Overslaan en naar de inhoud gaan
Map

Business Club - International Sales

Klaar om jouw verkoopproces naar een hoger niveau te tillen? Maak deel uit van de innovatieve Business Club International Sales, waar sales- en exportmanagers en commercieel verantwoordelijken van internationaal actieve bedrijven samenkomen om hun strategieën verder te optimaliseren. Een unieke combinatie van boeiende thema's en kennisdeling binnen dit netwerk brengt nieuwe inzichten en verrijkt jouw expertise.

Tijdens deze Business Club ervaar je inspirerende cases, gepresenteerd door vakexperts, én krijg je de kans om kennis en ervaringen uit te wisselen. Bij elke sessie en het informele netwerkmoment wordt ruimte gemaakt voor interactie en verdieping.

Programma

Op donderdag 12 september starten we met de kick-off van de Business Club International Sales, een ontmoeting waarbij de deelnemers elkaar op een informele manier leren kennen. Onder begeleiding van ervaren mentoren duiken we in onze eerste brainstormsessie. 

Gedurende 6 diepgaande sessies wordt elk thema zorgvuldig behandeld. Deze thema’s worden mee bepaald door de deelnemers bij de start van het traject, zodat de meest accurate topics aan bod komen. 

Een greep uit de thema’s die kunnen besproken worden:

  • Sales in de digitale evolutie (AI en andere slimme tools in sales)
  • Marktanalyse, nieuwe trends en ontwikkelingen in de markt
  • Internationaal Distributeur Management
  • Strategische ontwikkeling van accounts
  • Motiverend en coachend leidinggeven aan het salesteam
  • Efficiënte en effectieve meetings
  • International finance en risicobeheer
  • Onderhandelingstechnieken
  • Sales enablement
  • KPI’s en metrics

Doelgroep

 Voor wie is deze Business Club interessant? 

Ben je een export-salesmanager, commercial director,... die verantwoordelijk is voor

  • de uitvoering, implementatie, monitoring en het controleren van de verkoopstrategie?
  • voor het behalen van verkoopquota voor de regio?
  • training en ontwikkeling van medewerkers? 

Dan is deze Business Club zeker iets voor jou! 

Belangrijk!
Concurrenten worden niet in dezelfde groep toegelaten om te vermijden dat de open kennis- en ervaringsuitwisseling beïnvloed wordt. Voka West-Vlaanderen behoudt zich dan ook het recht om kandidaten te informeren mocht er geen mogelijkheid zijn om in te schrijven.

Praktische info

  • Alle sessies worden voorzien van catering.
  • De kick-off is een collectieve sessie met de deelnemers van de andere Business Clubs
  • Enkele weken voor de start van elke sessie sturen wij jou een uitnodiging met het specifieke programma en de locatie. Wij vragen jou dan telkens om jouw aan- of afwezigheid te bevestigen. Indien je er zelf niet bij kunt zijn, mag je altijd een collega afvaardigen.

Locatie

Bij Voka West-Vlaanderen in Kortrijk of Oostkamp, of op een bedrijfslocatie in de regio. Er zal na jouw inschrijving gevraagd worden of je met jouw bedrijf wil optreden als gastheer/-vrouw.

Kmo-portefeuille

Voor dit traject kan je ook gebruikmaken van de kmo-portefeuille. Jouw aanvraag dient te gebeuren ten laatste binnen de 14 dagen na de eerste sessie via www.kmo-portefeuille.be. Indien je beroep doet op de kmo-portefeuille, dien je nog btw op de volledige opleidingskost te betalen. 

Benodigde informatie kmo-portefeuille 

  • Het registratienummer van Voka - Kamer van Koophandel West-Vlaanderen: DV.O104126 
  • Type dienstverlening: opleiding 
  • Datum opleiding: 12/09/2024 
  • Projectbedrag: € 1.650 voor leden, € 2.500 voor niet-leden 
  • Aantal opleidingsuren: 21 uren
  • Thema: Internationalisering

Contactpersoon

Delphine Standaert

Adviseur Internationaal Ondernemen

Wanneer

Prijs

  • Voka-leden: 1.650 euro
  • Niet-leden: 2.500 euro

Voorwaarden

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Kosteloos annuleren kan enkel per mail naar de genoemde verantwoordelijke en dit uiterlijk tot 7 werkdagen voor aanvang van de opleiding. Bij laattijdige annulatie zal het volledige bedrag verschuldigd blijven. U kunt zich wel laten vervangen door een collega die aan de doelgroep voldoet.

Vraag het @ Voka

Een prangende vraag? Wij antwoorden binnen de 2 werkdagen!

Stel hier jouw vraag

Contactpersoon

Delphine Standaert

Adviseur Internationaal Ondernemen

Wanneer

Prijs

  • Voka-leden: 1.650 euro
  • Niet-leden: 2.500 euro

Voorwaarden

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Kosteloos annuleren kan enkel per mail naar de genoemde verantwoordelijke en dit uiterlijk tot 7 werkdagen voor aanvang van de opleiding. Bij laattijdige annulatie zal het volledige bedrag verschuldigd blijven. U kunt zich wel laten vervangen door een collega die aan de doelgroep voldoet.

Vraag het @ Voka

Een prangende vraag? Wij antwoorden binnen de 2 werkdagen!

Stel hier jouw vraag