Overslaan en naar de inhoud gaan
  • 01/02/2024

Deze rubriek is voorbehouden voor nieuws van onze leden. Want die zitten niet stil. Iedere dag verwezenlijken ze nieuwe dromen en gaan ze nieuwe uitdagingen aan. Wij zetten al die bedrijvigheid met veel plezier in de bloemetjes! 

 

Het Hasseltse Bitemark, all-in-one agency voor digitale groei, voorspelt dat de volgende digitale-marketingtrends zich in 2024 verder doorzetten of doorbreken:
▶ Korte video’s blijven populair op sociale media
Marketeers maken steeds vaker gebruik van TikTok, Instagram Reels en YouTube Shorts om korte video’s te posten. Bijschriften worden hierbij strategisch ingezet, zodat ook de boodschap zonder geluid overkomt.
▶ Artificiële intelligentie krijgt nog meer impact op contentcreatie
Naast het creëren van geschreven content komt AI alsmaar meer in beeld voor het ontwerpen en/of aanpassen van visuele elementen. Zal AI in 2024 in staat zijn om van a tot z complete socialemediaberichten te genereren?
▶ SEO wint verder aan belang op sociale media
TikTok is niet alleen een bron van entertainment; het fungeert ook als een effectieve zoekmachine voor gebruikers die specifieke inhoud zoeken over bepaalde onderwerpen zoals bijvoorbeeld ‘Trends webontwikkeling’. Wanneer gebruikers een zoekopdracht uitvoeren, worden gerelateerde video’s weergegeven, waardoor ze gemakkelijk toegang krijgen tot relevante informatie. Dat leidt achteraf tot een overvloed aan video’s over hetzelfde thema, een direct gevolg van het algoritme van TikTok dat bepaalt welke video’s aan gebruikers worden gepresenteerd.

Benieuwd naar meer digitale tips en trends?
www.bitemark.be

Contactpersoon

Kristien Put

Coördinator Bedrijvig Limburg

Verhoog je zichtbaarheid

Met onze mediapartnerships kan je intekenen op diverse communicatiepakketten en jaardeals. Zo bereik je een enorm lezerspubliek van ervaren en beginnende ondernemers en geïnteresseerden allerhande.

word jij onze mediapartner?

Artikel uit publicatie