Maak jouw onderneming sterker met de kracht van een solide merkstrategie
Jouw merk is een van de grootste troeven voor jouw organisatie. Een sterk merk maakt dingen mogelijk: van het verhogen van jouw omzet, over het verbeteren van jouw klantbeleving en het efficiënter maken van marketinginspanningen tot het aantrekken van nieuwe medewerkers.
In deze dagopleiding neemt ervaren merkstrateeg Stef Verbeeck je mee in de methodes om zelf met jouw merk aan de slag te gaan en onderbouwde keuzes te maken inzake strategie, positionering, identiteit, beleving en communicatie.
Programma
De opleiding bestaat uit drie interactieve modules om jouw merk te analyseren en te optimaliseren, een heldere strategie en merkverhaal te ontwikkelen, en te zorgen voor een vlotte implementatie in de praktijk. We doen dit zowel individueel als in groep, aan de hand van beproefde methodes en geijkte modellen onder begeleiding van een expert.
Module 1: merkanalyse
- Ideale manieren om als kmo alles te weten te komen over de rationele en emotionele motieven van jouw doelgroep
- Wie is de ideale klant voor jouw merk, en welke motieven heeft hij/zij om met jouw merk te interageren?
- Positioneren van je merk ten overstaan van concurrenten in de markt op basis van een duidelijke visie
- Welke rol speelt je merk echt in het leven van je doelgroep?
Module 2: merkstrategie
- Het ontwikkelen van een value proposition die vertrekt vanuit een duidelijke purpose en meerwaarde voor je klant
- De meerwaarde van storytelling als basis voor je merk: merkverhaal en elevator pitch
- Waarom merkstrategie eigenlijk antropologie is en emoties moet prikkelen
- Vertalen van je merkstrategie naar een identiteit die de juiste associaties opwekt bij je doelgroep
Module 3: merkbeleving
- Het bieden van meerwaarde als merk in elke interactie met je klant
- De oneindige customer journey en hoe je wint bij elke touch point
- Wegnemen van frictie en het optimaliseren van communicatie en beleving
- Het uitbouwen van relaties op langere termijn met je doelgroep
Doelgroep
Deze opleiding is geschikt voor:
- Zaakvoerders van ambitieuze ondernemingen die willen groeien of transformeren om klaar te zijn voor de toekomst
- Managers, verantwoordelijken of medewerkers in marketing, communicatie en sales die hun inzichten in merkstrategie willen verbeteren of onderbouwde keuzes inzake branding willen maken.
Jouw expert
Stef Verbeeck - Pavlov
Stef Verbeeck is een merkstrateeg, auteur en keynote speaker met meer dan 20 jaar ervaring in branding. Hij is partner bij de gespecialiseerde brand consultancy Pavlov in Antwerpen, waar hij kleine en grote merken in alle sectoren begeleid om meer te halen uit hun merk.
Stef is daarnaast auteur van verschillende boeken over (personal) branding zoals Relatie Renaissance (2023), Brandhacking (2020) en Mensen als Merken (2010). Hij is keynote speaker op conferenties in binnen- en buitenland, en podcast host bij Brand Breakfast en LoveBrands, en gastdocent op verschillende Vlaamse hogescholen en universiteiten.
Meer info via stefverbeeck.be of LinkedIn
(Fotograaf: Anouk Dierick)
Past deze datum niet of is de opleiding volzet, klik dan hier voor een actueel overzicht.