Waar en hoe een verkoper het verschil kan maken. Een no-nonsense workshop op 22 oktober 2024 met een persoonlijke aanpak.
Vanuit zijn jarenlange ervaring als publiciteitsverkoper en later als salescoach in verschillende sectoren ( media, beton, hr-dienstverlening, kappersproducten, verzekeringen,…) heeft de trainer vastgesteld dat sommige verkopers beter scoren dan anderen. Het is niet altijd de meest intelligente verkoper die best scoort, noch diegene die het meeste uitleg geeft over zijn product, noch diegene die het meest jaren van dienst heeft.
Wat maakt dan het verschil ? Wel, sommige verkopers blinken uit in Commerciële Intelligentie. Wat dat betekent wordt helder uitgelegd in een no-nonsense verhaal, waar men het voor één keer niet heeft over productkenmerken, prijsnegotiaties of over afsluittechnieken.
De deelnemer krijgt tal van tips waarmee hij zich op een hard concurrentiële markt kan onderscheiden van zijn concullega-verkopers en waarmee hij zijn objectieven sneller mee kan behalen. Het gaat over inzichten, tips en advies die voor een keer losstaan van het eigen product of prijszetting. Naast IQ en EQ, kunnen ze in de toekomst hun CQ in de strijd gooien!
Elke deelnemer gaat op het einde van de dag naar huis met een persoonlijk actieplan waar hij ‘s anderendaags mee aan de slag kan.
Doelgroep en voorkennis
De workshop richt zich naar iedereen die een salesfunctie heeft :
Verkopers
Account- managers
Salesmanagers
Vertegenwoordigers.
Voorkennis is niet vereist: zowel junior als senior- profielen zijn welkom.
Deze workshop kan ook zinvol zijn voor de leidinggevenden van een salesteam, zijnde de salesmanager of commercieel directeur. Zij kunnen deze inzichten gebruiken of zelf toepassen in het coachen van hun verkopers om ze zo op een professioneel hoger level te brengen.
Wat is belangrijker dan je product kennen en kunnen verkopen?
Wat bepaalt het resultaat van een C.I.- verkoper?
Wat zorgt voor de magische "klik" tussen hem en de klant?
Een C.I.-verkoper moet het goed kunnen uitleggen of toch niet?
Een C.I.-verkoper is een duikbootkapitein!
Een CI verkoper geeft andere dingen dan kortingen ( geven ikv netwerken ) en beseft dat geven gelijk staat met terugkrijgen.
Een CI-verkoper is fan van zijn bedrijf en… zijn klant.
Jouw docent
Jan Lux , zaakvoerder van Learning by Lux bv, is docent van dienst en werkt al 18 jaar als zelfstandig trainer. Van opleiding is hij Master Handelswetenschapen ( Marketing) en Master in de Internationale Betrekkingen. Hij heeft voor verschillende bedrijven gewerkt zoals UHasselt, Philips, Axa Royal Belge en Mediahuis.
Zijn manier van trainen staat voor een no-nonsens aanpak waar de deelnemer centraal staat. Ook het verhaal van Time-management is gestoeld op voorbeelden uit de pratijk en doorspekt met écht practische tips. Geen grootse of ingewikkelde theoriën, wél focus op het alledaagse leven.