Skip to main content
Logo KamerAcademie

Prospecteren is fun

Naast de basics ook al aan 'social' selling gedacht? 

Herkenbaar?  Bekijk jij of jouw prospecterende collega's dit als noodzakelijk kwaad… heb je tal van redenen om iets anders te doen dan prospecteren of om prospectie uit te stellen naar een ander of beter moment… Waar vind je geschikte prospects? Hoe verhoog je je kans op een eerste afspraak? Best even eerst bellen of een brief sturen? Hoe reageer je best op weerstanden en twijfels? Hoe kunnen sociale media je helpen? Wat moet je vooral niet doen? En hoe positioneer je jezelf en je bedrijf tijdens de eerste kennismaking?

Inhoud

  • Introductie & kader
  • Prospectie: voorbereiding is het halve werk!
  • Bepalen van de doelgroep: laag vs. hoog potentieel
  • Ken je toegevoegde waarde én die voor je prospect
  • Contactname opties: brief, mail, telefoon… Of een combinatie?
  • Do’s en dont’s • Wanneer contact nemen? Hoe opvolgen?
  • Gebruik van een CRM-tool
  • ‘Social Selling’: hoe sociale media gebruiken als prospectiemethode? • het creëren van credibiliteit
  • ‘connecteren’  met prospects dankzij sociale tools (Linkedin, Twitter, forums, blogs…)
  • sociale media + telefonische prospectie = warm call
  • do’s en dont’s
  • De juiste contactpersoon definiëren: wie beslist?
  • Hoe interesse wekken bij je prospect?
  • Hoe reageren op diverse (mogelijke) weerstanden?
  • Het belscript als structuur en houvast: praktische oefening
  • De eerste kennismaking: de eerste indruk telt!
  • Verschillen met een klassiek verkoopsgesprek?
  • Hoe jezelf en je bedrijf positioneren? • Hoe detecteer je mogelijke behoeften?
  • Valkuilen

Doelgroep

Elke commerciële medewerker binnen grote of kleine bedrijven die op aan prospectie wenst te doen of zichzelf wenst te verbeteren in prospectietechniek. De sessie is toegankelijk voor iedereen, ook voor zij die tot vandaag geen enkele ervaring hebben op dit gebied, maar toch hun klantenbestand willen vergroten. Voor: • Starters - geen ervaring vereist • Ervaren medewerkers die een opfrissing/update wensen

Jouw trainer

Geert Verdonck - Mindsquare.  Geert heeft gedurende 20 jaar expertise en ervaring opgebouwd op het vlak van sales & negotiatietechniek in diverse sectoren, B2B en B2C. Zijn missie? Het inspireren en ondersteunen van individuals en/of teams in zowel grote als kleine ondernemingen. Een pragmatische en no-nonsense-aanpak kenmerken onze manier van werken.

Adres

Voka - Kamer van Koophandel Mechelen-Kempen (Locatie Geel)
Kleinhoefstraat 9
2440 Geel

Wanneer

Prijs

Leden:
€ 340 Excl. BTW

VROEGBOEKKORTING: T.e.m. 6 september 2019 betaal je als Voka lid slechts € 306.

Niet-leden:
€ 510 Excl. BTW

Extra info

Deze activiteit is volzet.

Voorwaarden

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

KMO-portefeuille
Bespaar tot 40% op jouw deelnameprijs. Het projectbedrag is € 340/leden en € 510/niet-leden. Indien je inschreef voor 7 september dan is het bedrag € 306. De aanvraag dient te gebeuren ten laatste 14 kalenderdagen na aanvang van de opleiding. Ons registratienummer is DV.O104982. 
Meer info: www.kmo-portefeuille.be

Annulatievoorwaarden:
Annulering van jouw inschrijving is, uitsluitend schriftelijk (per e-mail), mogelijk tot 10 werkdagen voor het begin van het seminarie. Vanaf 10 werkdagen blijft bij annulering het volledige inschrijvingsgeld verschuldigd. Jouw plaats mag echter altijd door een collega worden ingenomen.

Meer info
kameracademie.mk@voka.be
Tel: 014/56.30.30

ING
Logo Mensura
Proximus
SD Worx
Deloitte Private
PFL logo
Varo
Intervest Offices & Warehouses - Greenhouse