Overslaan en naar de inhoud gaan
  • 23/10/2024

Voka-KvK Vlaams-Brabant is verheugd dat vandaag in de commissie sociale zaken van de Kamer een meerderheid is gevonden voor het wetsvoorstel van Kamerlid Axel Ronse om de invoering van de Federal Learning Account (FLA) uit te stellen tot eind april 2025. Voka-KvK Vlaams-Brabant heeft zich steeds verzet tegen de invoering van de FLA en drong samen met alle werkgeversorganisaties al langer aan op de afschaffing van deze maatregel die ondernemingen alleen maar opzadelt met onnodige administratieve lasten. 

Voka-KvK Vlaams-Brabant is verheugd dat vandaag in de commissie sociale zaken van de Kamer een meerderheid is gevonden voor het wetsvoorstel van Kamerlid Axel Ronse om de invoering van de Federal Learning Account (FLA) uit te stellen tot eind april 2025. Voka-KvK Vlaams-Brabant heeft zich steeds verzet tegen de invoering van de FLA en drong samen met alle werkgeversorganisaties al langer aan op de afschaffing van deze maatregel die ondernemingen alleen maar opzadelt met onnodige administratieve lasten. 


De deadline van eind november kwam met rasse schreden dichterbij. Tegen 30 november zouden alle ondernemingen immers administratieve informatie, opleidingsrechten en gevolgde opleidingen van hun werknemers moeten registreren in de FLA, een nieuwe online tool van de federale overheid.


Voka-KvK Vlaams-Brabant zag nooit meerwaarde in de FLA die opleiding vernauwt tot afvinken van uren en dagen wat gepaard gaat met administratieve overlast. In afwachting op de definitieve afschaffing van de FLA zorgt het parlement nu voor een uitstel tot eind april 2025. Tegen dan moet de volgende regering erin slagen de FLA als onzalige herinnering naar de geschiedenisboeken te doen verdwijnen.
 

Contactpersoon

Helena Polfliet

Adviseur Belangenbehartiging Noord-Rand & Woordvoerder Politiek Memorandum Luchthaven

Motionmakers
Unifiedpost Group partnerlogo
Akkodis partner
Bofidi
Voka Kvk Vlaams-Brabant partner Brussels Airport
Propaganda
BMW Juma Leuven - Mechelen
ING
Logo SD Worx
Premed