Kom naar hét event voor communicatie- en marketing experten in Limburg! Op 21 november nodigen we je uit voor onze jaarlijkse Dag van MarCom op de RE|CORE-site. Luister naar het bruisend marketingverhaal 'De Ritchie Story' van Jan Verlinden en ontdek hoe hij als kleine speler aan de naamsbekendheid van het limonademerk werkte. Daarnaast neemt Tim Verheyden je mee in de wondere wereld van AI: apocalyps of sprookje? Bovendien reiken we dit jaar maar liefst drie MarCom-awards uit: de marketingcampagne, persprijs en B2B-merk van het jaar.
Waarom mag je dit event niet missen?
✔️ Luister naar een marketingverhaal dat bruist van lef in een competitieve markt dankzij Jan Verlinden van Ritchie.
✔️ Ontdek de wondere wereld van AI dankzij Tim Verheyden.
✔️ Kom te weten wie met onze MarCom-awards naar huis gaat.
✔️ Netwerk met een community enthousiaste marketeers en communicatie-experten.
Programma
- 15u00 – Welkom!
- 15u20 – Wie maakt kans op de Vokaward Persprijs 2024?
- 15u30 - Tim Verheyden | AI: Apocalyps of sprookje
- 16u30 – Wie maakt kans op de Vokaward Marketingcampagne 2024?
- 16u40 - Korte pauze
- 17u00 – Wie maakt kans op de Vokaward B2B-merk 2024?
- 17u10 - Jan Verlinden | Ritchie
- 18u00 - Uitreiking Vokawards
- 18u30 - Walking dinner
- 21u00 - Voorziene einde
Ritchie: Een marketing verhaal dat bruist van lef in een competitieve markt
Jan Verlinden 'Chief Lemonade Maker' bij Ritchie neemt je mee in het verhaal van de succesvolle herlancering van een oude Belgische frisdrank.
Jan werkte meer dan 20 jaar als internationaal marketeer voor grote FMCG-bedrijven (BAT, PepsiCo) in verschillende landen. In 2016 besloot hij terug te gaan naar zijn roots en een oud limonademerk uit zijn familie opnieuw te lanceren: Ritchie.
Ontdek tijdens zijn keynote hoe Jan erin slaagde om een merk te (her)lanceren in een zeer competitieve markt. Hij geloofde steeds in de kracht van een scherp gefocuste marketingmix om het merk helder te positioneren. Dankzij zijn netwerk slaagt hij erin om een klein merk bekend te maken via product placement in succesvolle tv-programma's zoals The Masked Singer, Het Huis, De Slimste Mens ter Wereld en De Mol.
AI: apocalyps of sprookje?
Ligt een AI-systeem dat de mens in alles overtreft binnen handbereik? Het is de vraag die veel mensen bezighoudt in volle AI-hype.
Tim Verheyden vertelt in deze reeks over de mogelijkheden en uitdagingen van generatieve AI zoals ChatGPT. We krijgen inzichten in hoe we als mens doorheen dit AI-tijdperk navigeren. En Tim toont ook fragmenten uit zijn nieuwe Canvasreeks ‘Het digitale dilemma’ waarin vooraanstaande Vlaamse wetenschappers die op wereldniveau meespelen met AI-ontwikkelingen hun visie geven.
Staan de robots eindelijk voor de deur of zal het zo een vaart niet lopen? Na deze lezing bent je mee met AI en heb je misschien wel zelf zin om ermee aan de slag te gaan, met een kritisch oog voor de uitdagingen.
Foto: (c) VRT
Ontdek de genomineerden van onze MarCom-awards 2024!
- Cegeka
- Cyclis Bike Lease
- Medialife
- Cyclis Bike Lease - ‘That’s why I’m leasing’
- STVV - 'Voor eeuwig’
- Visit Limburg - ‘Limburg net iets verrassender’
- Biesmans Group (Tectum)
- TRIXXO
- Vandersanden