Zoetwaren, snacks en dranken van grote en/of exclusieve merken: sinds 25 jaar kloppen heel wat zakelijke klanten daarvoor graag bij Ameel Candy World aan. De familiale onderneming blies recent 25 kaarsjes uit met de grootste snoeptaart ter wereld en lanceert met Fantasty een mooi initiatief waarmee bedrijven, scholen en verenigingen hun personeel, relaties, klanten en sympathisanten kunnen verwennen.
Wilfried Ameel startte in 1999 een groothandel in confiserie, die een kwarteeuw later nationaal en in het buitenland sterk scoort. “Het bekendste eigen snoepmerk was jarenlang Lollywood (mede een gevolg van de eigen verpakkingsfirma United Sweets), maar daar zijn intussen met Traditionals, Chocola Amore en Biscy diverse brands bijgekomen”, getuigt General Manager Lander Baesen.
Kasacties
Sinds kort pakt Ameel Candy World ook uit met Fantasty. “We boden verenigingen al langer de kans om hun kas te spijzen met de verkoop van standaardpakketten”, verduidelijkt Bianca Deprez, “Nu hebben we dat onder een eigen brand gegoten: ‘Fantasty’. Voor scholen, (sport)clubs en andere verenigingen is het een mooie kans om fondsen te werven met een pakketje topproducten van Lotus, Milka, Côte d’Or, Oreo, The Belgian, Sleeubus, Biscy-wafels en Lollywood-tipzakken.” Onder dezelfde noemer van Fantasty benadert Ameel Candy World ondernemingen die hun producten willen gebruiken in functie van employer branding. “Dat kan bijvoorbeeld als beloning voor medewerkers, klanten, leveranciers… Aan hen leveren we kanten- klare geschenken aan, eventueel met een subtiele gepersonaliseerde touch. We kunnen voor bedrijven een abonnementsformule uitwerken, waardoor ze maar één keer per jaar met ons moeten samenkomen om hun geschenkprogramma te bepalen. We garanderen dat het gekozen geschenk bij elke gelegenheid tijdig wordt geleverd”, vult Fantasty Sales Specialist Grégoire Bourgeois aan. Het initiatief is een mooie manier om de doelgroep van het bedrijf uit te breiden. “Wij leveren onze producten traditioneel aan klassieke kanalen waar mensen hun aankopen doen, zoals bakkerijen, benzinestations, marktkramers, buurtwinkels, ziekenhuizen, snoepwinkels, retailers enzovoort. Nu breiden we die scope gevoelig uit. Onder meer via sociale media, mond-tot-mondreclame en proactieve prospectie kunnen we voor Fantasty heel wat potentiële klanten bereiken”, gaat Lander Baesen verder.
We zijn al vele jaren actief in de onderneming en bouwden zo heel wat ervaring op. De overname illustreert dat wij als tweede generatie heel sterk in het bedrijf geloven.
Tom Ameel en Caroline Moerman
Familiale overname
Ook na 25 jaar oogt de toekomst mooi voor de onderneming, die in familiale handen blijft nadat Tom Ameel en diens echtgenote Caroline Moerman het bedrijf overnamen. “We zijn al vele jaren actief in de onderneming en bouwden zo heel wat ervaring op. De overname illustreert dat wij als tweede generatie heel sterk in Ameel Candy World blijven geloven. Dat zorgt voor extra rust bij ons vrij jonge team. Voor hen organiseren we in dit feestjaar nog een leuke teambuilding met avondfeest”, besluiten Tom en Caroline.
Industrieweg 22, 8800 Roeselare (Beveren)
051 24 03 43
info@ameelcandyworld.be
www.ameelcandyworld.be