Er word vastgesteld dat sommige verkopers beter scoren dan anderen. Het is niet altijd de meest intelligente verkoper die het beste scoort, noch diegene die het meeste uitleg geeft over zijn product, noch diegene die het meest jaren anciënniteit heeft. Waar kan je als verkoper dan wél het verschil maken? Wel, sommige verkopers blinken uit in Commerciële Intelligentie. Wat dat betekent, krijg je helder uitgelegd in een rechttoe-rechtaan verhaal, waar men het voor één keer niet heeft over productkenmerken en -voordelen, prijsnegotiaties of afsluittechnieken. Jouw klantenrelaties gaan er alleszins sterker van worden, wat zich ook zal vertalen in betere verkoopsresultaten.
Samen ontdekken we wat de variabelen zijn die van een verkoopsaanpak een succesvol verhaal maken. Verkopen is immers méér dan een gesprek tussen leverancier en klant. Het proces is als het ware een soort “black box” waar een aantal variabelen mee the key-to-succes vormen. Door middel van veel voorbeelden worden deze variabelen geïllustreerd, waardoor de workshop praktisch en interactief wordt. Op het einde van de sessie maak je jouw persoonlijk actieplan waar je de geleerde inzichten kan vertalen naar concrete actie(punten) om jouw verkoopsresultaten te verbeteren.
Wat heb je geleerd na deze opleiding?
De workshop voorziet jou van waardevolle tips en inzichten om je te onderscheiden op een competitieve markt en om zo je verkoop-doelstellingen sneller te bereiken. De tips zijn gericht op het ontwikkelen van je commerciële intelligentie (CQ) die je naast je IQ en EQ vanaf morgen in de strijd kan gooien. Als deelnemer kan je deze inzichten direct toepassen in je eigen verkoopspraktijk, los van jouw specifieke producten of prijsstellingen. Je persoonlijk actieplan stelt je in staat om de geleerde inzichten concreet te implementeren en jouw prestaties te verbeteren.
Doelgroep en voorkennis
De opleiding richt zich naar iedereen die een salesfunctie heeft:
Verkopers
Account- managers
Salesmanagers
Vertegenwoordigers
Voorkennis is niet vereist: zowel junior als senior- profielen zijn welkom.
Deze workshop kan ook zinvol zijn voor de leidinggevenden van een salesteam, zijnde de salesmanager of commercieel directeur. Zij kunnen deze inzichten gebruiken of zelf toepassen in het coachen van hun verkopers om ze zo op een professioneel hoger level te brengen.
Wat is belangrijker dan je product kennen en kunnen verkopen?
Wat bepaalt het resultaat van een C.I.- verkoper?
Wat zorgt voor de magische "klik" tussen hem en de klant?
Een C.I.-verkoper moet het goed kunnen uitleggen of toch niet?
Een C.I.-verkoper is een duikbootkapitein!
Een CI verkoper geeft andere dingen dan kortingen ( geven ikv netwerken ) en beseft dat geven gelijk staat met terugkrijgen.
Een CI-verkoper is fan van zijn bedrijf en… zijn klant.
Gemiddelde evaluatiescore: 85%
Jouw docent
Jan Lux, zaakvoerder van Learning by Lux bv.
werkt al 18 jaar als zelfstandig trainer
Master Handelswetenschapen (Marketing) en Master in de Internationale Betrekkingen
ervaring bij bedrijven zoals UHasselt, Philips, Axa Royal Belge en Mediahuis
zijn ervaring in sales-, communicatie- en organisatieprocessen deelt hij dagelijks met zijn klanten Master in de Internationale Betrekkingen.
Zijn manier van trainen staat voor een no-nonsens aanpak waar de deelnemer centraal staat. Ook het verhaal van Time-management is gestoeld op voorbeelden uit de pratijk en doorspekt met écht practische tips. Geen grootse of ingewikkelde theoriën, wél focus op het alledaagse leven.