In een snel veranderende wereld, die steeds competitiever wordt en voor complexe uitdagingen staat, is het van cruciaal belang om een duidelijke positionering te hebben en vooral een heldere brand purpose: wat is de bestaansreden van je onderneming? Dit helpt je niet alleen om groei te verwezenlijken in de markt maar ook de juiste talenten aan te trekken op een krappe arbeidsmarkt. Onderzoek wijst immers uit dat de nieuwe generatie meer geneigd is om te werken voor een onderneming met een sterke brand purpose, die ook mens, planneet en maatschappij centraal zet. Leer in deze opleiding, hoe je je positionering, missie en brand purpose scherp stelt en zo een voorsprong hebt op je concurrenten.
Wat is het belang van een sterke missie en purpose voor bedrijven? Hoe formuleer je een brand purpose en bouw je een duurzame onderneming op? Aan de hand van de visuele brand identity en praktische oefeningen leer je om een brand key uit te werken. We stellen een langetermijnstappenplan op en benadrukken het belang van interne en externe communicatie van de brand purpose.
Wat heb je geleerd na deze opleiding?
- Het belang van een sterke missie en purpose voor de positionering van een bedrijf
- Het formuleren van een scherpe brand purpose
- Weten wat een brand key is.
- Het ontwikkelen van een visuele brand identity
- Het begrijpen van de implicaties van de brand purpose
- Het belang van interne en externe communicatie
Doelgroep en voorkennis
Van CEO tot marketing en communicatieverantwoordelijken.
De opleiding is gericht op ondernemers die worstelen met een heldere positie in te nemen in de markt.
Voorkennis is in principe niet nodig maar de deelnemers dienen wel een sterke betrokkenheid te hebben in de merkt strategie & positionering.
Introductie: Positionering en het belang van een sterke missie en purpose in de steeds complexere en uitdagendere wereld.
Naar een scherpstelling van brand purpose, positionering en missie!
Maak je onderneming NU klaar voor de lange termijn met een scherpe brand purpose. Wat is een brand purpose en waarom is het belangrijk om echt duurzaam te ondernemen?
Hoe kom je tot een Brand purpose & meer duurzame onderneming.
De brand key als leidraad om tot de merk essentie en brand prupose te komen
Elementen van de brand key
De visuele brand idenity geënt op de brand key & brand purpose
Praktische oefening: uitwerken van de brand key
In kaart brengen van de implicaties voor de gehele onderneming
Next steps. Opstellen van een lange termijn stappenplan
Het stappenplan
Het belang van interne en externe communicatie van de brand purpose.
Jouw docent
Maak kennis met Wim Hamaekers, oprichter van One Inch Whale.
Meer dan 20 jaar ervaring in marktonderzoek en business insights samen met medeoprichter Jasper Scheir.
- Verzamelen van relevante bedrijfsinformatie
- Verwerken tot rapporten en concrete aanbevelingen
- Beschikken over methoden en frameworks op basis van klantenfeedback
- Hun doel is om bedrijven differentiërende te maken en vooral duurzaam te kunnen groeien.
![](/sites/default/files/styles/1920_width/public/files/Limburg/KamerAcademie%20Limburg/2024/Docenten/Wim%20Hamaekers%20%20-%20docent.png?itok=gDXrOYKP)
Hulp nodig of meer informatie over uw inschrijving? Contacteer:
![](/sites/default/files/styles/contact_person/public/user-images/LauraVan%20Wijmeersch8deeb998-8eb4-ee11-a569-6045bd895fe3dethuuas.jpeg?itok=mMswSpkA)
Laura Van Wijmeersch
Manager kameracademie en themanetwerken
Full bio of Laura Van Wijmeersch
![](/sites/default/files/styles/contact_person/public/user-images/HannahBaveco5e421ed4-8097-eb11-811a-001dd8b72b61shuwerog.jpeg?itok=HWG8qvtL)
Hannah Baveco
Coördinator Kameracademie
Full bio of Hannah Baveco
![](/sites/default/files/styles/contact_person/public/user-images/BeaVanmeert0cd52339-a6b6-ed11-83ff-6045bd8956c9chotudro.jpeg?itok=df-FLSsv)