Overslaan en naar de inhoud gaan

Om digitaal efficiënt te kunnen samenwerken, kan een goede kennis van SharePoint en Planner niet ontbreken. SharePoint, de cloud-locatie bij uitstek om documenten te delen en samen te werken aan bestanden. Planner, om samen als team de hoeveelheid aan taken overzichtelijk én per deadline bij te houden. Gedaan met bestanden doorsturen via e-mail en dagelijks eigen to do lijstjes maken.

Wat heb je geleerd na deze opleiding?

  • SharePoint
    • Je kunt efficiënt bestanden delen met externen zonder afhankelijk te zijn van e-mail.
    • Je kent duidelijk het verschil tussen OneDrive en SharePoint, zodat je deze optimaal kunt benutten voor je documentbeheer.
    • Je kunt met versiegeschiedenis van documenten werken om (kwaliteits)controle over documenten te blijven behouden. 
       
  • Planner 
    • Je kunt efficiënt de workload van je afdeling of project opvolgen en bijsturen.
    • Je kunt eenvoudig je persoonlijke-, afdelings- en projecttodo’s op één plaats beheren.
    • Je kunt taken en deadlines organiseren, prioriteren en toewijzen. 

Doelgroep en voorkennis

Voor alle medewerkers die reeds met SharePoint en Planner werken en hier nog efficiënter mee willen leren werken.  

Er is geen voorkennis vereist voor deze opleiding 

Programma in detail

SHAREPOINT

WAT IS SHAREPOINT?  

  • Introductie  
  • Wat is SharePoint?  
  • Server versus SharePoint  
  • Inloggen op SharePoint  

SHAREPOINT GEBRUIKEN  

  • Office.com  
  • OneDrive versus SharePoint  
  • Synchroniseren  
  • Zoeken  

DOCUMENTEN EN SAMENWERKEN  

  • Nieuwe map en nieuwe documenten  
  • Bestaande documenten  
  • Verplaatsen en kopiëren  
  • Inchecken, uitchecken en versiegeschiedenis  
  • Menu bestand van Word, PowerPoint en Excel  
  • Prullenbak  

WEERGAVEN EN WAARSCHUWINGEN  

  • Weergaven  
  • Waarschuwingen  

SAMENVATTING  

  • SharePoint samengevat 

 

PLANNER

PLANNEN MAKEN EN STRUCTUREREN  

  • Een nieuw plan maken  
  • Werken met buckets en een plan kopiëren  
  • Taken toewijzen  
  • Efficiënt werken met taken  
  • Taken structureren  
  • Taken kopiëren en voltooien  

PLANNEN BEHEREN  

  • Favorieten, grafieken en planning  
  • Machtigingen en de Planner-app  
  • Toepassing 'Nieuw bouwproject'  
  • Toepassing 'Nieuw product'  

PLANNER, TO DO-APP EN TEAMS  

  • To Do-app  
  • Planner & Teams 

 

Opleidingspartner

Een BestBuro-training is geen knoppencursus. Alle trainingen zijn gebaseerd op maatwerk en onze eigen methodiek. Dankzij de BestBuro-methode leer je daarom beter Communiceren, Collaboreren, Concentreren en Coördineren. Niet enkel tijdens de training zelf, maar ook achteraf. Want als je een BestBuro-training volgt, kan je tot een jaar lang met al je vragen bij het I-team terecht.

Bestburo

Hulp nodig of meer informatie over uw inschrijving? Contacteer:

Laura Van Wijmeersch

Manager Kameracademie en themanetwerken

Full bio of Laura Van Wijmeersch

Ina Philips

Coördinator Kameracademie en themanetwerken

Full bio of Ina Philips

Adres

Voka – Kamer van Koophandel Limburg
Gouverneur Roppesingel 51
3500 Hasselt, BE

Wanneer

Prijs

Voka-leden:
€ 480,00 excl. btw

Niet-leden:
€ 720,00 excl. btw

Nog geen lid? Neem contact op met erika.paps@voka.be voor info over onze vele ledenvoordelen.

Voorwaarden

Vlaams Opleidingsverlof (VOV)

Voor deze opleiding is Vlaams Opleidingsverlof niet van toepassing. 

KMO-portefeuille

Voor deze activiteit kan u kmo-portefeuille aanvragen (besparing tot 30%), indien u hiervoor in aanmerking komt en dit ten laatste 14 dagen na de eerste sessie via www.kmo-portefeuille.be. Indien je beroep doet op kmo-portefeuille, dien je nog btw op de volledige opleidingskost te betalen. 

  • Registratienummer: DV.0105507

  • Type dienstverlening: Opleiding

  • Datum inschrijving: 12/06/2024

  • Projectbedrag: € 480 (lid) of € 720 (niet-lid)

  • Aantal opleidingsuren: 7uren

  • Thema: Digitalisering

  • Bedrijf inschrijving = bedrijf factuur =  bedrijf aanvraag KMO-portefeuille

    kmo-portefeuille | KLAV - Koninklijk Limburgs Apothekers Verbond

Annulatie

Annuleren kan enkel schriftelijk via mail tot en met 28/05/2025. Nadien blijft het volledige bedrag van de factuur verschuldigd. Een ingeschreven deelnemer mag zich wel door een andere persoon laten vervangen. De kamer behoudt zich het recht om de opleiding te annuleren, indien ondanks alle inspanningen, de omstandigheden ons ertoe dwingen. Het volledige inschrijvingsgeld wordt dan teruggestort binnen een redelijke periode.

Privacy

Om privacy redenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

 

Adres

Voka – Kamer van Koophandel Limburg
Gouverneur Roppesingel 51
3500 Hasselt, BE

Wanneer

Prijs

Voka-leden:
€ 480,00 excl. btw

Niet-leden:
€ 720,00 excl. btw

Nog geen lid? Neem contact op met erika.paps@voka.be voor info over onze vele ledenvoordelen.

Voorwaarden

Vlaams Opleidingsverlof (VOV)

Voor deze opleiding is Vlaams Opleidingsverlof niet van toepassing. 

KMO-portefeuille

Voor deze activiteit kan u kmo-portefeuille aanvragen (besparing tot 30%), indien u hiervoor in aanmerking komt en dit ten laatste 14 dagen na de eerste sessie via www.kmo-portefeuille.be. Indien je beroep doet op kmo-portefeuille, dien je nog btw op de volledige opleidingskost te betalen. 

  • Registratienummer: DV.0105507

  • Type dienstverlening: Opleiding

  • Datum inschrijving: 12/06/2024

  • Projectbedrag: € 480 (lid) of € 720 (niet-lid)

  • Aantal opleidingsuren: 7uren

  • Thema: Digitalisering

  • Bedrijf inschrijving = bedrijf factuur =  bedrijf aanvraag KMO-portefeuille

    kmo-portefeuille | KLAV - Koninklijk Limburgs Apothekers Verbond

Annulatie

Annuleren kan enkel schriftelijk via mail tot en met 28/05/2025. Nadien blijft het volledige bedrag van de factuur verschuldigd. Een ingeschreven deelnemer mag zich wel door een andere persoon laten vervangen. De kamer behoudt zich het recht om de opleiding te annuleren, indien ondanks alle inspanningen, de omstandigheden ons ertoe dwingen. Het volledige inschrijvingsgeld wordt dan teruggestort binnen een redelijke periode.

Privacy

Om privacy redenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.