Klaar om jouw communicatie en sociale media kanalen op een doelgerichte en constante manier verder uit te bouwen?
Ben je overtuigd dat social media op professioneel vlak een meerwaarde kunnen zijn, maar weet je niet hoe en vooral welke kanalen hiervoor het meest geschikt zijn? Vind je het een hele uitdaging om het bos nog door de bomen te zien in social media landschap? Post je geregeld, maar er is geen strategische of planmatige aanpak? Wil je content leren creëren die jouw doelpubliek aanspreekt en in beweging zet?
Aan de hand van praktische tips, concrete voorbeelden en veel ruimte voor interactie leer je hoe je sociale media inzet om je naamsbekendheid te vergroten en nieuwe klanten aan te trekken. Na drie sessies sta je stevig in de schoenen om jouw communicatie en sociale media kanalen op een doelgerichte en consistente manier verder uit te bouwen.
Programma
Sessie 1: Leer wervend communiceren
Omdat sociale media slechts één tool zijn in een groter geheel met onder meer website, blogs en e-mail marketing bespreken we het bredere marketingverhaal. We starten door op een bijzonder klantgerichte manier naar het ‘waarom’ van jouw onderneming te kijken:
- Wat wil je bereiken?
- Met welke doelgroepen?
- Op welke onderscheidende manier?
Vervolgens bepalen we hoe wervende communicatie en sociale media jou in staat zullen stellen om je bedrijfsdoelen te bereiken.
Sessie 2: Vertel onweerstaanbare verhalen
Storytelling is het vertellen van interessante en relevante verhalen die 100% gericht zijn op je doelgroep. Vanuit de inzichten van de eerste sessie filteren we verhaallijnen of content en bespreken we de kenmerken van een goede content planning. Je leert inspireren, informeren, entertainen en activeren. We delen ook handige tools en tricks die het gebruik van je sociale media kanalen aanzienlijk zullen verbeteren én vereenvoudigen.
Sessie 3: Maak overtuigende sociale media advertenties
In een goede communicatiemix mogen sociale media advertenties niet ontbreken. Betalende advertenties stellen ons in staat om op een snelle en betaalbare manier de juiste mensen te bereiken. We bekijken de advertentiemogelijkheden per sociale media platform. We leren doeltreffende advertenties maken, onze doelgroepen targetten en de resultaten van onze advertenties interpreteren.
Doelgroep
Zaakvoerders, marketeers, sales professionals uit kmo’s die de eerste stappen gezet hebben met social media en deze kanalen willen gebruiken als volwaardige tool in hun strategische marketingaanpak. Maar er is op vandaag echter geen sprake van een strategische of planmatige aanpak.
Jouw expert
Bavo Goos - Smart-Boost
Bavo Goos is de zaakvoerder van Smart-boost en een marketeer en sales man pur sang. Hij bouwde een internationale sales carrière uit bij enkele topmerken en vertaalde die kennis en expertise naar advies, opleiding, coaching en promotie op maat van ondernemers en hun teams in België en Noord-Frankrijk.
![Bavo Goos](/sites/default/files/styles/1920_width/public/images/Activiteiten/Mechelen-Kempen/Levenslang%20Leren/Foto%27s%20trainers/Bavo%20Goos_Smart-Boost.png?itok=FY_-4eZ6)
Past deze datum niet of is de opleiding volzet, klik dan hier voor een actueel overzicht.