We begeleiden jou als founder van een start-up in drie halve dagen naar een stevig salesplan voor 2025. Een plan met duidelijke doelstellingen, acties om het vertrouwen van jouw potentiële klanten te winnen, ondersteuning bij het uitbouwen van processen & verder opzetten van dashboarding. Het is een greep uit wat je mag verwachten.
Wat kan je verwachten?
We beginnen met een analyse van je huidige commerciële situatie: wat zijn de 'operationele brandjes' en welke impact heeft dit op de succesratio van je offertes? En hoe kan een doordachte salesstrategie je succes vergroten? We kijken onder andere naar de impact van recurring business, het kiezen van de juiste waardestrategie en de ideale stakeholders. We werpen een blik op de kracht van een geloofwaardig verhaal. Waarom kiezen klanten voor jouw product of dienst?
Het doel is om jouw unieke waardepropositie (USP) helder of scherper te krijgen, zodat jij de 'geprefereerde' leverancier wordt voor je klanten. Zelfs met beperkte middelen geven we concrete tips hoe je jouw salesorganisatie kan optimaliseren en opschalen.
Programma
Sessie 1: Hoe je als start-up het vertrouwen wint
Datum: Donderdag 28 november
We hebben het o.a. over:
- van salestheorie naar de praktijk: wat je beter wel/niet implementeert als start-up met weinig middelen
- de impact van je levensfase op je huidige werking en op hoe je sterk je au sérieux wordt genomen
- voldoende vertrouwen schenken als start-up, met je waarden als basis
- het ideale verkoopsproces
Sessie 2: Een sterke salesstrategie voor 2025
Datum: Donderdag 5 december
we hebben het o.a. over:
- realistische, ambitieuze doelstellingen voor 2025
- strategische partnerships
- waardestrategieën
- het belang van opbouwen van recurring revenue
- een duidelijke positionering
Sessie 3: Processen & rapportering
Datum: Dinsdag 17 december
We hebben het o.a. over:
- tijd besparen door meteen een goeie flow te implementeren en alles meteen 'goed' te doen
- minder operationele brandjes door goeie organisatie & duidelijke afspraken
- rolverdeling binnen salesteam
- processen implementeren
- salesmedewerkers correct en snel onboarden
- salesrapportering/dashboarding
Over de expert
Annelies Lenaerts (Ondernemingskracht)
Annelies is ondernemer en verkocht haar bedrijf aan Telenet in 2018. Sindsdien investeert ze in tech start-ups en begeleidt ze hen bij het uitbouwen van hun sales- en marketingstrategie. Ze spreekt dus de taal van jonge bedrijven en helpt graag bij het maken van duurzame, strategische keuzes met focus op 'first time right' principe.
Doelgroep
Deze sales-sprint is er voor founders van start-ups, die een stevig salesplan willen uitwerken voor 2025.