Overslaan en naar de inhoud gaan
  • 25/09/2024

Welkom bij ‘Spotlight’, waar we de schijnwerpers richten op talent dat het kloppende hart vormt van Limburgse bedrijven. In deze rubriek gaan we in gesprek met de mensen achter de schermen, de medewerkers die elke dag opnieuw bijdragen aan het succes en de groei van hun organisaties. Deze maand: Charlotte Jeuris van Printcity en Maarten Put van Belgian Cycling Factory.

Charlotte Jeuris, Assistent Zeefdruk, Printcity

Waarom ben je bij Printcity aan de slag gegaan?
Ik ben eind mei bij Printcity gestart in het kader van een individuele beroepsopleiding. Dankzij deze IBO-stage kan ik me bij Printcity zowel op technisch als creatief vlak volop uitleven. Als assistent in de zeefdrukkerij heb ik een breed en gevarieerd takenpakket, van het textiel voorbereiden tot het zeefdrukken zelf. De voorbije maanden heb ik al heel wat bijgeleerd, ook dankzij de samenwerking met mijn twee collega’s.

Hoe ben je bij Printcity terechtgekomen?
Vóór de start van mijn stage had ik al eens spontaan gesolliciteerd bij de textieldrukkerij. Op dat moment was er echter niet meteen een geschikte functie beschikbaar. Omdat ik mijn toestemming had gegeven om mijn contactgegevens bij te houden, contacteerde Katrien [Vanrusselt] me in het voorjaar toen er alsnog een vacature was. Tijdens de aanwervingsprocedure voelde ik meteen een goede klik met de Printcity-medewerkers.

Wat vind je belangrijk in een team?
Wat ik bij Printcity erg apprecieer, is de uitstekende sfeer op de werkvloer en de samenhorigheid onder de collega’s. We helpen elkaar voortdurend waar nodig. Zelf hou ik ervan om voor de nodige positieve sfeer te zorgen, zodat het werk altijd aangenaam blijft. Ook proactief communiceren met de collega’s vind ik erg belangrijk. Zo kan ik elke dag mijn technische kennis verder bijspijkeren.

Wat is jouw sterkste professionele eigenschap?
Ik sta positief en optimistisch in het leven, en straal dat ook uit op de werkvloer. Tegelijk hou ik van pittige professionele uitdagingen die me scherp houden. Volgens mijn collega’s werkt mijn enthousiasme aanstekelijk en krijgt de groepssfeer hierdoor een boost. Leuk om te horen!

Hoe ervaar je werken bij Printcity tot nu toe?
Geen eenvoudige vraag, omdat ik nog maar enkele maanden in het bedrijf aan de slag ben. Toch ben ik heel tevreden over mijn takenpakket – met een mooie mix van techniek en creativiteit – terwijl de toffe werksfeer en het hechte teamgevoel de kers op de taart zijn.

 

Katrien Vanrusselt, medezaakvoerder, Printcity

Welke inspanningen doet Printcity om talent aan te trekken en aan boord te houden?
• uitdagende takenpakketten
• een gepast verloningsbeleid 
• welzijn op het werk, bv. elke woensdag een half uurtje sporten met de collega’s
• teambuildingevents, bv. een drumclinic

Welke drie professionele kwaliteiten moet volgens jou een goede medewerker bij Printcity hebben?
• de handen uit de mouwen willen steken
• een positieve attitude
• aandacht voor teamwork


Maarten Put, Events & Relationships, Belgian Cycling Factory

Waarom werk je graag bij Belgian Cycling Factory?
Binnen de marketingafdeling van het bedrijf leid ik de logistieke organisatie van klanten- en partnerevents mee in goede banen. Van de opbouw van beursstanden tot de organisatie van internationale salesdagen: al negentien jaar lang geniet ik elke dag van mijn gevarieerde takenpakket, zeker in een dynamisch familiebedrijf als Belgian Cycling Factory.

Wat is jouw mooiste herinnering aan werken bij Belgian Cycling Factory?
Daarvoor hoef ik niet ver terug te gaan in de tijd. Tijdens de recentste editie van Tomorrowland namen we via een partnerdeal – de Tomorrowland x Ridley Cycling Package – een twintigtal muziekfanaten mee op sleeptouw door onze fabriek en langs iconische Vlaamse fietsroutes. Tijdens die driedaagse belevingstour werden nieuwe vriendschapsbanden gesmeed, en ook tijdens het festival trokken de deelnemers met elkaar op. Een fantastische ervaring!

Wat is jouw sterkste professionele eigenschap?
Omdat ik ons bedrijf van a tot z ken, ben ik voor veel collega’s een aanspreekpunt bij vragen. Die rol is me op het lijf geschreven. Ik wil een betrouwbare collega zijn, iemand op wie je kan bouwen. Als ik een taak toegewezen krijg, voer ik die zo nauwgezet mogelijk uit. Een aanpak die mijn collega’s weten te appreciëren …

Wat doe je om de balans tussen werk en privé te bewaren?
Door mijn lange trackrecord bij Belgian Cycling Factory – bijna twintig jaar – zijn werk en privé in elkaar verweven geraakt. Ik werk elke dag hard, met vaak ook hospitality-activiteiten buiten de klassieke werkuren. Tegelijk ben ik voor veel jonge collega’s een soort vertrouwenspersoon en klankbord. Ontspannen doe ik – hoe kan het ook anders – op de fiets, en uiteraard ook via ontspannende activiteiten met mijn gezin.

Waar sta je op professioneel vlak binnen vijf of tien jaar?
Op professioneel vlak voel ik me momenteel als een vis in het water. De komende jaren wil ik me verder blijven uitleven binnen de marketingafdeling, zeker omdat ons team alsmaar groter en diverser wordt. Collega’s helpen, mijn expertise op logistiek vlak maximaal benutten en het familiebedrijf mee doen groeien: daar gaat het om! 

 

Laurien Celis, Marketing Manager, Belgian Cycling Factory

Wat maakt de bedrijfscultuur van Belgian Cycling Factory zo uniek?
• onze bedrijfscultuur is doordrenkt met fietspassie: fietsen zit in de genen van onze medewerkers
• die passie brengen we in de praktijk via social rides en company rides
• die unieke fietscultuur maakt van elke collega  een ambassadeur van onze fietsmerken. Met mooie bedrijfs- en partnerkortingen sporen we die liefde voor tweewielers extra aan

Welke drie professionele kwaliteiten moet volgens jou een goede medewerker bij Belgian Cycling Factory hebben?
• passie voor de fiets
• de drive om hard te werken
• een oplossingsgerichte, flexibele mindset

Contactpersoon

Kristien Put

Coördinator Bedrijvig Limburg

Verhoog je zichtbaarheid

Met onze mediapartnerships kan je intekenen op diverse communicatiepakketten en jaardeals. Zo bereik je een enorm lezerspubliek van ervaren en beginnende ondernemers en geïnteresseerden allerhande.

word jij onze mediapartner?

Artikel uit publicatie