoonlijk leiderschap: blijf ik de juiste man/vrouw op de juiste plaats en met wie omring ik me het best?
  • Organisatiestructuur: een externe CEO aanwerven, een raad van bestuur samenstellen, etc.
  • Internationalisering: welke (nieuwe) landen zal ik aanboren?
  • Groeistrategie: verticale vs. horizontale integratie, outsourcing, etc.
  • Financieringsmix
  • Overnemen vs. overlaten (M&A)
  • Actuele en toekomstige trends binnen de markt

Ook organiseren we een overkoepelende event met alle Plato-groepen binnen Voka OVL, waarop we voornamelijk inzetten op netwerking.

Doelgroep:

De deelnemende bedrijven zijn zowel diensten-,  productie- als distributiebedrijven, met meer dan 50 (tot 250) medewerkers in dienst.
Sectorspecifieke topics komen niet aan bod in de gezamenlijke workshops. Deze kunnen wel individueel opgevolgd worden tijdens een coaching gesprek.

Tijdslijn:

Het Flow-traject duurt 1 jaar, waarbij we om de 6 weken samenkomen bij de deelnemende bedrijven.

  • Kick-off op 26 & 27 februari 2025
  • 8 gezamenlijke bijeenkomsten met ondernemersgetuigenissen

Wil je meer informatie rond dit groeitraject? Laat hieronder je gegevens achter en wij contacteren je zo snel mogelijk!

This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

Af en toe eens sparren met andere ondernemers is voor mij de perfecte manier om even te ontkoppelen van het bedrijf.

Annelies De Meyer (Allgro)

Contactpersoon

Fanny Libin

Groeitrajecten - Duurzaam Ondernemen - Bedrijfstoekomst & Bestuur

Wanneer

Prijs

€1.250 en €200 voor de kick-off (excl. btw)

Voorwaarden

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Contactpersoon

Fanny Libin

Groeitrajecten - Duurzaam Ondernemen - Bedrijfstoekomst & Bestuur

Wanneer

Prijs

€1.250 en €200 voor de kick-off (excl. btw)

Voorwaarden

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.