Ervaar de kracht van influencer marketing voor jouw business! Cursisten worden ondergedompeld in de wereld van influencers, die voor veel bedrijven vandaag het verschil kunnen maken. Steeds meer adverteerders verschuiven hun budget naar influencer marketing om doelgroepen zoals jongeren te bereiken die nauwelijks nog via klassieke media te bereiken zijn. In deze opleiding leer je zowel de theorie achter influencer marketing als concrete cases van agency ABCommunication en tips voor succes. Ontdek hoe influencers jouw merk kunnen helpen met meer naamsbekendheid, websiteverkeer, conversies, en hoe je authentieke content kunt inzetten om je marketingdoelen te behalen.
- Inzicht in de basisprincipes van influencer marketing.
- Wat zijn de voordelen voor bedrijven?
- Hoe je influencers selecteert die bij je merk passen.
- De verschillende stappen om een effectieve influencer marketingcampagne op te zetten.
- Case studies ter inspiratie en wat wel en niet werkt.
Wat heb je geleerd na deze opleiding?
- Inzicht in de basisprincipes van influencer marketing.
- Wat zijn de voordelen voor bedrijven?
- Hoe je influencers selecteert die bij je merk passen.
- De verschillende stappen om een effectieve influencer marketingcampagne op te zetten.
- Case studies ter inspiratie en wat wel en niet werkt.
Doelgroep en voorkennis
- Bedrijfseigenaren
- Zelfstandigen
- Marketeers zoals verantwoordelijken externe communicatie, PR managers, social media managers, product- en brand managers, …
Er is geen voorkennis vereist voor deze opleiding/dit traject. Enkel basiskennis social media.
Deel 1:
- Inleiding influencer marketing
- Wat zijn de voordelen?
- Een kijk op het influencerlandschap
- Hoe influencers selecteren
- De stappen om een influencercampagne op te zetten
Deel 2:
- Bespreken van voorbeelden van influencercampagnes
- Do’s and dont’s
- Vragenronde / influencer marketing potentieel voor jouw sector
Jouw docent
Maak kennis met Tinne Alaerts, expert influencer marketing
Tinne Alaerts is begeesterd door kennisoverdracht als onderwijzeres public relations. Ze pioneerde bij het PR-bureau ABCommunication op gebied van influencer marketing dat in 2015 één van de eerste communicatiebureaus in België was die met influencers begon te werken. Tinne heeft ruime ervaring als talent manager van influencers en ze beheerde influencerprojecten voor merken in diverse sectoren zoals bijvoorbeeld Hasbro, Sony PlayStation, Victoria Benelux, Bel&Bo, Crayola, Megableu, Oxfam en Wolky. Ze deelt graag haar tips & tricks om je op weg te helpen met je influencerplannen.

Hulp nodig of meer informatie over uw inschrijving? Contacteer:

Laura Van Wijmeersch
Manager Kameracademie en themanetwerken
Full bio of Laura Van Wijmeersch
