Overslaan en naar de inhoud gaan

Leer de behoeften van je gesprekspartner beter inschatten, om zo jouw communicatie met iederéén te versterken

In een wereld waar samenwerking en klantgerichtheid het verschil maken, is effectief communiceren een absolute sleutel tot succes. Of je nu werkt met collega's, klanten of partners: hoe je communiceert, bepaalt de kwaliteit van je relaties én de resultaten die je behaalt. Toch blijkt verbindend communiceren in de praktijk vaak een uitdaging. Onbegrip, miscommunicatie en spanningen kunnen waardevolle samenwerkingen in de weg staan.

Tijdens deze opleiding leer je hoe je met meer empathie, duidelijkheid en impact communiceert, zodat je relaties versterkt en professioneel groeit. Dit traject geeft je de tools om elke interactie – intern en extern – constructief en doeltreffend aan te pakken. Als “instrument” gebruiken we het Insights Discovery© model dat mensen inzicht verschaft in de eigen gedragsvoorkeuren en die van de gesprekspartner.

Wat win je erbij?

Verbindende communicatie helpt medewerkers in het opbouwen van een duurzame relatie met klanten, collega’s, leidinggevenden. Door rekening te houden met de behoeften van de klant, met de eigen behoeften én met de behoeften op organisatieniveau creëert de medewerker een positief werkklimaat.

Collega’s kunnen op een respectvolle manier met elkaar praten én luisteren op een manier dat de andere zich begrepen voelt. De ultieme customer experience, begint bij een tevreden medewerker!

Inhoud

  • Hoe zien anderen mij? Kan ik de manier waarop ik overkom, beïnvloeden?
  • De verschillende persoonlijkheidsvoorkeuren van mensen (in 4 kleuren): wie is je “tegengestelde” en hoe kan je toch verbinding maken met hem/haar?
  • Je sterktes en ontwikkelpunten op vlak van communicatie
  • Introversie versus extraversie
  • Luisteren als krachtig communicatiemiddel
  • Op een constructieve manier omgaan met kritiek of oordelen van anderen.
  • Feedback geven om de relatie te verbeteren
  • Persoonlijk leiderschap en werkgeluk

Wat bereik je tijdens en na een opleiding "Verbindende Communicatie"?

  • Een open en directe communicatie tussen medewerkers, klanten en andere betrokkenen in de werksituatie.
  • Een positieve sfeer waarin mensen zich gehoord voelen en begrepen worden.
  • Nieuwe luistervaardigheden bij medewerkers: ze zijn in staat om op zo’n manier naar klanten te luisteren dat die zelf beter begrijpen wat ze voelen, willen en denken.
  • Een gevoelige stijging van de kwaliteit van werken in de organisatie. Dankzij een waardevolle communicatie tussen alle betrokkenen verloopt het werk efficiënter én aangenamer.

Alumnidag

Beschrijf één (of meerdere) situaties waar jij mee worstelt. Krijg input over hoe je dit best aanpakt en welke hindernissen je zal tegenkomen. Werk je eigen case uit en experimenteer met jouw nieuwe competenties. Aan jouw case wordt de theorie gekoppeld en zo komen verschillende communicatiemodellen aan bod. Krijg (en geef) opbouwende feedback en werk toe naar succes. 

De troeven van deze alumnidag

  • Zelfde trainster
  • Interactiever kan niet!
  • Tailormade
  • Naast een nieuwe visie op jouw eigen uitdaging, krijg je input over andere communicatiemodellen in concrete settings.
     

Doelgroep

iedereen die op een respectvolle, assertieve en verbindende manier wil communiceren met klanten, medewerkers en collega's.

Ik schrijf me in

Deze opleiding in je eigen bedrijf?

Jouw expert

Ilse Vantilborgh - Ariadne Training & consulting

Ilse heeft als ondernemer en als trainer-coach jarenlange ervaring op gebied van klantgerichte communicatie. Als gewezen bankdirecteur kan ze zich beroepen op een commerciële ingesteldheid. Haar vaardigheden in NLP-technieken combineert ze met een ruime didactische bekwaamheid.

Ilse Vantilborgh

Past deze datum niet of is de opleiding volzet, klik dan hier voor een actueel overzicht.

Adres

Voka KvK Mechelen - Kempen (kantoor Geel)
Kleinhoefstraat 9
2440 Geel

Wanneer

Prijs

Leden:
€1.350 (excl. btw)

10% korting vanaf een 2de deelnemer van hetzelfde bedrijf

Niet-leden:
€2.025 (excl. btw)

Klik hier voor meer info over jouw ledenvoordelen

Voorwaarden

KMO-portefeuille
De KMO-portefeuille is voor deze opleiding niet van toepassing.

Annulatie
Annuleren kan enkel schriftelijk t.e.m. 10 werkdagen voor de start van de opleiding. Nadien blijft het volledige bedrag van de factuur verschuldigd. Een ingeschreven deelnemer mag zich wel door een andere persoon laten vervangen.

Lees hier onze voorwaarden.

Meer info?

Adres

Voka KvK Mechelen - Kempen (kantoor Geel)
Kleinhoefstraat 9
2440 Geel

Wanneer

Prijs

Leden:
€1.350 (excl. btw)

10% korting vanaf een 2de deelnemer van hetzelfde bedrijf

Niet-leden:
€2.025 (excl. btw)

Klik hier voor meer info over jouw ledenvoordelen

Voorwaarden

KMO-portefeuille
De KMO-portefeuille is voor deze opleiding niet van toepassing.

Annulatie
Annuleren kan enkel schriftelijk t.e.m. 10 werkdagen voor de start van de opleiding. Nadien blijft het volledige bedrag van de factuur verschuldigd. Een ingeschreven deelnemer mag zich wel door een andere persoon laten vervangen.

Lees hier onze voorwaarden.

Meer info?