Skip to main content
inn

Overtuigend communiceren voor technische profielen

Leer om vanuit je techniciteit een innovatie te pitchen bij directieleden, investeerders en klanten.

Innovatie stopt niet bij een goed idee. Op een gegeven moment moet je een klant of investeerder overtuigen om te geloven in jouw oplossing. En hoe goed jouw idee ook lijkt, misschien denkt niet iedereen daar zo over. 

Meer dan 80% van wat we communiceren maken we duidelijk door hoe we het zeggen, niet door wat we zeggen. Onze persoonlijke communicatiestijl kleurt elke interactie met onze omgeving. Maar veel Vlamingen zijn niet zo'n tafelspringers, en ze hebben er geen behoefte aan om zich in de kijker te plaatsen.

Hoe slaag je er dan toch in om heel overtuigend te zijn wanneer het nodig is? 


Programma

  • Waarom is 'pitchen' zo belangrijk geworden? 
  • Omgang met verschillende communicatiestijlen
  • Structuur van een overtuigend gesprek
  • ...


Doelgroep

Voor deze workshop is geen specifieke voorkennis vereist. De doelgroep bestaat uit medewerkers en zaakvoerders met een eerder technisch/analytische achtergrond of een introverte stijl die een zakelijk idee of concept moeten vermarkten.


Doelstelling 

Je leert in deze workshop hoe je overtuigend kan communiceren vanuit jouw persoonlijke communicatiestijl.


Docent

Koen De Moortel, oprichter van Upstream, hielp al honderden mensen en bedrijven om inzicht te verwerven in hun gesprekstechnieken en communicatiestijlen. Zo hielp hij bijvoorbeeld een Antwerps informaticabedrijf om de eerste innovatiewedstrijd van Besix (Unleash) te winnen. Hij leidt technische zaakvoerders en medewerkers op in zakelijk denken en klantgerichte communicatie, hij begeleidt de studenten van KMO-Challenge en KMO-Excellence op Vlerick Business School als panel- en jurylid. Hij heeft daarnaast een aantal rollen als gastspreker en gastdocent bij oa PXL, UHasselt en Unizo G100.

Koen De Moortel heeft een extreem toegankelijke en praktische stijl van doceren, en maakt een zeldzame combinatie tussen academische wetenschap en zakelijk ondernemen. 

 

Meer info: Birgitt Deckers, birgitt.deckers@voka.be, +32 476 20 33 40

Het volledige aanbod van Voka - KvK Limburg rond innovatie vind je hier

 

Erkenningsnummer KMO-portefeuille:


DV.O105507

Bespaar een aanzienlijk deel op de prijs van de opleidingskost. Aanvraag dient te gebeuren ten laatste 14 kalenderdagen na aanvang van de opleiding. Voor specifieke voorwaarden zie www.kmo-portefeuille.be.

 

KMO-portefeuilleMensuraProximus

 

Adres

Corda Campus, Voka Theater (Hal A, gebouw 6)
Kempische Steenweg 293
3500 Hasselt

Wanneer

Prijs

Voka-leden:
€ 190,00 excl. BTW

Niet-leden:
€ 250,00 excl. BTW

Vroegboekkorting: 10% korting voor leden van Voka - Kamer van Koophandel Limburg bij inschrijving tot en met 20 september 2019. 
Let op, indien je gebruik maakt van de KMO-portefeuille, dien je de deelnameprijs -10% in te dienen.

Voorwaarden

100% van de deelname is verschuldigd als de annulering op minder dan 14 kalenderdagen voor de activiteit plaatsvindt. De annulering moet schriftelijk gebeuren (per e-mail). Een vervanger mag steeds jouw plaats innemen.

Hulp nodig?

ING
Logo Mensura
Proximus
SD Worx
Logo KPMG
Logo Hands
Logo G4S
Logo JAM
Ethias
Trixxo