In de snel veranderende wereld van B2B sales is het van cruciaal belang om een effectieve strategie te hebben, zelfs als je weinig tijd of budget hebt. De B2B Sales Sprint voor Start- & Scale-Ups daagt je uit om jouw verkoopvaardigheden te versterken en jouw bedrijf naar een hoger niveau te tillen. Leer jouw salesstrategie optimaliseren en creëer een springplank voor jouw bedrijf!
Tijdens drie interactieve, hands-on sessies leiden we je stap voor stap door de belangrijkste aspecten van B2B sales. We helpen je om een sterke basis te leggen voor een doeltreffende salesstrategie en meteen in actie te gaan voor jouw eigen organisatie. Ook al heb je weinig tot geen salesachtergrond.
Wat kan je verwachten?
We beginnen met een analyse van je huidige commerciële situatie: wat zijn de 'operationele brandjes' en welke impact heeft dit op de succesratio van je offertes? En hoe kan een doordachte salesstrategie je succes vergroten? We kijken onder andere naar de impact van recurring business, het kiezen van de juiste waardestrategie en de ideale stakeholders. We werpen een blik op de kracht van een geloofwaardig verhaal. Waarom kiezen klanten voor jouw product of dienst?
Het doel is om jouw unieke waardepropositie (USP) helder of scherper te krijgen, zodat jij de 'geprefereerde' leverancier wordt voor je klanten. Zelfs met beperkte middelen geven we concrete tips hoe je jouw salesorganisatie kan optimaliseren en opschalen.
Programma
Sessie 1: Vertrouwen, de essentiële factor om succesvol te zijn in verkoop.
Datum: Donderdag 28 november
Succesvol zijn in verkoop is geen toeval. Leer de mindset van een succesvolle verkoper kennen en ontdek wat jouw klanten drijft om te kopen. In deze sessie gaan we in op de verkoopambities, de belangrijkste bezwaren van klanten en hoe je vertrouwen kan opbouwen in je markt. Je leert hoe je het pijnpunt van je doelgroep identificeert en effectief inspeelt op hun behoeften.
Doel: Versterken van je verkoopvaardigheden en ontwikkelen van een klantgerichte mindset
Sessie 2: Fundamenten van een sterke salesstrategie
Datum: Donderdag 5 december
Ontwikkel een solide basis voor jouw salesstrategie. We bespreken het belang van focus, winwinwin en prioriteiten binnen jouw organisatie. Je krijgt een overzicht van de sleutelelementen om een heldere en effectieve salesstrategie op te bouwen, die jouw bedrijf laat groeien.
Doel: Kennismaken met de basisprincipes van sales en het opstellen van een gerichte strategie
Sessie 3: Salesoptimalisatie & -efficiëntie
Datum: Dinsdag 17 december
Ontdek hoe je jouw salesproces kan optimaliseren om efficiënter te werken. We tonen het belang van 'first time right' werken aan de hand van praktijkvoorbeelden, alsook het effect van veranderingen in tools en technologie, en de waarde van goede documentatie en een sterke eerste indruk. Deze sessie om ervoor te zorgen dat je met minder werk een sterker resultaat haalt. Met plezier in de job!
Doel: Optimaliseren van jouw salesstrategie en efficiëntie verhogen
Over de expert
Annelies Lenaerts (Ondernemingskracht)
Annelies heeft een sterke achtergrond in marketing, sales en ondernemerschap. In 1998 richtte ze samen met twee vennoten TelelinQ/Nextel op, dat ze succesvol verkochten aan Telenet in 2018. Operationeel was haar functie Marketing Directeur, verantwoordelijk voor een team van acht mensen, die samen met sales het businessplan maakten voor de vijf verschillende salesdivisies binnen Nextel.
Annelies is zelf ook actief in de verkoop. Haar succes is te danken aan economisch verantwoorde en klant-georiënteerde keuzes, focus en een mensgerichte aanpak. Met 25 jaar ervaring helpt ze KMO’s bij het maken van duurzame strategische keuzes met focus op first time right werken. Sinds 2018 investeert ze mee in een paar tech start-ups, waardoor ze een diep inzicht heeft verworven in zowel start-up als scale-up omgevingen.
Doelgroep
Deze opleiding richt zich tot zaakvoerders van start-ups die hun salesaanpak willen verbeteren en hun bedrijf willen opschalen.