Sportliefhebbers kunnen de komende zomer weer hun sporthart ophalen. Naast het EK voetbal in Duitsland en de Tour de France landen de Olympische Spelen ditmaal in Parijs. Grootschalige evenementen waar de sportprestaties prioritair zijn, maar de organisatie en omkadering ook met een vergrootglas worden bekeken. Voor bedrijven een gelegenheid bij uitstek om hun beste beentje voor te zetten met hun product of dienst. We gingen in gesprek met het Belgisch Olympisch en Interfederaal Comité (BOIC) en vier Oost-Vlaamse bedrijven die onze nationale delegatie bijstaan in hun jacht naar goud. Ontdek hier het verhaal van Samsonite, één van de equipment partners van het BOIC.
Hockeyspeler Félix Denayer showt de speciaal voor de Olympische Spelen gepersonaliseerde C-Lite-koffer van Samsonite.
Dat de Belgische atleten straks nog genoeg ruimte voor medailles in hun reiskoffers over hebben, is te danken aan Samsonite. De wereldleider in bagage ontwierp speciaal voor de Olympische Spelen een gepersonaliseerde C-Lite-koffer. Een klassiek model dat uitgerust is met de revolutionaire Curv®-technologie en de reiskoffer uitzonderlijk licht en extreem sterk maakt. De binnenvoering is gemaakt uit 100% gerecycleerde petflessen, voorzien van een dubbele trekstang en soepel rollende wieltjes.
Ontwerp van eigen bodem
Sinds 2014 is Samsonite een trouwe partner van het BOIC. “Net als Team Belgium geloven we erin dat gedrevenheid, vriendschap en respect de fundamenten zijn voor de beste prestaties”, verzekert Christoph Bonte, general manager bij Samsonite Benelux. “Met ons product willen we de trip naar Parijs voor de Belgische atleten zo stijlvol en comfortabel mogelijk maken.”
Die stijl is overigens volledig in lijn met de kleuren van de Belgische outfits. Samsonite ging voor het ontwerp aankloppen bij Alexa Fairchild. “Ze nam zelf deel als atleet aan de Olympische Spelen in Tokio als reserve voor het Belgische dressuurteam. Daarnaast is ze ook creatief directeur van het door haar familie gerunde modemerk Fairchild. Voor het ontwerp haalde ze inspiratie uit het Belgische motto: ‘unity is strenght’. De speelde rode en zwarte lijnen moeten verbondenheid en steun voorstellen. De gele achtergrond maakt het plaatje van de Belgische vlag compleet.”