Overslaan en naar de inhoud gaan
Voka Traject

Excelleren in interne sales: Klantgericht denken en probleemoplossing

Limburg Marketing & Sales

Het overtreffen van klantverwachtingen is de sleutel tot langdurige klanttevredenheid en loyaliteit. In deze sessie leer je hoe je proactief klantgericht denkt en handelt, zodat je niet alleen verwachtingen kunt managen, maar ook overtreffen. Daarnaast krijg je technieken aangereikt om problemen snel en effectief op te lossen, zodat je niet alleen de symptomen behandelt, maar ook de oorzaak aanpakt. 

  • Proactieve klantgerichtheid: hoe je klantverwachtingen overtreft voordat ze ontstaan.
  • Probleemoplossingstechnieken: root-cause-analyse om problemen grondig aan te pakken.
  • Voorbereiding met praktijkcases: veelvoorkomende klantproblemen en hoe je ze definitief oplost.
  • Strategieën voor het implementeren van klantgerichte oplossingen in het dagelijkse werk.

Wat heb je geleerd na dit traject? 

  • Je begrijpt hoe je klantverwachtingen kunt overtreffen door proactief te handelen.
  • Je hebt praktische probleemoplossingstechnieken die je kunt toepassen in je werk.
  • Je leert hoe je de wortel van problemen kunt identificeren en voorgoed kunt verhelpen.
  • Je hebt de vaardigheden om klantgerichte oplossingen snel en efficiënt door te voeren.

Doelgroep en voorkennis 

  • Medewerkers interne sales die efficiënter willen werken en hun commerciële vaardigheden willen aanscherpen.
  • Commercieel medewerkers die een brugfunctie vervullen tussen klanten, sales en andere afdelingen.
  • Accountmanagers & Sales Support-medewerkers die klantencontact onderhouden en verkoopkansen signaleren.
  • Customer service & klantendienstmedewerkers die nauw samenwerken met sales en een klantgerichte aanpak willen versterken.
  • Marketing- en salescoördinatoren die interne sales willen afstemmen op de commerciële strategie.
  • Teamleads en managers die interne sales binnen hun organisatie willen optimaliseren en sterker laten samenwerken met andere afdelingen. 

Enige ervaring is vereist: 

Sales profielen de min. 2 jaar in deze rol zitten of bedrijfsleiders/sales managers die een salesteam aan sturen en nood hebben aan een frisse nieuwe kijken op de werking. Kennis van het huidig sales proces is zeker nodig.  

Programma in detail

Uitgebreide opsomming van de topics die aan bod komen + omschrijving hierover:

  • Proactieve klantgerichtheid: hoe je verwachtingen kunt overtreffen zonder te wachten op klachten.
  • Root-cause-analyse: technieken om problemen effectief op te lossen en te voorkomen.
  • Casestudy’s: analyseer drie veelvoorkomende klantproblemen en bedenk oplossingen.
  • Klantgerichte oplossingen implementeren: tips voor een structurele en duurzame aanpak.
  • Praktijkoefening: werken aan de voorbereiding van concrete klantproblemen en oplossingen.

Jouw docent 

Maak kennis met Helena Vanderzande, Head Of Sales bij Proactify.  

Ik ben Helena Vanderzande en werk sinds 5 jaar bij Proactify. Wij zijn een Business Development agency die voornamelijk technische en industriële bedrijven helpen met hun strategische groei. Mijn rol binnen de organisatie is proactief opzoek gaan naar nieuwe potentiële klanten en langdurige klantenrelaties te onderhouden.  

Helena Vanderzande

Hulp nodig of meer informatie over uw inschrijving? Contacteer:

Laura Van Wijmeersch

Manager Kameracademie en themanetwerken

Full bio of Laura Van Wijmeersch

Lisa Scheepers

Coördinator Kameracademie

Full bio of Lisa Scheepers

Adres

Voka – Kamer van Koophandel Limburg
Gouverneur Roppesingel 51
3500 Hasselt, BE

Wanneer

Prijs

Voka-leden:
€ 480,00 excl. btw

Niet-leden:
€ 720,00 excl. btw

Nog geen lid? Neem contact op met erika.paps@voka.be voor info over onze vele ledenvoordelen

Voorwaarden

Vlaams Opleidingsverlof (VOV)

Voor deze opleiding is Vlaams Opleidingsverlof niet van toepassing. 

KMO-portefeuille

Voor deze opleiding is KMO-portefeuille niet van toepassing.

Annulatie

Annuleren kan enkel schriftelijk via mail tot en met 14/11/2025. Nadien blijft het volledige bedrag van de factuur verschuldigd. Een ingeschreven deelnemer mag zich wel door een andere persoon laten vervangen. De kamer behoudt zich het recht om de opleiding te annuleren, indien ondanks alle inspanningen, de omstandigheden ons ertoe dwingen. Het volledige inschrijvingsgeld wordt dan teruggestort binnen een redelijke periode.

Privacy

Om privacy redenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Adres

Voka – Kamer van Koophandel Limburg
Gouverneur Roppesingel 51
3500 Hasselt, BE

Wanneer

Prijs

Voka-leden:
€ 480,00 excl. btw

Niet-leden:
€ 720,00 excl. btw

Nog geen lid? Neem contact op met erika.paps@voka.be voor info over onze vele ledenvoordelen

Voorwaarden

Vlaams Opleidingsverlof (VOV)

Voor deze opleiding is Vlaams Opleidingsverlof niet van toepassing. 

KMO-portefeuille

Voor deze opleiding is KMO-portefeuille niet van toepassing.

Annulatie

Annuleren kan enkel schriftelijk via mail tot en met 14/11/2025. Nadien blijft het volledige bedrag van de factuur verschuldigd. Een ingeschreven deelnemer mag zich wel door een andere persoon laten vervangen. De kamer behoudt zich het recht om de opleiding te annuleren, indien ondanks alle inspanningen, de omstandigheden ons ertoe dwingen. Het volledige inschrijvingsgeld wordt dan teruggestort binnen een redelijke periode.

Privacy

Om privacy redenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

De barrier - structurele partner voka limburg
Trixxo
KPMG
Alk Reismakers - partner Voka - KvK Limburg
propaganda logo limburg
ING
Logo Mensura
Logo SD Worx
groep jam