Digital marketing, data analytics, e-commerce... De digitalisatie transformeert aan een ijltempo de manier waarop bedrijven internationaal business doen. Dit traject overloopt digitale ontwikkelingen die relevant zijn voor exporterende bedrijven.
Marketing, sales, customer service én de ganse supply chain ver-digitaliseren bliksemsnel. Het intern strategisch aligneren van deze processen, de impact die ze hebben op kost en revenu en het maken van de juiste keuzes zijn essentieel.
Dit traject laat boeiende experten aan het woord die je de nieuwste trends toelichten en hands-on kennis bijbrengen rond deze thema’s. In goede Voka traditie laten we ook ruimte voor interactie en ervaringsuitwisseling met jouw collega-deelnemers.
Topics
- Digital marketing en marketing automation: specifieke klanten targetten en via gerichte contactmomenten toeleiden naar sales. Nieuwe doelgroepen aanboren, met een centrale plaats voor data en algoritmes.
- Sales digitalisatie: alignering met marketing – AI om sales te versterken – digital sales platforms.
- Customer service: digitale interactie met klanten - toeleiding naar platformen - segmentering klanten.
- Data analytics: directe inzichten in klantgedrag - snelle, data gedreven beslissingen.
- Supply chain: efficiëntie door digitale optimalisaties, blockchain en geïntegreerde platformen.
- Digitale platformen: (Amazon, eigen websites) brengen je rechtstreeks in contact met de internationale eindklant.
- Go to Market: het integreren van digitale processen in de hele GTM-strategie om efficiëntere, datagestuurde en gepersonaliseerde klantervaringen te creëren.
- Business intelligence: online databases die data analyses voor specifieke markten & concurrentie analyses mogelijk maken, sales predictions...
Programma
- Sessie 1: Online sales en data analytics met sprekers Leentje Chavatte en Samuel De Koning
- Sessie 2: Digitalisatie van de verkoopsprocessen met spreker Nick Celis
- Sessie 3: Digitale platformen met spreker Amazon
- Sessie 4: Digitalisatie van de supply chain met spreker Battice De Vlieger
Hoewel digitalisering internationale handel efficiënter en betaalbaarder maakt, blijven de strategische uitdagingen groot. Succesvol internationaal ondernemen vraagt meer dan ooit om inzicht in de nieuwste digitale trends en toepassingen.
De inschrijving is per bedrijf. Afhankelijk van het onderwerp, kan een andere collega deelnemen.