Overslaan en naar de inhoud gaan
Map
Voka Netwerking

Smarketing Event

Marketing & Sales

Op 20 september nodigen we sales en marketing professionals uit voor de eerste editie van Voka's Smarketing Event. Laat je inspireren, ga op zoek naar dé perfecte synergie tussen beide teams en verbeter jouw eigen skills!

De optimale dynamiek tussen de sales en marketing is cruciaal binnen een bedrijf, toch loopt het vaak mis. Omgaan met verschillende doelen en verwachtingen is soms een uitdaging. Methodes en communicatiestijlen durven al eens botsen. En de weg naar een samenwerking die echt werkt voor de beide afdelingen ligt af en toe bezaaid met frustraties en misverstanden. Met - aan de ene praktische kant - de salesfocus op klant en transactie versus de strategische, planmatige kant van marketing met meer merkfocus. Dat het ook anders kan én moet, zijn we ons maar al te bewust van. Wij nemen je tijdens deze dag mee in de wereld van sales & marketing!

Programma in het kort

  • 09.00 tot 09.30 uur: ontvangst met koffie en versnaperingen
  • 09.30 tot 10.00 uur: introductie door Voka Oost-Vlaanderen
  • 10.00 tot 11.00 uur: keynote
  • 11.00 tot 12.00 uur: panelgesprek 
  • 12.00 tot 13.00 uur: lunch
  • 13.00 tot 14.30 uur: keuzeworkshop 1, 2 of 3
  • 14.30 tot 16.00 uur: keuzeworkshop 1, 2 of 3
  • 16.00 tot 17.00 uur: netwerkdrink

Praktisch

Doelgroep

Dit event is exclusief voor sales en marketingmedewerkers-, -managers en -directors

Keynote: storytelling als businesstool

Het vertellen van verhalen is een kunst, maar wel een die ook in het bedrijfsleven een rol kan spelen. Verhalen maken content duidelijker, brengen organisaties onder de aandacht, maken een merk tastbaar. Als je weet hoe het concept te gebruiken, vormt Storytelling een haast onmisbaar instrument. Via voorbeelden en inzichten uit de praktijk maakt Guido Everaert duidelijk hoe sterk storytelling kan bijdragen aan merken en organisaties. Kernbegrippen en basistechnieken worden geïllustreerd, minder voor de hand liggende maar belangrijke aspecten komen uitvoerig aan bod.

Panelgesprek met In The Pocket

Na de keynote gaan we in gesprek met Lore Ott, marketing manager bij In The Pocket. Zij neemt ons mee in de manier van aanpak in dit groeibedrijf en deelt hun recept tot succes.

Workshops

Bij inschrijving kan je kiezen uit 2 van de 3 workshops. Opgelet: het aantal personen per workshop is beperkt, snel inschrijven is dus de boodschap.

Keuzeworkshop 1 | Presentatietraining met Wim De Vilder

Tijdens deze interactieve workshop leert nieuwsanker Wim De Vilder je de basics van presenteren, brengt hij jouw presentatie skills naar een hoger niveau en toont hij hoe je jouw publiek meekrijgt in je verhaal.

Keuzeworkshop 2 | Vlotte samenwerking tussen sales & marketing met Wim Van Winghe

Wim Van Winghe toont aan waar het vaak misgaat bij de alignering tussen beide teams en geeft je concrete tips over hoe jullie efficiënt en doelgericht kunnen samenwerken.

Keuzeworkshop 3 | De kracht van klantenpsychologie met Jozefien De Feyter

Tijdens haar workshop benadrukt Jozefien het ongekende belang van duurzame relaties vanaf de eerste stappen in het marketingproces, en de cruciale rol van een naadloze overgang naar sales. Ze is ervan overtuigd dat een moment van onbehagen voldoende is voor klanten om de verbinding te verbreken, waardoor het essentieel is om op elk punt in de customer journey in te zetten op persoonlijke verbinding.

Prijs

250 euro

Sprekers

Guido Everaert

Guido Everaert

Maak kennis met Guido Everaert: een vooraanstaande expert in storytelling met meer dan 20 jaar ervaring in marketing en communicatie bij toonaangevende bedrijven zoals Nielsen en Ogilvy. Als auteur van 'Storytelling, verhalen maken merken', deelt Guido zijn diepgaande inzichten en passie voor het creëren van boeiende verhalen die merken versterken. Hij neemt je tijdens zijn keynote mee over het cruciale belang van storytelling

Lore Ott

Lore Ott is marketingmanager bij digital product studio In The Pocket. Samen met haar 3-koppig marketingteam vertaalt ze de bedrijfsstrategie naar een marketingaanpak. Haar belangrijkste doelstelling is om awareness te bouwen rond In The Pocket en ervoor zorgen dat ze top of mind zijn bij zowel huidige en als nieuwe klanten. In The Pocket is het perfecte voorbeeld van een onderneming waarbij sales en marketing in harmonie samenwerken. Dé ideale persoon dus om veel tips en tricks van op te steken tijdens dit event.

Wim De Vilder

Wim De Vilder heeft als nieuwsanker meer dan 20 jaar ervaring heeft met presenteren voor een groot Wim De Vilderpubliek. Tijdens zijn workshop geeft hij je concrete tips om jouw presentatie skills naar een hoger niveau te tillen. Klaar om te leren van een krak in het vak?

Wim Van Winghe

Als een van de partners binnen Minds&More weet Wim als geen ander hoe hij bedrijven kan helpen met hun commerciële uitdagingen. Met zijn meer dan 25 jaar ervaring binnen marketing, sales en bedrijfsmanagement is hij de ideale persoon om ons wegwijs te maken binnen de samenwerking tussen sales en marketing.

 

Jozefien De Feyter

Jozefien De Feyter heeft, als mede-auteur van het boek "Mensen raken is klanten maken" sinds jaar en dag een passie voor sales en persoonlijke ontwikkeling. Met haar diepgaande passie voor sales en persoonlijke ontwikkeling onthult Jozefien hoe het begrijpen van de psyche van jouw klant de basis vormt voor succes in onze hypergeconnecteerde digitale wereld.

 

Informatie & inschrijven

Je kan inschrijven tot en met vrijdag 13 september 2024 (plaatsen zijn beperkt). Zit je nog met een concrete vraag? Contacteer ons via e-mail.

Contactpersonen

Jolyn De Baets

Communicatie - Opleidingen

Regine Vyverman

Opleidingen - Arbeidsmarkt

Adres

Voka Box
Lammerstraat 18
9000 Gent

Wanneer

Prijs

250 euro

Voorwaarden

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.