Overslaan en naar de inhoud gaan
Map
  • Nieuws
  • Adfisc (25 jaar): “Onze persoonlijke aanpak geeft klanten gemoedsrust”

Adfisc (25 jaar): “Onze persoonlijke aanpak geeft klanten gemoedsrust”

  • 06/06/2024

Een accountant die ondernemingen en zelfstandigen gefundeerd en accuraat begeleidt, ligt bij die doelgroep logischerwijs in de bovenste schuif. Dat mag het Adfisc-team intussen al een kwarteeuw ervaren. Bart Pannier bouwde een kantoor uit waarbij kwaliteit echt op kwantiteit primeert. Het prettige gevolg daarvan is een ontzettend stabiele klantenportfolio.

Adfisc

Na bij Deloitte al flink wat ervaring te hebben opgedaan, hield Bart Pannier in 1999 Adfisc boven de doopvont. “De bedoeling was een team van 2 à 3 mensen te creëren dat klanten van nabij begeleidt”, legt hij uit. “Na enkele jaren was die schaalgrootte bereikt en verhuisden we naar Rumbeke, om 5 jaar later omwille van een omzet- en teamverdubbeling opnieuw naar een groter pand uit te wijken. 2015 was nog zo’n sleuteljaar: toen hebben we in één beweging een vijftal mensen aangeworven, waaronder Nele Indevuyst. Zij kwam enkele jaren later aan boord als medevennoot. “ Gedurende de voorbije 25 jaar kon Bart rekenen op de steun en toeverlaat van zijn rechterhand, Sylvia Casteleyn, die er van bij het begin bij was en deel uitmaakt van het managementteam. 

Vinger aan de pols 

Uiteraard hechten ze ook bij Adfisc veel belang aan het fiscale aspect, maar daar beperkt het team zich niet toe. “We hebben snel gemerkt dat klanten meer verlangen en het oprecht waarderen als je quasi letterlijk de vinger aan de pols houdt. Door die nauwgezette opvolging hebben onze dossierbeheerders zelf heel veel contact met hun klant en kunnen we de service waarvoor Adfisc staat, daadwerkelijk verzorgen. Dat leidt tot veel en heel fijne mond-tot-mondreclame, al zijn we ook voorzichtig met de uitbreiding van ons klantenbestand. Volume is bij ons ondergeschikt aan kwaliteit”, pikt Nele in. 

Zeker in 2023 hebben klanten die kwaliteit extra ervaren. “Na een aantal crisisjaren en de stevige inflatie, zagen veel bedrijven zich geconfronteerd met aanzienlijk hogere loon- en materiaalkosten. Dat geldt ook voor ons, maar we hebben dat moment aangegrepen om onszelf grondig te analyseren. Een sterkere focus op efficiëntie, mede mogelijk gemaakt door het continu inzetten op digitalisatie en automatisatie, liet ons toe om onze erelonen aan een lager percentage te indexeren (7 in plaats van 12%). Ons cliënteel heeft die inspanning oprecht geapprecieerd”, blikt Bart terug. 

Veel gecertificeerde accountants 

Eveneens opmerkelijk is dat liefst de helft van de medewerkers van het 20-koppige team gecertificeerde fiscale accountants zijn, wat een weergave van het kwaliteitslabel is. “Tegelijk zetten we ook in op digitalisering, onder meer via een online portaal waar klanten al hun documenten op kunnen plaatsen. Het is één van de manieren waarop we onszelf én de markt voorbereiden op de verplichte elektronische facturatie voor elke b2btransactie van een Belgische onderneming, die vanaf Nieuwjaar 2026 ingaat.” Adfisc opereert het liefst in de luwte, maar wil dit jubileumjaar wel aangrijpen om de medewerkers te bedanken. “Zonder hen zouden we nergens staan”, beseffen Bart en Nele. “We kijken ernaar uit ons team verder te versterken, al is dat niet eenvoudig omdat dit een knelpuntberoep geworden is. Onze deur staat wagenwijd open voor nieuwe krachten.” 

Kwadestraat 20C, 8800 Roeselare 
051 31 77 22 
info@adfisc.be 
www.adfisc.be

Adfisc

Vraag het @ Voka

Een prangende vraag? Wij antwoorden binnen de 2 werkdagen!

Stel hier jouw vraag

Artikel uit publicatie