Overslaan en naar de inhoud gaan

De management assistant anno 2024: een veelzijdige duizendpoot. Naast notuleren, verslagen maken van vergaderingen en agendabeheer behoort ook kennis van de verschillende departementen tot jouw takenpakket. Heb jij als management assistant nood aan een opleiding volledig op maat van jouw functie? Dan zal jij zeker je gading vinden in de Management Assistant Academy!

De Management Assistant Academy is een nieuwe opleiding die specifiek ontworpen is voor management assistants. Je wil excelleren in je rol én klaar zijn om je in de steeds veranderende zakelijke omgeving in te passen? In de Academy verken je de fundamentele bouwstenen van bedrijfsvoering en zal je de nodige kennis opdoen. Zo sta je inhoudelijk sterker in je schoenen om mee te denken met het C-level in jouw bedrijf. Naast nieuwe kennis bouw je ook een waardevol netwerk op van gelijkgestemde professionals.

Programma

Sessie 1: Word een sparringpartner van het management in strategische vraagstukken 

Wanneer? 8 november 2024 

Tijdens de eerste sessie starten we met het belang van een helder gedefinieerde strategie. Een strategie is een essentieel onderdeel van bedrijfsvoering en heeft impact op alle afdelingen. We starten met het theoretisch kader: wat is een missie, visie en waarden? Hoe bouw je een strategie op en wat zijn de meest gebruikte strategische modellen? Vervolgens verdiepen we ons in een praktische case; we zoomen in op een bedrijf en ontdekken wat de rol van de assistant was bij hun strategische oefening. 

Trainer: Els Maes (Alnus) 

Sessie 2: Creëer een impactvol communicatieplan 

Wanneer? 6 december 2024 

Na het bepalen van de bedrijfsstrategie en doelstellingen volgt logischerwijze een communicatieplan. Deze sessie wordt door 2 ervaren sprekers in communicatie gegeven. In de voormiddag komt interne communicatie aan bod: hoe gebruik je intranet en zorg je dat iedereen op de hoogte blijft van de interne communicatie? Hoe kan je iedereen betrekken? Ontwikkel een strategisch communicatieplan om informatie naadloos door alle afdelingen van het bedrijf te laten stromen. In de namiddag komt externe communicatie aan bod: hoe wil het bedrijf zich positioneren? Welke kanalen kan je hiervoor gebruiken? 

Trainer: Bavo Goos 

Sessie 3: Bereken de financiële gezondheid van je bedrijf 

Wanneer? 17 januari 2025 

Tijdens deze sessie leer je hoe je de financiële gezondheid van een bedrijf berekent. Als Management Assistant is het belangrijk om notie te hebben van financiële begrippen zodat je snel kan schakelen bij management meetings, algemene vergaderingen, raad van bestuur, etc. We vertrekken van financiële kaders, toegelicht in mensentaal. Zo krijg je de financiële basisbegrippen in de vingers en verwerf je inzicht in de kerngetallen. Na afloop van deze sessie kan je financiële cijfers lezen en interpreteren zonder een expert te zijn.

Sessie 4: Krijg inzicht in de sociale wetgeving 

Wanneer? 14 februari 2025 

De bedoeling van deze sessie is om begrippen uit de sociale wetgeving te duiden zodat je begrijpt welke impact ze (kunnen) hebben op de werking van je bedrijf. We denken hierbij aan basisbegrippen en -wetten die van toepassing zijn op werken met personeel, bv. wat zijn de regels van flexijobs en hoe kan je hier als bedrijf beroep op doen? Wat is outplacement, is het verplicht en wat is de impact voor de werkgever? 

Sessie 5: Gebruik slimme digitale tools voor een productievere werkdag

Wanneer? 14 maart 2025 

Maak kennis met de nieuwste digitale tools en technologieën die jou kunnen ondersteunen bij je dagelijkse taken. Leer hoe je digitale tools zoals ChatGPT, Canva, Onenote en Teams kan integreren in je dagelijkse werking om efficiënter te werken. Bereid je voor op de digitale toekomst van het bedrijfsleven!

Format

Elke sessie wordt begeleid door een ervaren professional en expert in het vakgebied in kwestie. De spreker biedt telkens een combinatie van interactieve sessies, casestudy's en praktische oefeningen zodat de deelnemers de aangeleerde concepten direct kunnen toepassen op hun werk. Klaar om je carrière als management assistent naar een hoger niveau te tillen? Schrijf je nu in voor de Management Assistant Academy en investeer in je professionele groei en succes!

Doelgroep

Dit programma richt zich tot:

  • Management assistants
  • Directieassistenten
  • Office managers
  • Executive assistants

Je hebt minstens 2 jaar ervaring in deze rol.

Kmo-portefeuille

Voor dit traject kan je ook gebruikmaken van de kmo-portefeuille. Jouw aanvraag dient te gebeuren ten laatste binnen de 14 dagen na de start van de sessie via www.kmo-portefeuille.be. 

Benodigde informatie kmo-portefeuille 

  • Het registratienummer van Voka - Kamer van Koophandel West-Vlaanderen: DV.O104126
  • Type dienstverlening: opleiding
  • Startdatum prestaties: 8/11/2024
  • Einddatum prestaties: 14/03/2025
  • Projectbedrag: €1.700 voor leden, €2.250 voor niet-leden
  • Aantal opleidingsuren: 43 uren
  • Thema: Beroepsspecifieke competenties

Contactpersoon

Lisa Den Tandt

Member Services - Productie/kwaliteit

Adres

Voka | Brugge (Bedrijvencampus O-Forty)
Kapellestraat 138
8020 Oostkamp

Wanneer

Prijs

  • Voka-leden: 1.700 euro
  • Niet-leden: 2.250 euro

Voorwaarden

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Kosteloos annuleren kan enkel per mail naar de genoemde verantwoordelijke en dit uiterlijk tot 7 werkdagen voor aanvang van de opleiding. Bij laattijdige annulatie zal het volledige bedrag verschuldigd blijven. U kunt zich wel laten vervangen door een collega die aan de doelgroep voldoet.

Vraag het @ Voka

Een prangende vraag? Wij antwoorden binnen de 2 werkdagen!

Stel hier jouw vraag

Contactpersoon

Lisa Den Tandt

Member Services - Productie/kwaliteit

Adres

Voka | Brugge (Bedrijvencampus O-Forty)
Kapellestraat 138
8020 Oostkamp

Wanneer

Prijs

  • Voka-leden: 1.700 euro
  • Niet-leden: 2.250 euro

Voorwaarden

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Kosteloos annuleren kan enkel per mail naar de genoemde verantwoordelijke en dit uiterlijk tot 7 werkdagen voor aanvang van de opleiding. Bij laattijdige annulatie zal het volledige bedrag verschuldigd blijven. U kunt zich wel laten vervangen door een collega die aan de doelgroep voldoet.

Vraag het @ Voka

Een prangende vraag? Wij antwoorden binnen de 2 werkdagen!

Stel hier jouw vraag