Overslaan en naar de inhoud gaan
  • 06/09/2024

“Familiale verankering creëert extra rust in jubileumjaar”

Het gaat goed met Ameel Candy World. De groothandel in confiserie, zoetwaren, snacks en dranken is rendabeler en dynamischer dan ooit. Dat zet het onder meer in de verf met Fantasty, een leuk concept dat geschenkpakketten aan bedrijven levert en verenigingen helpt bij hun fondsenwerving. Ook het nieuws dat Tom Ameel en echtgenote Caroline Moerman de zoetwarenleverancier recent helemaal overnamen, zet het geloof in een veelbelovende toekomst kracht bij.

Ameel Candy World benadert ondernemingen en verenigingen met Fantasty Tom Ameel en Caroline Moerman

Tom Ameel heeft bewogen jaren achter de rug. Ruim 5 jaar geleden kreeg hij een hartstilstand, net op het moment dat het bedrijf de omschakeling naar Microsoft NAV maakte. Aansluitend was er de coronapandemie, die eveneens een aanzienlijke impact had. Christ Suply nam tijdelijk de rol van CEO over en na diens pensioen werd Lander Baesen de nieuwe General Manager. Al die veranderingen waren geen cadeau, maar sinds Sofie en Nathalie Ameel hun aandelen in april dit jaar aan Tom en Caroline Ameel verkochten, zijn de fundamenten weer heel stevig. 

“Het was voor ons een erezaak om Ameel Candy World in de familie te houden, nadat mijn ouders er 60 jaar geleden de sterke basis voor hebben gelegd. Het zou als een verlies hebben aangevoeld mochten we deze onderneming aan een externe partner hebben overgelaten. Voor ons is de emotionele band met het bedrijf essentieel. Bovendien hebben we 3 zonen die de naam Ameel dragen; deze overname maakt het mogelijk dat zij op termijn eventueel in onze voetsporen volgen”, vertelt Tom Ameel. 

Employer branding 

Ameel Candy World is één van de meest toonaangevende spelers in België op het gebied van snoepgoed. Met Fantasty wil de onderneming die ambitie kracht bijzetten. “Onder die naam benaderen we grote bedrijven die onze producten willen inzetten voor employer branding, als beloning voor medewerkers, relaties, klanten, enzovoort.

Met Fantasty benaderen we grote bedrijven die onze producten willen inzetten voor employer branding.

Tom Ameel en Caroline Moerman

We leveren hen kant-en-klare geschenkpakketten, eventueel met een persoonlijke touch. Vooral rond het einde van het jaar loopt Fantasty erg goed. Dankzij onze sterk geautomatiseerde processen kunnen we onze logistiek soepel laten verlopen”, getuigt ‘Fantasty Creative’ Bianca Deprez. Het initiatief richt zich ook naar scholen en verenigingen die hun fondsen willen spijzen. “Fantasty loopt in nauwe samenwerking met sterke partners zoals Mondelez (Milka, Côte d’Or, Oreo) en Lotus. We leveren goederen in bulk aan scholen en verenigingen, waarmee zij standaardpakketten kunnen samenstellen om te verkopen aan vrienden, familie en kennissen. In plaats van verkopers te gebruiken, benaderen we hen voornamelijk via sociale media”, vult Fantasty Sales Specialist Grégoire Bourgeois aan. 

Op die manier wil het 100% familiebedrijf een bredere doelgroep aanspreken. “Traditioneel zijn we vooral kind aan huis bij klassieke kanalen, zoals bakkerijen, marktkramers, buurtwinkels, ziekenhuizen, tankstations, retailers en snoepwinkels. Nu kunnen we onze tentakels nog verder spreiden en veel potentiële klanten bereiken. Het illustreert de sterke ambitie die we in dit jubileumjaar (25ste verjaardag) koesteren”, besluit Lander Baesen. (BVC - Foto Kurt) 

www.ameelcandyworld.be

Vraag het @ Voka

Een prangende vraag? Wij antwoorden binnen de 2 werkdagen!

Stel hier jouw vraag

Artikel uit publicatie