Overslaan en naar de inhoud gaan
Voka Opleiding

In een sprint naar een salesplan voor 2025 (voor B2B Start-ups)

Oost-Vlaanderen Starten

We begeleiden jou als founder van een start-up in drie halve dagen naar een stevig salesplan voor 2025. Een plan met duidelijke doelstellingen, acties om het vertrouwen van jouw potentiële klanten te winnen, ondersteuning bij het uitbouwen van processen & verder opzetten van dashboarding. Het is een greep uit wat je mag verwachten.  

Wat kan je verwachten?

We beginnen met een analyse van je huidige commerciële situatie: wat zijn de 'operationele brandjes' en welke impact heeft dit op de succesratio van je offertes? En hoe kan een doordachte salesstrategie je succes vergroten? We kijken onder andere naar de impact van recurring business, het kiezen van de juiste waardestrategie en de ideale stakeholders. We werpen een blik op de kracht van een geloofwaardig verhaal. Waarom kiezen klanten voor jouw product of dienst? 

Het doel is om jouw unieke waardepropositie (USP) helder of scherper te krijgen, zodat jij de 'geprefereerde' leverancier wordt voor je klanten. Zelfs met beperkte middelen geven we concrete tips hoe je jouw salesorganisatie kan optimaliseren en opschalen. 

Programma

Sessie 1: Hoe je als start-up het vertrouwen wint 

Datum: Donderdag 28 november

We hebben het o.a. over:

  • van salestheorie naar de praktijk: wat je beter wel/niet implementeert als start-up met weinig middelen
  • de impact van je levensfase op je huidige werking en op hoe je sterk je au sérieux wordt genomen
  • voldoende vertrouwen schenken als start-up, met je waarden als basis
  • het ideale verkoopsproces 

Sessie 2: Een sterke salesstrategie voor 2025

Datum: Donderdag 5 december

we hebben het o.a. over:

  • realistische, ambitieuze doelstellingen voor 2025
  • strategische partnerships
  • waardestrategieën
  • het belang van opbouwen van recurring revenue
  • een duidelijke positionering 

Sessie 3: Processen & rapportering 

Datum: Dinsdag 17 december

We hebben het o.a. over:

  • tijd besparen door meteen een goeie flow te implementeren en alles meteen 'goed' te doen
  • minder operationele brandjes door goeie organisatie & duidelijke afspraken 
  • rolverdeling binnen salesteam
  • processen implementeren 
  • salesmedewerkers correct en snel onboarden 
  • salesrapportering/dashboarding 

 

Over de expert

Annelies Lenaerts (Ondernemingskracht)

Annelies  is ondernemer en verkocht haar bedrijf aan Telenet in 2018. Sindsdien investeert ze in tech start-ups en begeleidt ze hen bij het uitbouwen van hun sales- en marketingstrategie. Ze spreekt dus de taal van jonge bedrijven en helpt graag bij het maken van duurzame, strategische keuzes met focus op 'first time right' principe.

 

Annelies Lenaerts Ondernemingskracht

Doelgroep

Deze sales-sprint is er voor founders van start-ups, die een stevig salesplan willen uitwerken voor 2025.

Contactpersoon

Céline Van den Bossche

Info & Advies - Jong Ondernemen

Adres

Voka Box
Lammerstraat 18
9000 Gent

Wanneer

Prijs

90 euro (excl.btw)

Voorwaarden

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Contactpersoon

Céline Van den Bossche

Info & Advies - Jong Ondernemen

Adres

Voka Box
Lammerstraat 18
9000 Gent

Wanneer

Prijs

90 euro (excl.btw)

Voorwaarden

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.