Geef constructief feedback en zorg voor de ontwikkeling van je medewerkers.
Feedback is essentieel om te groeien met je organisatie. Positieve feedback geeft mensen de energie en focus om verder te doen. Corrigerende feedback helpt hen om te verbeteren en verder te groeien. Het is dan ook belangrijk dat organisaties een cultuur creëren waar mensen elkaar feedback durven geven en open staan om feedback te ontvangen.
In deze opleiding reiken we praktische tips en technieken aan om aan de slag te gaan rond feedback in jouw organisatie. We bieden ook enkele templates aan om feedback op gang te brengen.
Na deze opleiding heb je de nodige inzichten en technieken om eender welk gesprek aan te gaan met je medewerkers.
Programma
- Feedbackgesprekken : wat bedoelen we hier nu mee ?
- Informele gesprekken
- Evaluatiegesprekken
- Functioneringsgesprekken
- Waarderingsgesprekken
- Zin en onzin van deze gesprekken
- Hoe begin je eraan in je organisatie.
- Formaliseren of gewoon zeggen (incl documenten en tools om feedback te documenteren)
- Feedback, maak het deel van je cultuur
- Valkuilen bij feedback
- Bouwen aan engagement door middel van feedback
- Wat is engagement ?
- Hoe herken ik het (5 types van engagement)?
- Hoe omgaan met elk type
- Feedback - hoe begin ik eraan
- Feedbackgesprekken in de praktijk
- Heeft dit nog zin met die ervaren rot die hier al zo lang werkt ?
- Omgaan met emotionele reacties (wenen, roepen,…)
- Ze zijn alleen geïnteresseerd in de opslag
- Ik zeg het wel, maar het haalt niets uit
- Ik ben jong en moet aan oudere collega’s feedback geven
Jouw expert
Pim Vandijck - Positiviteit.be
Pim Vandijck is trainer en zaakvoerder van Positiviteit.be. Hij heeft ruime ervaring op gebied van motivatie, samenwerking en leer-oplossingen. Centraal staat een uniek concept waarbij het borgen van resultaten voorop staat
Past deze datum niet of is de opleiding volzet, klik dan hier voor een actueel overzicht.