Beschouw je jezelf niet als een ‘geboren’ verkoper? Toch heeft iedereen het talent in zich om op een authentieke manier klanten voor zich te winnen en te behouden. Hoe maak je met kleine zaken het verschil? Hoe zorg je ervoor dat klanten het een plezier vinden om met je te communiceren? Hoe ga je om met een ontevreden klant? Leer het tijdens deze interactieve workshop waarbij de dagelijkse werksituatie van de deelnemers centraal staat.
Er zit heel wat groeipotentieel in ons eigen klantenbestand of bij prospecten die vrij makkelijk te overtuigen zijn om een samenwerking te starten. We moeten het alleen wel ‘doen’.
Voor binnendienstmedewerkers, techniekers, customers service medewerkers, experts, … is het niet altijd evident om die extra stap te zetten.
Tijdens deze interactieve workshop leren de deelnemers om op een authentieke manier meer omzet te behalen en op die manier meer voldoening uit hun job te halen.
Dit komt zeker aan bod:
- Hoe zorg je voor goede klantencontacten?
- Belang van continuïteit in je klanten- en prospectencontact
- Het verschil tussen ‘belangrijk’ en ‘dringend’ in je eigen agenda.
- Het gevaar om belangrijke zaken uit te stellen omwille van de dringende.
- Hoe laat je je klantenbestand en omzet groeien zonder veel extra moeite?
- Hoe blijf je top of mind bij je klanten?
- Belang van nazorg en vervolgacties.
- Hoe omgaan met klachten en ontevreden klanten?
- Opportuniteiten creëren
- Hoe omgaan met weerstanden?
- Afspraken succesvol vastleggen
- De do’s en dont’s van een gesprek
- Hoe kan jij hèt verschil maken?
Na deze opleiding kan je meteen met heel concrete tips en tricks aan de slag. Dit zal ten goede komen aan je zelfvertrouwen, je betere resultaten opbrengen en meer werkplezier bezorgen.
Sales coach
Caroline Raes is een bevlogen en enthousiast salescoach die al jaren commerciële opleidingen geeft vanuit haar eigen ervaring op een hele praktische manier. Haar dynamiek werkt aanstekelijk en geeft zin om meteen zelf aan de slag te gaan.
Doelgroep
Medewerkers die in contact komen met klanten, zoals internal sales, techniekers, customers service medewerkers, experts,… en hun commerciële vaardigheden willen optimaliseren.