Overslaan en naar de inhoud gaan
Map
Voka Opleiding

Efficiëntieverhoging met Office365

Digitalisering, IT & Technologie

Je leert, niet vanuit de IT, maar vanuit de ervaringen binnen je dagelijks werk, de juiste tools (softwarehulpmiddelen) inzetten, op een correcte manier. We nemen daarbij cases, die door de deelnemers zelf worden aangeleverd, om uit te werken. Je gaat daarbij in eerste instantie gebruik maken van de Microsoft oplossingen die vaak al in je maandelijks abonnement inbegrepen zijn (en waarvoor je dus eigenlijk al betaalt), maar die je (nog) niet gebruikt meestal omdat je niet weet dat deze er zijn. Als de oplossing niet gevonden wordt binnen Office, kunnen we ook eens verder kijken hoe de efficiëntie verhoogd kan worden buiten Office.

Wat heb je geleerd na deze opleiding?

  • Je leert welke mogelijkheden Office/Microsoft365 allemaal biedt,

  • Je gaat inzichten krijgen welke onderdelen nuttig zijn voor jouw situatie, ook welke niet,

  • Je leert afwegen in welke domeinen je er gebruik van gaat maken, in welke niet,

  • Je hebt een zicht op een correcte inrichting (instelling) van de tools binnen jouw dagelijks werk,

  • Een aantal probleemstellingen zullen, specifiek voor jouw werking, van een oplossing voorzien worden.

Doelgroep en voorkennis

Op welke functieprofielen gericht? 

  • KMO bedrijfsleider

  • Administratie (HR, planning, sales, financieel,…)

Voorkennis:

  • Algemene IT-kennis is vereist (Excel, Word, Windows Verkenner, mail,…)

  • Reeds werken met Office365 is een voordeel (geen vereiste)

  • Reeds werken met Sharepoint, Teams, Planner,… is een voordeel (geen vereiste)

Programma
  • Introductie: een overzicht van wat Office365 en Microsoft365 te bieden heeft

  • Even inzoomen op Sharepoint, Planner en Teams

    • Sharepoint – do’s en don’ts – hoe correct gebruiken

    • Planner – do’s en don’ts – hoe correct gebruiken

    • Het gecombineerd werken tussen Sharepoint, Planner, Teams,...

  • Praktijkcases – oplossingsgericht verwerken van gekende probleemstellingen

    • Van de docent

      •  Vergaderingen efficiënt organiseren en structureren (zonder agenda of verslag)

      • Structuur brengen in de planning (plannen, opvolgen, taken toekennen,...)

      • Projecten opvolgen over ploegen heen

      • Offertes efficiënt beheren en opvolgen

      •  Documenten samen bewerken – van klad tot bezorging aan de klant

    • Van de deelnemers

      • Cases kunnen bij inschrijving ingediend worden

  • Een aantal onbekende/onbeminde programma’s die je moet leren kennen
     

Gebaseerd op ervaringen van op de werkvloer

Jouw docent

Maak kennis met Erwin Tips, medezaakvoerder van het Herkse IT-bedrijf Aarixa, met meer dan 30 jaar ervaring als consultant (van softwareontwikkelaar over business analist tot projectmanager).  Als medezaakvoerder heeft hij langs twee kanten – perspectief vanuit het oogpunt van zaakvoerder en vanuit het oogpunt van de consultant – de processen bekeken wat zorgt voor een nog betere inleving van uit de klantzijde.

Erwin Tips

Hulp nodig of meer informatie over uw inschrijving? Contacteer:

Laura Van Wijmeersch

Manager kameracademie en themanetwerken

Full bio of Laura Van Wijmeersch

Hannah Baveco

Coördinator Kameracademie

Full bio of Hannah Baveco

Bea Vanmeert

Projectmedewerker Kameracademie

Full bio of Bea Vanmeert

Adres

Voka – Kamer van Koophandel Limburg
Gouverneur Roppesingel 51
3500 Hasselt

Wanneer

Prijs

Voka-leden:
€ 270,00 excl. btw

Niet-leden:
€ 410,00 excl. btw

Nog geen lid? Neem contact op met erika.paps@voka.be voor info over onze vele ledenvoordelen.

Voorwaarden

Vlaams Opleidingsverlof (VOV)

Voor deze opleiding is Vlaams Opleidingsverlof niet van toepassing. 

KMO-portefeuille

Voor deze activiteit kan u kmo-portefeuille aanvragen (besparing tot 30%), indien u hiervoor in aanmerking komt en dit ten laatste 14 dagen na de eerste sessie via www.kmo-portefeuille.be. Indien je beroep doet op kmo-portefeuille, dien je nog btw op de volledige opleidingskost te betalen. 

  • Registratienummer: DV.0105507

  • Type dienstverlening: Opleiding

  • Datum inschrijving: 14/05/2024

  • Projectbedrag: € 270 (lid) of € 410 (niet-lid)

  • Aantal opleidingsuren: 3uren

  • Thema: Digitalisering

  • Bedrijf inschrijving = bedrijf factuur =  bedrijf aanvraag KMO-portefeuille

    kmo-portefeuille | KLAV - Koninklijk Limburgs Apothekers Verbond

Annulatie

Annuleren kan enkel schriftelijk via mail tot en met 30/04/2024. Nadien blijft het volledige bedrag van de factuur verschuldigd. Een ingeschreven deelnemer mag zich wel door een andere persoon laten vervangen. De kamer behoudt zich het recht om de opleiding te annuleren, indien ondanks alle inspanningen, de omstandigheden ons ertoe dwingen. Het volledige inschrijvingsgeld wordt dan teruggestort binnen een redelijke periode.

Privacy

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.